Navnetråd!

Olivia, Alexandra, fredrikke, Lilli, Henriette

Olai, Lars, Jørgen, Eirik, Johannes

Det er mange fine navn. Men vi har mange venner og bekjente som har barn. Derfor er dessverre mange av favorittene opptatt..

Samboer et fast bestemt på ett navn - jeg ønsker det ikke som første eller eneste navn. Problemet er at ingenting av fine navn passer framfor dette navnet :( det et for langt, 3 stavelser :(

♡02.03.2015♡

Samboer et fast bestemt på ett navn - jeg ønsker det ikke som første eller eneste navn. Problemet er at ingenting av fine navn passer framfor dette navnet :( det et for langt, 3 stavelser :(

♡02.03.2015♡
Kan jeg spørre hvilket navn?

Nå kommer det vel litt ann på kjønn og, du kan jo være heldig å slippe unna på det ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi har nok guttenavnet klart, passer fint med storebror sitt. :) Men jentenavn er vi uenige på. Selvom jeg har min favoritt! ;)

Sent from my LT26i using BV Forum mobile app

Jeg orker virkelig ikke tenke navn ennå. Jeg syntes det er så vanskelig, spesielt når jeg føler det er for mange krav til navnet. Som en annen her har nevnt, vil jeg ikke ha noe for spesielt. Mitt navn er normalt i Norge, men krysser jeg landsgrensen forstår cirka ingen navnet mitt, og det er litt kjipt.
Så mine krav er skal fungere på norsk, "utenlands" (altså kunne uttales på f.eks. engelsk/ internasjonal uttalelse), og at uttalen skal være den samme på norsk og samboers språk. Jeg bor ikke i Norge, så vil gjerne at barnet skal ha tilnærmet samme navn uavhengig om det uttales av farmor eller mormor.
Så først vil jeg vite om vi leter etter gutte- eller jentenavn.

Jeg liker litt spesielle jentenavn, mens guttenavn kan godt være litt "gammelmannsnavn" :)

Noen fra navnelisten
Jenter: Ayla, Alva, Evelina, Era, Sol, Fiona, Bianca, Ronja, Agata, Alisia, Enya

Gutter: Alfred, Arthur, Olav, Imre, Tarald, Tjalve, William, Ask, Are, Arin

Og mange flere som jeg ikke kommer på i farten.
Er visst glad i navn med A :)

Her var det mange nydelige navn... :)
Har ingen klar favoritt enda, men liker:
Guttenavn: Jonathan, Nathaniel, Emerson, Emilian, Christian, Benjamin, Noah, Elijah, Jonah
Jentenavn: Josephine, Marikken, Fillippa, Mikaela, Embla, Olivia, Sophie, Arwen

jente: Kaia, Alexandra eller vicktoria.. :)
Gutt: Alex, Andre eller Kai :)

Skriver på noen flere jentenavn jeg har funnet som kanskje kan være til inspirasjon. Prøver å finne ting på forskjellige bokstaver :)

Azora (syns dette var aldelses nydelig.. faktisk et navn som var mye brukt i Norge tidligere, kanskje mest vanlig med "s". veldig få som heter det i dag. Betydning: latin:klar blå, vakker som den blå himmel).

Alexa, Alva, Analyn, Annika, Anja, Bianca, Cayla, Denise, Desirè, Enya, Ellie, Elvie, Filippa, Fiona, Fride, Gyda, Gina, Holly, Irmina, Jenny, Jessica, Jocelyn, Kaja, Kaisa, Lilja, Leyla, Leona, Marion, Miriam, Mali, Nadia, Naomi, Nerina, Otheilia, Oleah, Pauline, Penny, Rosalie, Ronja, Saga, Selma, Silya, Talia, Tavira, Ulrikke, Vallina, Vanessa, Viola, Wendy, Wilhelmina, Ylva.

:)

Skriver på noen flere jentenavn jeg har funnet som kanskje kan være til inspirasjon. Prøver å finne ting på forskjellige bokstaver :)

Azora (syns dette var aldelses nydelig.. faktisk et navn som var mye brukt i Norge tidligere, kanskje mest vanlig med "s". veldig få som heter det i dag. Betydning: latin:klar blå, vakker som den blå himmel).

Alexa, Alva, Analyn, Annika, Anja, Bianca, Cayla, Denise, Desirè, Enya, Ellie, Elvie, Filippa, Fiona, Fride, Gyda, Gina, Holly, Irmina, Jenny, Jessica, Jocelyn, Kaja, Kaisa, Lilja, Leyla, Leona, Marion, Miriam, Mali, Nadia, Naomi, Nerina, Otheilia, Oleah, Pauline, Penny, Rosalie, Ronja, Saga, Selma, Silya, Talia, Tavira, Ulrikke, Vallina, Vanessa, Viola, Wendy, Wilhelmina, Ylva.

:)
Moro å se at andre nevner Asora.
Min bestemor hadde det som mellomnavn. Har så lyst til å bruke det på en datter, men sambo er uenig.

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

Moro å se at andre nevner Asora.
Min bestemor hadde det som mellomnavn. Har så lyst til å bruke det på en datter, men sambo er uenig.

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

Ja, samboer var ikke over seg av begeistring her heller :P :P
Hadde også vurdert det som et eventuelt mellomnavn (syns det passer til de fleste navn og gir totalnavnet et skikkelig kick ;) ) - men nå har vi allerede et fastsatt mellomnavn til oppkalling, så er fornavnet vi evt sliter med å finne ut av. ;)
(syns du skal prøve hardere å overtale han samboeren din asså :P :P )

Syns det er så rart.. alle har problemer med guttenavn, og ingen problemer med jentenavn, men for meg er det helt motsatt!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Nei j er enig m deg!
D er sååå mange utrolig fine guttenavn, har ikke funnet som mange jentenavn.

Hmm, æ har vell egentlig bestemt mæ for jentenavn allerede:) Blir det ei jenta så skal ho kalles opp etter mi bestemor som heta Sofie<3 Å guttenavnet e vell egentlig bestemt det også:P hehe

Men ellers, så har vi no de hær på lista:

Jentenavn: Sofie, Vanessa, Isabella, Erika, Elisabeth, Silje, Madeleine/Madelen, Jenny

Guttenavn: William, Lucas, Tristan, Leander, Philip/Filip, Adrian, Benjamin, David,

Håper å få litt inspirasjon her :)
Vi sliter veldig med navn, finner ikke noen vi begge liker. Jeg liker navn som Sofie, Emily, Ronja, Emma, Aron og Noah, men sambo er uenig :p

Har også laget meg en navneliste. Samboer er glatt utelatt i denne prosessen foreløpig :p
Gutt:
Sigurd, Aksel, Viljar, Isak, Iver, Ole, Julian, Daniel, Sigbjørn og Emil (som Emil i Lønneberget)
Jente:
Ingrid, Sigrid, Liv, Marie, Ingeborg, Erle, Mille, Elli, Pernille og Julianne.

Oioi, det ble mange det!!! Hvordan i alle dager skal man klare å velge??? :eek:

Har ikke tenkt så mye på det enda, men har noen alternativer.

Jente: Vilje
Gutt: Tristan, Grim, Storm

Back
Topp