Navnetråd :-)

Jente: Inessa, Nora, Tuva, Issa, Maja, Mia, Aria
Gutt: Noah, Daniel, Alexander, Liam
Anneli, Tuva og Issa :) er jentenavnene på topp her i huset. Blir spennende å se hvilket prinsessen ender opp med ♡

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Vi har bestemt oss :) Hun skal hete Emma Felicia. Hadde hun vært gutt hadde det blitt Martin. Mannen ønsker to navn, han er svensk, de strør jo om seg med navn :p Så mellomnavn til Martin ville trolig blitt Alexander, men vi var på ultralyd før det blei bestemt (og så var det ei jente). Jeg har litt annen smak enn mannen så hadde jeg vært aleine kunne jeg fort endt opp med Frøydis eller Lavrans. Jeg liker litt "trauste" navn, mens mannen liker de mer "jålete" :)

Da jeg lærte om norrøn mytologi på skolen syntes jeg at Ask og Embla var så fine navn, men nå minner Embla meg om Emla-krem (bedøvelseskrem) som vi bruker på jobb og Ask på svensk betyr eske...hehe :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jente: Inessa, Nora, Tuva, Issa, Maja, Mia, Aria
Gutt: Noah, Daniel, Alexander, Liam
Anneli, Tuva og Issa :) er jentenavnene på topp her i huset. Blir spennende å se hvilket prinsessen ender opp med ♡

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Nora, Maja, og Tuva var på lista mi :) Ellinor synes jeg også er fint, men det uttales ulikt på svensk og norsk, så med svensk barnefar gikk det ut.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Her er navnene på min liste, mannen har sagt kun to navn og det er Mia og William :) Jentenavn: Mia, Erle, Sofie, Matilde, Sara,Ingrid,Amalie,Elise, Ramona, Celine/seline, Leah/Lea, Celina

Guttenavn: William, Birger, Jonas

Blir en gutt så stor sjanse for at vi velger William eller William André :)
 
Jente; Tuva, Tiril, Maja, Mia, Mariann, Marina, Sophia, Olivia,
Oline,Oda, Kaja, Katrine, Katarina, Frida, Aria, Guro, Lilly, Beate, Bea

Gutt; Daniel, Noah, Anders, Thomas, Markus, Marius, Liam, Theo, Matheo
Mathias, Odin, Oliver

Disse liker jeg veldig godt :)
 
Jente; Tuva, Tiril, Maja, Mia, Mariann, Marina, Sophia, Olivia,
Oline,Oda, Kaja, Katrine, Katarina, Frida, Aria, Guro, Lilly, Beate, Bea

Gutt; Daniel, Noah, Anders, Thomas, Markus, Marius, Liam, Theo, Matheo
Mathias, Odin, Oliver

Disse liker jeg veldig godt :)
Må si Guro er et usedvanlig godt valg ;-)
 
Må si Guro er et usedvanlig godt valg ;-)
Guro er et kjempefint navn, som jeg egentlig har veldig lyst på.
Men har desverre et søskenbarn og en venninde som heter det, så føler det blir litt feil om jeg velger det :p
 
Jente; Tuva, Tiril, Maja, Mia, Mariann, Marina, Sophia, Olivia,
Oline,Oda, Kaja, Katrine, Katarina, Frida, Aria, Guro, Lilly, Beate, Bea

Gutt; Daniel, Noah, Anders, Thomas, Markus, Marius, Liam, Theo, Matheo
Mathias, Odin, Oliver

Disse liker jeg veldig godt :)

Det var to lister med ganske ulike navn :) Noen av de er jo superpopulære nå, Tuva og Lilly er vel ganske "moderne" mens Mariann, Katarina, Guro og Beate er navn jeg tror du får ha "i fred" :) Vi ender med det aller vanligste navnet i landet og det er jeg litt halvfornøyd med... Hun skal hete Emma. Men det er det eneste vi var enige om og det har vært "på lista mi" siden jeg var 15... Men hun får jo dobbeltnavn så om se skulle være flere Emma i barnehagen/klassen så får de bare bruke begge navn.

Guttenavnlista di er litt mer med de vanligere navnene nå da :) Jeg liker Odin, det var ganske vanlig for noen få år siden, men det er ikke sååå supervanlig nå. Anders er vel heller ikke så vanlig nå ( jeg hadde tre stk i klassen, men jeg er 34 år...) ellers tror jeg de andre er på topp ti eller nylig har vært det? Lykke til med valget :)



Sent from my iPad using BV Forum
 
Guro er et kjempefint navn, som jeg egentlig har veldig lyst på.
Men har desverre et søskenbarn og en venninde som heter det, så føler det blir litt feil om jeg velger det :p
Heter Guro selv :)
 
Det var to lister med ganske ulike navn :) Noen av de er jo superpopulære nå, Tuva og Lilly er vel ganske "moderne" mens Mariann, Katarina, Guro og Beate er navn jeg tror du får ha "i fred" :) Vi ender med det aller vanligste navnet i landet og det er jeg litt halvfornøyd med... Hun skal hete Emma. Men det er det eneste vi var enige om og det har vært "på lista mi" siden jeg var 15... Men hun får jo dobbeltnavn så om se skulle være flere Emma i barnehagen/klassen så får de bare bruke begge navn.

Guttenavnlista di er litt mer med de vanligere navnene nå da :) Jeg liker Odin, det var ganske vanlig for noen få år siden, men det er ikke sååå supervanlig nå. Anders er vel heller ikke så vanlig nå ( jeg hadde tre stk i klassen, men jeg er 34 år...) ellers tror jeg de andre er på topp ti eller nylig har vært det? Lykke til med valget :)



Sent from my iPad using BV Forum
Ja det er litt forskjellig her ja! Jeg liker både "nye" og "gamle - umoderne" navn :) Takk for det, blir spennende å se hva hun ender opp med. Det er ikke bare lett å bestemme seg synes jeg :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Det var to lister med ganske ulike navn :) Noen av de er jo superpopulære nå, Tuva og Lilly er vel ganske "moderne" mens Mariann, Katarina, Guro og Beate er navn jeg tror du får ha "i fred" :) Vi ender med det aller vanligste navnet i landet og det er jeg litt halvfornøyd med... Hun skal hete Emma. Men det er det eneste vi var enige om og det har vært "på lista mi" siden jeg var 15... Men hun får jo dobbeltnavn så om se skulle være flere Emma i barnehagen/klassen så får de bare bruke begge navn.

Guttenavnlista di er litt mer med de vanligere navnene nå da :) Jeg liker Odin, det var ganske vanlig for noen få år siden, men det er ikke sååå supervanlig nå. Anders er vel heller ikke så vanlig nå ( jeg hadde tre stk i klassen, men jeg er 34 år...) ellers tror jeg de andre er på topp ti eller nylig har vært det? Lykke til med valget :)



Sent from my iPad using BV Forum
Emma er jo et nydelig navn! :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
jentenavn: Hermine, Frida (mine to jenter) Tomine, Mie, Jenni/y, Olina, Constanse,Mildrid,Sofia, Helena/e, Hella, Gina

guttenavn: Tarjei (min gutt) Stian, Sebastian, Liam, Matheo, Sigurd,Vegard, Mio, Heine, Henry, Leon, Tristian, Timian

er så mange fine navn, men så vanskelig å velge, spes siden eg har jobba på en barneskole med rundt 350 elever i 13 år, ikkje lett å finne navn som en ikkje sosierer med en elev....
 
Her stod det lenge mellom Mia og Maja, men ser ut til at det blir Maja❤️ Har begynt å kalle henne det, så da er det gjort;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
jentenavn: Hermine, Frida (mine to jenter) Tomine, Mie, Jenni/y, Olina, Constanse,Mildrid,Sofia, Helena/e, Hella, Gina

guttenavn: Tarjei (min gutt) Stian, Sebastian, Liam, Matheo, Sigurd,Vegard, Mio, Heine, Henry, Leon, Tristian, Timian

er så mange fine navn, men så vanskelig å velge, spes siden eg har jobba på en barneskole med rundt 350 elever i 13 år, ikkje lett å finne navn som en ikkje sosierer med en elev....

Frida er veldig fint, men det het katten til mannen da han var liten :p Hvis vi får ei jente til kan jeg kanskje tenke meg å ha Helene som mellomnavn. Gina liker jeg godt, men litt likt mitt eget navn :)

Broren min heter Vegar (uten d) og jeg synes det er veldig fint og det er ikke så vanlig blant små barn heller.

Svigermor og svigerfar er hhv helsesøster og lærer så de hadde litt innvendinger når vi diskuterte navn med dem... Sånn blir det jo når man treffer barn hver dag, og alle kanskje ikke er like snille og søte :p


Sent from my iPad using BV Forum
 
Her stod det lenge mellom Mia og Maja, men ser ut til at det blir Maja❤️ Har begynt å kalle henne det, så da er det gjort;)


Sent from my iPhone using BV Forum
Vi var forferdelig uenige om navn i starten, men bare et par dager etter at vi fant ut at det bor en gutt i magen, fant vi et navn vi begge falt veldig for. Jeg kunne godt tenkt meg til å ha et par til gode alternativ, og vi sier begge at vi ikke har bestemt helt sikkert at det blir navnet. Men så har vi også begynt å kalle han for navnet, og som du sier, da er det gjort ;-)
 
AnnaBelle synes jeg er fint :) Tobias er fint :) Niesa mi heter Sarah Iselin og nevøen min heter Theo Mathias :) Jannicke synes jeg også er fint :)
Koselig :)
Første gang jeg hører noen si at navnet mitt er fint ♡
Bare at jeg skriver det Jannice ;)

sendt fra Note 3 - sengekos
 
Guttenavn: Ailo, Aron og Gaute :)

Det sto lenge ellom Aron og Gaute men gubben ville helst ha Gaute så da ble det det :) Kjenner ingen som heter det så da passer det fint :)

sendt fra Note 3 - sengekos
 

Vedlegg

  • 1405035843742.jpg
    1405035843742.jpg
    31,9 KB · Visninger: 24
Guttenavn: Ailo, Aron og Gaute :)

Det sto lenge ellom Aron og Gaute men gubben ville helst ha Gaute så da ble det det :) Kjenner ingen som heter det så da passer det fint :)

sendt fra Note 3 - sengekos
Gaute står på vår lista og :p sammen med:
Oliver
Leo
Leon
Lukas
Embret
Viljar
Brage
Jonas
Johan

Like og:
Lauritz
Severin
Monrad

Desse tre siste + Johan e henta frå stamtreet t meg og mannen ;)
 
Back
Topp