Navnetråd!

Sarah
Thea

Daniel
David

Er igrunn ikke helt fornøyd med noen av de enda, men fører på flere etterhvert som jeg kommer på. Sist fikk mannen velge, så nå er det vel min tur emoticon
 
Har egntlig lite i tankene. Men ønsker noe som passer til prinsessa på 5 som heter Ine Emilie så tankene har vært på Mina Eline om det blir jente..
Guttenavn har jeg ikke peiling på.


noen favoritter:

Sander
Emil
Andreas

Mina
Mie/ Mia
Leni
Eline
 
Nathaniel
Benjamin
Sebastian
Jakob

Mathea
Amanda
Linnea
Mathilde, Mathilda
Cornelia / Cornelie


 
Vanskelig med navn altså. Hvertfall guttenavn synes jeg. Skrev en liste samme dagen som vi fant ut at jeg var gravid, men den kan jo endre seg veldig fram til babyen kommer

Henrik
Jonas
Matheo
Kristoffer
Erlend
Nikolai

Anniken
Amanda
Anna
Olivia
Marie
Julie
Ida
Sara
Tone
Kari
Elise
Johanna
Adele
Kaia
 
Hvis vi får gutt er det Erling som kommer, oppkalt etter hans oldefar. Hvis jente vil han ha Vilde og jeg Alvilde :) eller så vil jeg ha ei Frid oppkalt etter mi farmor :)
 
Får vi en gutt, skal han hete Emil, får vi ei jente så skal ho hete Sarah Elisabeth 
 
Jeg har to jeg liker veldig godt. Hadde bestemt å bruke nr.2 hvis jeg ble gravid igjen, men føler ganske sterkt for det første navnet :)

Vilja
Mille


Guttenavn er det verre med.. Blir det gutt så tror jeg vi skal slite godt med å bli enige :P
 
Ser ut som om det blir Theodor eller Tobias om lille er en gutt <3 Theodor betyr noe sånnt som "gave fra Gud", og det kan vi jo være enige i at lillegull er =)

Om det blir jente aner jeg virkelig ikke hva det blir i grunn... Lilly er et alternativ - da kaller vi opp bestemoren til mannen som bodde i Texas. Hun er død nå da, desverre - men hun var ei skikkelig rå kul dame på 95 år =)
 
Vi har ikke bestemt oss for annet enn at navnet skal ha norrøn opprinnelse :)

For alle som leter etter navn er det et tips å se på navnstatistikk på ssb.no, der kan man og komme over morsomheter som dette ;


P.S: Jeg synes jeg ser de søte småpikene Gjær og Billa 





Her er listet opp en del fornavn fra folketellingen i 1900 som er svært uvanlige for oss. De fleste av dem forekommer 1-7 ganger i tellingen, men det er også tatt med et par noe vanligere navn. Antall forekomster står i parentes bak navnet. For navn som forekommer kun én gang, er det en viss fare for at navnet er en feilskrift ved kildeføringen eller dataregistreringen. Utvalget av navn er subjektivt og nesten tilfeldig.

Kvinner:

Menn:

Bojine (4)

Asorus (1)

Dallene (1)

Dangfart (2)

Dania (3)

Desiderius (3)

Gjær (2)

Idius (25; ofte brukt på åndssvake)

Halperene (1)

Melion (1)

Helberglena (1)

Palmerston (1)

Herolda (3)

Prætorius (3)

Hertovikka (4)

Sirak Parnelius (1)

Kassiana (1)

Svale (25)

Kemma (2)

Thelaus (6)

Mikkoline (7)

Veier (4)

Samelena (1)

Sekunda (6)

Staalene (1)

Øtelje (1)







Her er listet opp en del fornavn fra folketellingen i 1801 som er svært uvanlige for oss. De fleste av dem forekommer under 10 ganger i tellingen, men det er også tatt med noen mer vanlige navn. Antall forekomster står i parentes bak navnet. For navn som forekommer kun én gang, er det en viss fare for at navnet er skrevet feil ved kildeføringen eller dataregistreringen. Utvalget av navn er subjektivt og nesten tilfeldig

Kvinner:

Menn:

Aldri (1)

Addias (3)

Billa (11)

Apollonius (1)

Blancheflor (10)

Baruch (3)

Blondine (1)

Bellest (7)

Brunetta (1)

Blostrup (6)

Boggey (3)

Bønne (6)

Diis (10)

Corfits (2)

Ebrikka (3)

Eggert (3)

Ermegaard (12)

Emmich (4)

Flora (3)

Fordel (34)

Gaula (8)

Gaaslev (2)

Grevenpop (1)

Giødde (5)

Grissilde (5)

Gjest (4)

Jensenette (9)

Honoratus (3)

Mjella (2)

Korsmus (2)

Ououg (2)

Lødden (3)

Perline (3)

Lyth (3)

Ragla (7)

Malthe (3)

Rosine (6)

Nub (19)

Tabitha (6)

Offer (7)

Tekkla (3)

Palme (28)

Vengel (4)

Qvive (17)

Øyan (6)

Sejer (4)

Sigismund (5)

Silur (8)

Solan (9)

Theis (7)

Thorn (3)

Tille (4)

Uff (6)

Wexel (4)

Wittus (8)

Øyuf (9)



 
Vil ikke skrike ut navnene nå jeg, men på guttenavn så har vi vel de to det ikke ble, da førstemann ble født... Han passa ikke til navnet vi trodde det ble, så kanskje den lille i magen gjør det?
Ikke snakka om jentenavn enda, men jeg har mine favoritter:)

Kriteriet er egentlig at folk flest skal ha hørt det, men at ikke alle heter det... men vi får se, noen mindre vanlige fine jentenavn også :)
 
Vi er enige om navn enten det blir jente eller gutt.

Var enige med engang sist også, så tror vi har veldig lik smak:)


Vil ikke legge de ut siden det er åpent forum, av samme grunn brukes ikke navnene på guttene her heller:)


Veldig mange fine navn her altså:)
 
Jeg tror navnene er klare. Hvertfall guttenavnet.
 
Vi har ikke diskutert så mye navn enda, men vi har en bok vi skriver opp de navnene vi syntes er fine i, også når det nærmer seg så skal vi begynne å stryke ett og ett navn.

Men mine favoritter så langt er:
Jentenavn:
Synne
Eline
Sanne
Ine

Guttenavn:
Håkon
Malte
Jens
Morgan

Men blir veldig vanskelig å bli enige tror jeg, for alle navnene mannen min har skrivi opp er bare bibelske, det er ikke noe jeg vil ha.. Så blir spennende å se.
 
Dette er utrolig vanskelig!
Jeg hat to gutter som heter Jørgen og Jonas, angrer veldig på at de har samme forbokstav. Det virket kult den gang, men når de skal lære seg bokstaver er det kjedelig at de har samme bokstav... Lite spennende for de. Mamma og Pappa har også samme, så kjipt

Dersom det blir jente har jeg veldig lyst til å kalle henne Charlotte Marie, litt oppkalling og jeg synes det er et nydelig navn. Min samboer har en tidligere veldig god kompis, som har et datter som heter Charlotte, hun er nå 16, men han har hatt henne i sitt liv siden hun var 5. Han mener at for han blir det helt feil. Hva gjør jeg?
Nesten så det er greit med gutt, så slipper vi den diskusjonen:)

Når det gjelder guttenavn merker jeg at jeg ikke helt klarer å slippe J....., så jeg får vente litt tror jeg. Joakim er jo et veldig fint navn...
 
Jeg likte Dangfart:)
 
Har ikke tenkt så mye på det,men har noen i tankene da..

Gutt: Kevin
        Adrian
        Noah
        Mathias
        Tobias

Jente: Linnea
          Lotte
         
 
Vi har ikke begynt å tenke på navn ennå.. venter nok til etter ordinær ultralyd sånn at vi vet kjønn og kan konsentrere oss om det :D Sist leste vi navneboka ørten ganger før vi endte opp med navnet vi ville ha :) Måtte bare vende oss til det.. tenker taktikken blir den samme nå.

Vi skal ha et vanlig norsk navn, men som ikke "fem i klassen" heter allerede. Derfor har gutten vår navn fra vår "onkel-generasjon" :D ingen i barnehagen som heter det samme, selv om det er et vanlig navn :)

Nestemann må i tillegg få et navn som kan passe sammen med førstemann sitt navn.. blir spennende å se hva vi ender opp med til slutt :D
 
Back
Topp