Navnetråd!

En tråd i 'Mai 2012' startet av *FrøkenS*, 28 Aug 2011.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. slikkepinne Blir kjent med forumet

Sarah
    Thea

Daniel
    David

Er igrunn ikke helt fornøyd med noen av de enda, men fører på flere etterhvert som jeg kommer på. Sist fikk mannen velge, så nå er det vel min tur emoticon

2. frkLinda:) Blir kjent med forumet

Har egntlig lite i tankene. Men ønsker noe som passer til prinsessa på 5 som heter Ine Emilie så tankene har vært på Mina Eline om det blir jente..
    Guttenavn har jeg ikke peiling på.

noen favoritter:

Sander
    Emil
    Andreas

Mina
    Mie/ Mia
    Leni
    Eline

3. Wovland Forelsket i forumet

Max
    Adrian
    Sander

Madelene
    Amalie
    Emilie

4. Fitness Forelsket i forumet

Nikolai
    Torje
    Sondre
    Johan

Marthe
    Martha
    Maren
    Maria

5. lillegullet2012 Flørter med forumet

Nathaniel
    Benjamin
    Sebastian
    Jakob

Mathea
    Amanda
    Linnea
    Mathilde, Mathilda
    Cornelia / Cornelie

6. Majaa Betatt av forumet

Vanskelig med navn altså. Hvertfall guttenavn synes jeg. Skrev en liste samme dagen som vi fant ut at jeg var gravid, men den kan jo endre seg veldig fram til babyen kommer

Henrik
    Jonas
    Matheo
    Kristoffer
    Erlend
    Nikolai

Anniken
    Amanda
    Anna
    Olivia
    Marie
    Julie
    Ida
    Sara
    Tone
    Kari
    Elise
    Johanna
    Adele
    Kaia

7. S.t.i.n.a. Flørter med forumet

Hvis vi får gutt er det Erling som kommer, oppkalt etter hans oldefar. Hvis jente vil han ha Vilde og jeg Alvilde :) eller så vil jeg ha ei Frid oppkalt etter mi farmor :)

8. elisabov Betatt av forumet Mailykke <3

Får vi en gutt, skal han hete Emil, får vi ei jente så skal ho hete Sarah Elisabeth 

9. LittleMonkii Forumet er livet

Jeg har to jeg liker veldig godt. Hadde bestemt å bruke nr.2 hvis jeg ble gravid igjen, men føler ganske sterkt for det første navnet :)

Vilja
    Mille

Guttenavn er det verre med.. Blir det gutt så tror jeg vi skal slite godt med å bli enige :P

10. Moira Glad i forumet

Ser ut som om det blir Theodor eller Tobias om lille er en gutt <3 Theodor betyr noe sånnt som "gave fra Gud", og det kan vi jo være enige i at lillegull er =)

Om det blir jente aner jeg virkelig ikke hva det blir i grunn... Lilly er et alternativ - da kaller vi opp bestemoren til mannen som bodde i Texas. Hun er død nå da, desverre - men hun var ei skikkelig rå kul dame på 95 år =)

11. helene7 Forelsket i forumet

Vi har ikke bestemt oss for annet enn at navnet skal ha norrøn opprinnelse :)

For alle som leter etter navn er det et tips å se på navnstatistikk på ssb.no, der kan man og komme over morsomheter som dette ;

P.S: Jeg synes jeg ser de søte småpikene Gjær og Billa 

Her er listet opp en del fornavn fra folketellingen i 1900 som er svært uvanlige for oss. De fleste av dem forekommer 1-7 ganger i tellingen, men det er også tatt med et par noe vanligere navn. Antall forekomster står i parentes bak navnet. For navn som forekommer kun én gang, er det en viss fare for at navnet er en feilskrift ved kildeføringen eller dataregistreringen. Utvalget av navn er subjektivt og nesten tilfeldig.

Kvinner:

Menn:

Bojine (4)

Asorus (1)

Dallene (1)

Dangfart (2)

Dania (3)

Desiderius (3)

Gjær (2)

Idius (25; ofte brukt på åndssvake)

Halperene (1)

Melion (1)

Helberglena (1)

Palmerston (1)

Herolda (3)

Prætorius (3)

Hertovikka (4)

Sirak Parnelius (1)

Kassiana (1)

Svale (25)

Kemma (2)

Thelaus (6)

Mikkoline (7)

Veier (4)

Samelena (1)

Sekunda (6)

Staalene (1)

Øtelje (1)

Her er listet opp en del fornavn fra folketellingen i 1801 som er svært uvanlige for oss. De fleste av dem forekommer under 10 ganger i tellingen, men det er også tatt med noen mer vanlige navn. Antall forekomster står i parentes bak navnet. For navn som forekommer kun én gang, er det en viss fare for at navnet er skrevet feil ved kildeføringen eller dataregistreringen. Utvalget av navn er subjektivt og nesten tilfeldig

Kvinner:

Menn:

Aldri (1)

Addias (3)

Billa (11)

Apollonius (1)

Blancheflor (10)

Baruch (3)

Blondine (1)

Bellest (7)

Brunetta (1)

Blostrup (6)

Boggey (3)

Bønne (6)

Diis (10)

Corfits (2)

Ebrikka (3)

Eggert (3)

Ermegaard (12)

Emmich (4)

Flora (3)

Fordel (34)

Gaula (8)

Gaaslev (2)

Grevenpop (1)

Giødde (5)

Grissilde (5)

Gjest (4)

Jensenette (9)

Honoratus (3)

Mjella (2)

Korsmus (2)

Ououg (2)

Lødden (3)

Perline (3)

Lyth (3)

Ragla (7)

Malthe (3)

Rosine (6)

Nub (19)

Tabitha (6)

Offer (7)

Tekkla (3)

Palme (28)

Vengel (4)

Qvive (17)

Øyan (6)

Sejer (4)

Sigismund (5)

Silur (8)

Solan (9)

Theis (7)

Thorn (3)

Tille (4)

Uff (6)

Wexel (4)

Wittus (8)

Øyuf (9)

12. sakkosekk Betatt av forumet

Vil ikke skrike ut navnene nå jeg, men på guttenavn så har vi vel de to det ikke ble, da førstemann ble født... Han passa ikke til navnet vi trodde det ble, så kanskje den lille i magen gjør det?
    Ikke snakka om jentenavn enda, men jeg har mine favoritter:)

Kriteriet er egentlig at folk flest skal ha hørt det, men at ikke alle heter det... men vi får se, noen mindre vanlige fine jentenavn også :)

13. andregangstjukka Blir kjent med forumet

Jeg er så dårlig på guttenavn , men har drømt at vi får en gutt som skal hete Magnus flere netter, så nå står Magnus på lista. Jente: Thea, Nikoline, Milla

14. 2gutter1nurk Flørter med forumet

Vi er enige om navn enten det blir jente eller gutt.

Var enige med engang sist også, så tror vi har veldig lik smak:)

Vil ikke legge de ut siden det er åpent forum, av samme grunn brukes ikke navnene på guttene her heller:)

Veldig mange fine navn her altså:)

15. Surrehøna Glad i forumet

Jeg tror navnene er klare. Hvertfall guttenavnet.

16. Greyhound Glad i forumet Julibarna2014

Vi har ikke diskutert så mye navn enda, men vi har en bok vi skriver opp de navnene vi syntes er fine i, også når det nærmer seg så skal vi begynne å stryke ett og ett navn.

Men mine favoritter så langt er:
    Jentenavn:
    Synne
    Eline
    Sanne
    Ine

Guttenavn:
    Håkon
    Malte
    Jens
    Morgan

Men blir veldig vanskelig å bli enige tror jeg, for alle navnene mannen min har skrivi opp er bare bibelske, det er ikke noe jeg vil ha.. Så blir spennende å se.

17. Jamboree12 Andre møte med forumet

Dette er utrolig vanskelig!
    Jeg hat to gutter som heter Jørgen og Jonas, angrer veldig på at de har samme forbokstav. Det virket kult den gang, men når de skal lære seg bokstaver er det kjedelig at de har samme bokstav... Lite spennende for de. Mamma og Pappa har også samme, så kjipt

Dersom det blir jente har jeg veldig lyst til å kalle henne Charlotte Marie, litt oppkalling og jeg synes det er et nydelig navn. Min samboer har en tidligere veldig god kompis, som har et datter som heter Charlotte, hun er nå 16, men han har hatt henne i sitt liv siden hun var 5. Han mener at for han blir det helt feil. Hva gjør jeg?
    Nesten så det er greit med gutt, så slipper vi den diskusjonen:)

Når det gjelder guttenavn merker jeg at jeg ikke helt klarer å slippe J....., så jeg får vente litt tror jeg. Joakim er jo et veldig fint navn...

18. Jamboree12 Andre møte med forumet

Jeg likte Dangfart:)

19. rock on Glad i forumet

Har ikke tenkt så mye på det,men har noen i tankene da..

Gutt: Kevin
            Adrian
            Noah
            Mathias
            Tobias

Jente: Linnea
              Lotte

20. blåkanin Glad i forumet

Vi har ikke begynt å tenke på navn ennå.. venter nok til etter ordinær ultralyd sånn at vi vet kjønn og kan konsentrere oss om det :D Sist leste vi navneboka ørten ganger før vi endte opp med navnet vi ville ha :) Måtte bare vende oss til det.. tenker taktikken blir den samme nå.

Vi skal ha et vanlig norsk navn, men som ikke "fem i klassen" heter allerede. Derfor har gutten vår navn fra vår "onkel-generasjon" :D ingen i barnehagen som heter det samme, selv om det er et vanlig navn :)

Nestemann må i tillegg få et navn som kan passe sammen med førstemann sitt navn.. blir spennende å se hva vi ender opp med til slutt :D

Del denne siden