Navnetoppen 2016

Men de var ikke der? Ikke topp 50 heller? :p

Jeg ble litt overrasket over noen av topp50 navnene. Tror det er mange som har valgt Iben bl.a med en tanke om det er et uvanlig navn.
Jeg har ikke sett topp femti enda,skal se over den litt senere. Hvis navnene våre er der blir jeg litt overrasket :p
 
Synes det er så gøy med sjeldene navn! :D
Vil du dele noen?
Vi har bestemt oss, så skal ikke stjele :p
Jeg kan dele, men ikke på åpent ;)
 
Men de var ikke der? Ikke topp 50 heller? :p

Jeg ble litt overrasket over noen av topp50 navnene. Tror det er mange som har valgt Iben bl.a med en tanke om det er et uvanlig navn.
Nå har jeg sjekket, de var ikke der :D
 
Vil gjerne at du deler, er supernysgjerrig på dine navn! :p
Hehe ja vi kan godt lage en navnetråd på skjult også, hvis vi ikke allerede har det?
 
Prøver å holde oss unna topp 50, men om vi plutselig faller for et navn der, så gjør vi nå det da [emoji14] men skulle heller sett liste med toppnavn i midt fylke, slik at det er mindre sannsynlighet for mange med samme navn :)
Topp 20 for alle fylker ligger på ssb.
 
faller vi for navnet og begge liker det så ser jeg ikke noen grunn til å unngå et spesielt navn.. men står det mellom to og det ene er på topp ti er det nok en sjans for at vi går for det andre alternativet :)
 
Ene jentenavnet vårt er på topp 50, men for oss er det oppkalling, så bryr oss egentlig ikke ;) men prøver bevisst å gå litt utenom likevel :hungry:
 
Navnevalget til våres gutt i magen er ikke på topp 50 :) har ikke bevisst valgt det, men syns det vi har valgt er utrolig fint og koselig.
 
Hadde navnet vi liker havnet blant topp 20, hadde vi nok vurdert å ta et annet. [emoji4] 2-åringens navn var ikke superpopulært da vi valgte det, men hadde selvfølgelig toppår det året og har siden bare gått oppover og ligger nå på topp 20. Kjedelig, men sånn er det og vi er fornøyd uansett. [emoji4]
 
Prøver å holde meg unna topp 10. Men om navnet hadde vært der, så hadde det ikke vært krise d heller :)
Ser ikke problemet med å legge ut navn en har tenkt på her viss det er "sjeldent" heller. Garantert en annen i verden som heter det uansett. Og om det skulle være flere som liker navnet, så ser jeg heller ikke problemet med det. Men det er nå bare meg :)
 
Spille ingen rolle om navnet er på en toppliste. Vi velger navn vi liker og ikke utifra om det er på en toppliste, hadde ikke brydd meg om andre ikke likte det heller. Storebrors navn har vært høyt oppe på topplistene de siste årene, han er født i 2010. Og ser mange sier at alle heter det, men ingen i bhg het det de 4 årene han gikk der, heller ingen av de andre 76 i klassen hans heter det.
 
Jeg tror det med topplistenavn var veldig annerledes før. Ser jo at Nora og William som ligger på topp ble gitt til henholdsvis 1,9% og 1,6% av alle jentene og guttene som ble født i Norge i fjor. Så skal jo noe til at det er fem stykker i samme klasse som heter det uansett :)

Navnet vi tenker på nå ligger ikke på topp 50, mens storesøsters navn gjorde tydeligvis et lite hopp i fjor og har så vidt kommet seg inn på topp 50 nå. Har allikevel ikke møtt noen andre små som heter det samme i nærheten her :) Men selvsagt, det er jo et navn alle har hørt før.
 
Flere av navnene vi har skrevet ned står på topplistene. Det bryr vi oss ikke noe særlig om egentlig. Vi velger det navnet vi syns er fint og som passer til gutten vår.
Det samme var med storesøster. Året før hun ble født var navnet hennes topp 3, når topplisten for året "hennes" kom lå ikke navnet lenger på topp 10.
Vi søker inspirasjon overalt, også på topplister [emoji4]
 
Back
Topp