Navnetoppen 2016

Det kan godt hende det blir et populært navn, men vi velger ikke navn utifra statistikken. Det har ingenting å si om det et populært, eller veldig unikt. Det viktige er at vi liker det. Og per dags dato så finner jeg ingen navn jeg liker ^^
 
Det viktigste for oss er at vi liker det :)
 
Vi prøver å velge noe som ikke er på topp 10.
 
Vi prøver en mellomting, er viktig at vi elsker navnet, men enda bedre om vi kan unngå navnetoppen. Hadde selv tre Andreas i klassen på barneskolen og to Jonas på ungdomsskolen. Så tenker det er greit å prøve å være alene om navnet i hvert fall :D
 
For å si det sånn, hvis navnene vi har snakket til babyen om lå på den listen ville de plutselig blitt uaktuell ;)
 
For å si det sånn, hvis navnene vi har snakket til babyen om lå på den listen ville de plutselig blitt uaktuell ;)
Men de var ikke der? Ikke topp 50 heller? :p

Jeg ble litt overrasket over noen av topp50 navnene. Tror det er mange som har valgt Iben bl.a med en tanke om det er et uvanlig navn.
 
Last edited:
Vil gjerne ha et navn som ikke alle andre har :) Så prøver å finne et navn vi liker og som ikke er INN :p
 
Jeg vil ikke ha et navn som er veldig populært. Er noe som irriterer meg, at så mange velger å kalle det samme [emoji85] vet ikke helt hvorfor engang.
 
Jeg vil gjerne ha et navn som få har, så vi kommer til å lete etter noe særdeles sjeldent. :)
 
Jeg vil gjerne ha et navn som få har, så vi kommer til å lete etter noe særdeles sjeldent. :)
Synes det er så gøy med sjeldene navn! :D
Vil du dele noen?
Vi har bestemt oss, så skal ikke stjele :p
 
Synes det er så gøy med sjeldene navn! :D
Vil du dele noen?
Vi har bestemt oss, så skal ikke stjele :p
Jeg har ingen navn å dele enda. [emoji20] Har absolutt ikke funnet noe jeg liker som passer med eldstemann sitt navn. [emoji12] Siden vi har et såpass sjeldent navn på han, som er veldig sterkt norrønt, så er det utrolig vanskelig å finne noe som passer til nummer to. Vi skal ha to fornavn, der det første er familienavn og det andre er norrønt. I dagligtale blir bare det norrøne brukt. :) Vanskelig. :)
 
Jeg vil ikke ha et navn som er veldig populært. Er noe som irriterer meg, at så mange velger å kalle det samme [emoji85] vet ikke helt hvorfor engang.
Men det er jo motsatt! Folk prøver å velge sjeldne navn. Problemet er bare at den listen kommer ut hvert år. For det er ikke store forskjeller i hvor mange som har disse navnene.

Vi har, både med storebror og kommende lillesøster, valgt navn fra en haug med navn. Og endte begge gangene opp med topplistenavn. Det fikk vi vite ETTER vi hadde bestemt oss. Ingen i barnehagen har samme navn som sønnen min. Så jeg ser ikke problemet. Og jeg syns navnene er nydelige [emoji173]
 
Men det er jo motsatt! Folk prøver å velge sjeldne navn. Problemet er bare at den listen kommer ut hvert år. For det er ikke store forskjeller i hvor mange som har disse navnene.

Vi har, både med storebror og kommende lillesøster, valgt navn fra en haug med navn. Og endte begge gangene opp med topplistenavn. Det fikk vi vite ETTER vi hadde bestemt oss. Ingen i barnehagen har samme navn som sønnen min. Så jeg ser ikke problemet. Og jeg syns navnene er nydelige [emoji173]
Ja du har sikkert rett, jeg syns bare det er litt rart at ikke alle får med seg hvor mange lukas og liam'er det er ute og går [emoji14] Men så er jeg kanskje over gjennomsnittet opptatt av navn, og veldig bevisst på hvilke navn som er veldig populære.
 
Ja du har sikkert rett, jeg syns bare det er litt rart at ikke alle får med seg hvor mange lukas og liam'er det er ute og går [emoji14] Men så er jeg kanskje over gjennomsnittet opptatt av navn, og veldig bevisst på hvilke navn som er veldig populære.

Jobber man f.eks. i barnehage/skole får man med seg mer av det [emoji4] Jeg visste ikke det. Det jeg derimot har tenkt mye på er at navnet ikke skal være så sært/vanskelig at barnet kan bli mobbet pga. det eller må stave eller forklare det. Jeg har selv et nokså vanlig navn (for min generasjon), og er egentlig selv fornøyd med at det er vanlig.
 
Jobber man f.eks. i barnehage/skole får man med seg mer av det [emoji4] Jeg visste ikke det. Det jeg derimot har tenkt mye på er at navnet ikke skal være så sært/vanskelig at barnet kan bli mobbet pga. det eller må stave eller forklare det. Jeg har selv et nokså vanlig navn (for min generasjon), og er egentlig selv fornøyd med at det er vanlig.
Ja det er jeg enig i. Vil ikke at det skal være noe tvil i uttalelsen av navnet, og så tenker jeg å velge den vanligste skrivemåten hvis det blir et navn som kan skrives på forskjellige måter. Har selv et ganske tidløst og internasjonalt navn, og har aldri vært misfornøyd :)
 
Sist unngikk vi topplistenavn konsekvent. Denne gangen har vi tilfeldigvis falt for et navn som er på topplistene. Vi får se hva vi ender opp med :)
 
Kunne ikke brydd meg mindre om det står på liste ell ikke..er det så viktig?
Viktigst må jo være at man finner ett navn som begge liker:)
Selv liker vi vanlige navn, å er heldigvis enige om det vi to som skal velge det:)
 
Men de var ikke der? Ikke topp 50 heller? :p

Jeg ble litt overrasket over noen av topp50 navnene. Tror det er mange som har valgt Iben bl.a med en tanke om det er et uvanlig navn.
Jeg reagerte faktisk og på Iben, men så var det bare 155 som fikk navnet av ca 30 000 jenter født i 2016. Det er jo ikke akkurat mange :p
 
Prøver å holde oss unna topp 50, men om vi plutselig faller for et navn der, så gjør vi nå det da :p men skulle heller sett liste med toppnavn i midt fylke, slik at det er mindre sannsynlighet for mange med samme navn :)
 
Back
Topp