Navnet Tordis

• Trådstarter Trådstarter RoseBusk
  • Opprettet Opprettet
R

RoseBusk

Guest
Hva syntes dere om det navnet? Jeg syntes det er litt søtt :D

Jeg liker det ikke. Men har nok sitt å si at jeg kjenner ei som heter det, og vi har ikke noe god tone mellom oss :p for meg blir navn VELDIG påvirket av det jeg kjenner det fra :)

Synes det er fint, men et gammel-dame navn. Hovedsaklig fordi eneste jeg kjente som het det var gammeltanta mi :P

Enig i at det høres ut som en gammel dame. Hadde ikke forventa det på en liten baby.

Jeg elsker Tordis :love7
Synd mannen ikke er enig :(

Jeg liker det ikke, opplever det som litt «hardt» og jeg liker best «myke» jentenavn som Nelia, Iris, Amelia osv :)

Sier som rachel i Friends. “Oh I’m sorry, are we having an 89 year old”.
Ikke ett navn jeg ville valgt [emoji23]

Litt avhengig av uttale kjenner jeg. Tord-is blir for hardt for min smak, mens Tor-dis fungerer bedre. Jeg er glad i sånne gamle navn, og har "sykehjemsnavn" på flere av mine barn. :knegg:

Har ikke hørt det på mange år. Tenker gammel dame, men hadde nok syntes det var søtt på en baby/jente :)

Jeg føler det er et sånt navn man olutselig får når man er blitt 60. Sånn som Olga og Oddvar og sånn :laughing002
Er ikke noe galt i å velge sånne navn altså! Men ville blitt helt rart i mitt hode.

Litt som å møte en på 85 som heter Amateus eller sånne nymotens navn :laughing002 ville vært hel merkelig for meg..

Fint navn, men ser for meg ei 80 år gammel dame som strikker og forteller gode gamle historier og gjerne har noe vaffler til oss [emoji16][emoji16][emoji169]

Koselig navn [emoji4]

Ikke noe jeg ville kalt min baby. Mange fine gamle dame navn som finnes men Tordis fenger ikke meg :)

Synes ikke det er fint, men her fungerer det som et «ertenavn» [emoji51]

Jeg liker det litt. Men det er et sånt navn jeg og mannen ikke uttaler likt, så da er det ikke aktuelt her [emoji4]

Back
Topp