Navnet Tordis

• Trådstarter Trådstarter RoseBusk
  • Opprettet Opprettet
Jeg føler det er et sånt navn man olutselig får når man er blitt 60. Sånn som Olga og Oddvar og sånn :laughing002
Er ikke noe galt i å velge sånne navn altså! Men ville blitt helt rart i mitt hode.

Litt som å møte en på 85 som heter Amateus eller sånne nymotens navn :laughing002 ville vært hel merkelig for meg..
Haha, skjønner hva du mener [emoji23]

Men det vil jo etterhvert bli en gjeng med gamle Leandere, Matteoer, Mathilder og Emilier også, og da vil sikkert den dagens nybakte foreldre se på de navnene som gammel mann/dame-navn også [emoji23]

Olga og Oddvar var jo barn en gang de og [emoji85]

Litt avhengig av uttale kjenner jeg. Tord-is blir for hardt for min smak, mens Tor-dis fungerer bedre. Jeg er glad i sånne gamle navn, og har "sykehjemsnavn" på flere av mine barn. :knegg:

Syns barna dine har så fine navn! Men ja, de hører jo litt til den eldre garde, men tror flere av dem kommer til å bli populære igjen snart :)

Jeg ser for meg en sint gammel dame hver gang jeg hører det navnet. Vet ikke helt hvorfor. Jeg synes ikke det er søtt eller fint.

Jeg er veldig glad i gamle, tradisjonelle navn og vi ønsker forsåvidt et sånt navn på den lille i magen, men Tordis liker jeg ikke. Det blir litt for hardt.

Får litt gammel-dame vibber, men synes det er fint :)

Litt avhengig av uttale kjenner jeg. Tord-is blir for hardt for min smak, mens Tor-dis fungerer bedre. Jeg er glad i sånne gamle navn, og har "sykehjemsnavn" på flere av mine barn. :knegg:

Enig med deg! Trykket på stavelsene utgjør en viktig forskjell! Jeg liker navnet da.

Og har tre barn med sykehjemsnavn selv :P

Min oldemor het Tordis Julie. Det er et nydelig navn! Kunne tenkt meg det selv, men mannen er dessverre ikke enig :/

Tordis var bestemors beste venninne <3 Det betyr ikke at det ikke kan brukes på barn i dag, en eller annen gang er det jo "ingen" som heter det om det skal være forbeholdt eldre damer som alle etterhvert dør...

Ikke noe imot det. Men de jeg kjenner som heter Tordis er 50 pluss :p så eneste jeg tenker

Bestemor heter Tordis. Det er et koselig navn, men litt for «nære» mtp at bestemor ennå lever, til at jeg kunne vurdert det. Kommer veldig an på uttalen også. Min bestemor skarrer på r’ene, og da synes jeg det høres penere ut enn når jeg selv sier det på østlandsk. :p

Fint navn svak for "solide, gamle navn". Navn som Nelia og Amalie blir alt for myke og "fjollete" i mine ører. At det er mange som tenker på 80 år gamle damer, ser jeg bare som en bra ting. Det betyr at navnet er på vei til å bli gjenfødt, mens navnene i vår generasjon bare er "oppbrukt" og kjedelige.

Jeg liker det, men får litt sånn gammel-dame-vibber, men jeg syns ikke det gjør noe! Jeg liker sånne navn :)

Nei, ville ikke valgt det altså.

Jobber i hjemmesykepleien og der har vi mange Tordis på 80+ så ikke et navn jeg ville valgt selv siden jeg assosierer det med pasienter :joyful:
Men jeg syns det er et sterkt fint navn :joyful:

Ikke så fan av det. Var en ansatt i den gamle bhg til eldste som het det, hun var 50+ så jeg får ikke til å se for meg en baby med det navnet :P

Back
Topp