Navnet Engla, hva tenker dere?

Hønemor30

Andre møte med forumet
Vurderer veldig sterkt å kalle datteren min Engla da jeg synes det er et nydelig navn som ikke finnes overalt:Heartpink

Men trenger å drøfte litt rundt det!
Er det for spesielt?
Blir det en greie som virker negativt på henne? Om det på en måte blir et slags press.. at hun muligens får kommentarer rundt navnet hvis hun for eks gjør noe «galt»
Dere skjønner sikkert greia:smiley-angelic002

Blir så usikker! Så trenger noen ærlige konstruktive tilbakemeldinger på navnet
 
Syns det er fint :)
Hvis du går inn for det (trenger ikke prøve hardt heller..) så er det mange navn man kan måtte «leve opp til» da. Lykke. Vilje(a,ar). Ynva…. Alle dyrenavn: Bjørn, Varg, Ravn… osv :)

Man har som oftest tvil om navn. Jeg har tre unger og tviler på to av de ennå :bag::hilarious:
 
Jeg tenker 100% nei. Det er jo ikke et navn. Men et fint kallenavn :) å hete det derimot tror jeg heller fører til mange økenavn og kommenterer i oppveksten, og sikkert seinere igså.
Gå heller for Angela eller noe sånt, eller Finn et navn som betyr engel for Eksempel.
 
Syns det er fint :)
Hvis du går inn for det (trenger ikke prøve hardt heller..) så er det mange navn man kan måtte «leve opp til» da. Lykke. Vilje(a,ar). Ynva…. Alle dyrenavn: Bjørn, Varg, Ravn… osv :)

Man har som oftest tvil om navn. Jeg har tre unger og tviler på to av de ennå :bag::hilarious:

Her ramset du opp 2 av navnene jeg bruker til mine barn :laughing002

Engla synes jeg var et litt ladet navn, gir veldig assosiasjoner til religion. Men det klinger jo pent, og f.eks Ingla ville vært en litt annen versjon av navnet, men itt samme klangen.
 
Jeg tenker jo også umiddelbarn på Coop sine produkter Ängleamark uttalt Englamark
 
Jeg liker navnet veldig godt - men... for meg er navnet knyttet til drapet på Engla i Sverige. Må nok kjenne noen med navnet før jeg klarer føle annerledes rundt det enn at jeg tenker på svenske Engla.
 
Jeg tenker også på drapssaken i Sverige. Sånn ellers har jeg ingen formening om det.
 
For min del er ikke dette et navn. Tenker med en gang det er et fint navn for noen som har et barn i himmelen. Evt. kan det være et kallenavn på feks Angela som noen foreslo over her :happy: Men liker man det selv så spiller det jo ingen rolle hva andre tenker og assosierer med navnet.
 
For min del er ikke dette et navn. Tenker med en gang det er et fint navn for noen som har et barn i himmelen. Evt. kan det være et kallenavn på feks Angela som noen foreslo over her :happy: Men liker man det selv så spiller det jo ingen rolle hva andre tenker og assosierer med navnet.

Ja det er også en av assosiasjonene jeg får. Dødfødte barn kalles feks ofte englebarn eller omtales som engel.
 
Jeg tenker 100% nei. Det er jo ikke et navn. Men et fint kallenavn :) å hete det derimot tror jeg heller fører til mange økenavn og kommenterer i oppveksten, og sikkert seinere igså.
Gå heller for Angela eller noe sånt, eller Finn et navn som betyr engel for Eksempel.
Engla er et navn, men mulig mer vanlig i Sverige. Det er 43 som heter det her i Norge.
 
Engla er et navn, men mulig mer vanlig i Sverige. Det er 43 som heter det her i Norge.

Ok, ikke et navn for meg da :hilarious: men det er jo som Vilje igså. Et navn som er moderne nå, men det er mer et substantiv for min del, hehe
 
Syns det er greit, veldig svensk for min del, uten at det er noe negativt. Minner meg om Lilja og den type navn. :)
 
Helt greit, ikke så kraftig mot som andre kanskje er.. Det er ikke et navn jeg ville stoppet opp og tenkt «oi for et navn» av.

Tenker også på Sverige umiddelbart, kanskje pga Engla saken som mange nevner. Det er jo ikke en negativ assosiasjon til navnet sånn sett, men litt trist. Men tror ikke det ville preget min tanke om navnet lenge hvis jeg haddemøtt noen med navnet.

Ville nok blitt litt kommentarer om Engel osv, men det er ikke noe negativt i seg selv. :)

Minner meg litt om navn som Lykke, Lilja (som nevnt over), Saga, Ebba, Vilje osv.

Hvis du liker det så er det det viktigste, ellers er det fult mulig å bruke som kallenavn :)
 
Ok, ikke et navn for meg da :hilarious: men det er jo som Vilje igså. Et navn som er moderne nå, men det er mer et substantiv for min del, hehe
Ja, jeg hadde nok ikke brukt Engla selv, men synes det er fint likevel. Det er mange navn jeg har lært å like etterhvert.

Jeg slet mye med Viljar, men det var nok også fordi fetteren min heter Vinjar, så for meg ble Viljar en skrivefeil av det, + altfor likt ordet Vilje. Nå er jeg blitt vant med Viljar, men for meg høres det fortsatt mer riktig ut med Vinjar :)
 
Back
Topp