Navnelapper/merkelapper i barnehage?

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Barnehagestart kommer med stormskritt! Pg vi må merke alt som er vårt har jeg forstått :D er det strykelapper eller klister som er best? Og hvor har dere kjøpt ifra? Tips trengs :D
 
Trenger selv, så følger med:)
Ingen erfaring, men ser for meg at klistrelapper kan ramle av raskere? Har vurdert å sy på og
 
Navnelapper man stryker på er kjempe bra men det er en kjedelig jobb altså :p de med klister funker også ganske bra, men sitter ikke så godt på enkelte plagg eks ull (hjemmstrikk)
Det enkleste og billigste som funker utmerket syne jeg er å kjøpe en tusj til å merke med ;) lykke til med barnehagestart ;)
 
Her brukes det bare klistrelapper :) de kan brukes på alt, ikke bare klær! Her har vi merka bamse, vannflaske, sekk, kos, tøfler og sko :p vi har fra askeladden. Koster litt, men anbefales! Ellers har de billigere på nfoto.no, de skal også være bra :)
Ellers er tekstilpenn også et greit alternativ.
 
Her brukes det bare klistrelapper :) de kan brukes på alt, ikke bare klær! Her har vi merka bamse, vannflaske, sekk, kos, tøfler og sko :p vi har fra askeladden. Koster litt, men anbefales! Ellers har de billigere på nfoto.no, de skal også være bra :)
Ellers er tekstilpenn også et greit alternativ.
er med på denne! I bhg min er det nesten bare klistrelapper fra askeladden. det er det vi har gått til innkjøp av til mini også, og vi har måttet bruke de en del allerede da hun har et søskenbarn som også ble født i juli og de har en del like klær og leker, har ikke falt av noen enda :)
 
Askeladden sine klistrelapper her også :)
 
Har kjøpt Askeladden sine klistrelapper, jeg orker ikke stå der og stryke :p
 
Anbefaler forøvrig å skrive fullt navn på lappene. Noen skriver bare etternavn og da kan det være vanskelig for vikarer å vite hvem det er sitt. Havner noe på en annen avdeling er det også stor sjanse for at ikke de vet etternavn på barna på andre avdelinger :)
 
Hm...tenkte på det med klistrelapper. Vi har en sånn labelskriver her, så mulig jeg tester ut hvordan de sitter på klærne. Sikkert billigere enn å bestille klistrelapper, men aner ikke hvordan limet er på dem da
 
Klistrelapper er helt genialt, brukte strykelapper før og syntes ikke det er noen forskjell på kvaliteten. Og så går det så mye fortere :D
Brukt Askeladden navnelapper i 6 år :)
 
Klistrelapper er helt genialt, brukte strykelapper før og syntes ikke det er noen forskjell på kvaliteten. Og så går det så mye fortere :D
Brukt Askeladden navnelapper i 6 år :)

Bruker du det på inneklær og? Hvor fester du de? :)
 
er med på denne! I bhg min er det nesten bare klistrelapper fra askeladden. det er det vi har gått til innkjøp av til mini også, og vi har måttet bruke de en del allerede da hun har et søskenbarn som også ble født i juli og de har en del like klær og leker, har ikke falt av noen enda :)

De er superbra :D her må jeg snart ha flere.. Lille begynner i bhg imorgen (!) :eek: og har nesten brukt opp en pakke allerede :p
 
De er superbra :D her må jeg snart ha flere.. Lille begynner i bhg imorgen (!) :eek: og har nesten brukt opp en pakke allerede :p
hehe, jeg navner alt som kommer i hus, både hetter på jakker og jakken.. vet aldri om de tar den av i bhg :p Alt av sokker, sko, smukker, sovepose. ja, alt! Sitter faktisk akkurat og "designer" de nye lappene hennes :p Vi er også straks tom :p
 
hehe, jeg navner alt som kommer i hus, både hetter på jakker og jakken.. vet aldri om de tar den av i bhg :p Alt av sokker, sko, smukker, sovepose. ja, alt! Sitter faktisk akkurat og "designer" de nye lappene hennes :p Vi er også straks tom :p
Lykke til i bhg i morgen! Her begynner hun ikke før 1. august :)
 
Strykelapper er mer jobb, så jeg bruker klistrelapper. Det går så kjapt at jeg bare klistrer på ny om de faller av.
 
hehe, jeg navner alt som kommer i hus, både hetter på jakker og jakken.. vet aldri om de tar den av i bhg :p Alt av sokker, sko, smukker, sovepose. ja, alt! Sitter faktisk akkurat og "designer" de nye lappene hennes :p Vi er også straks tom :p

Hehe! Ja, en kan aldri merke for mye :p
Hetta på jakken har jwg faktisk ikke komt på å merke i.. Takk for tips, haha :D
 
Bruker du det på inneklær og? Hvor fester du de? :)

Beklager sent svar men har vært på ferie :)

Men bruker de på alle klær ja, og matbokser, drikkeflasker osv
Fester de på lappen i nakken, er det ikke lapp der fester jeg på vaskelappen, de sitter best på lappene, kan feste de direkte på klærne og men da kan de løsne etterhvert
 
Beklager sent svar men har vært på ferie :)

Men bruker de på alle klær ja, og matbokser, drikkeflasker osv
Fester de på lappen i nakken, er det ikke lapp der fester jeg på vaskelappen, de sitter best på lappene, kan feste de direkte på klærne og men da kan de løsne etterhvert

Går bra. Håper dere har hatt en fin ferie :)

Fant ut at vi får både strykelapper og klistrelapper med sterkere lim til labelmakeren vår, så nå er det bestilt så kan vi skrive ut selv og teste ut litt :D
 
Back
Topp