Er i prøveperioden, og syntes allerede det et utrolig gøy å finne navn jeg liker. Håper noen flere har navn på lur som jeg liker!
Dette er forøvrig kravene mine til navn, uavhengig av kjønn:
- norsk/nordisk
- ikke dobbeltnavn
- helst ikke mer enn 500 som heter det.
Jeg elsker altså staute, sterke norske navn som ikke er så vanlige idag. Sjeldent er bra, men ikke så sjeldent at folk ikke vet hvordan det skal staves liksom. Norrøne navn liker jeg. Det styggeste jeg vet (sorry på forhånd) er folk som MÅ ha sjeldent navn på ungen og klæsjer i sammen to sjeldne, gjerne amerikansk inspirerte navn for å oppnå det. Noe av navnene jeg har lest på forum når jeg googler etter sjeldne navn er Aileen Michelle, Jessica Linneah, Milian Matheo, Chrisander, Nathaniel... dobbeltnavn og sukkersøtt det takler jeg ikke!
Eksempler på navn jeg liker:
Olav, Malvin, Walter, Sivert, Helmer, Ludvig, Amund.
Alida, Ada, Erle, Iben, Saga, Mathilde, Marie, Ebba, Olivia, Josefine.
Altså litt svensk og dansk inni der også, og noen litt "søtere" men altså ikke for dullete. Syntes det er mye vanskeligere å finne guttenavn som passer til baby og voksen navn....
Navnetips mottas med takk!
Dette er forøvrig kravene mine til navn, uavhengig av kjønn:
- norsk/nordisk
- ikke dobbeltnavn
- helst ikke mer enn 500 som heter det.
Jeg elsker altså staute, sterke norske navn som ikke er så vanlige idag. Sjeldent er bra, men ikke så sjeldent at folk ikke vet hvordan det skal staves liksom. Norrøne navn liker jeg. Det styggeste jeg vet (sorry på forhånd) er folk som MÅ ha sjeldent navn på ungen og klæsjer i sammen to sjeldne, gjerne amerikansk inspirerte navn for å oppnå det. Noe av navnene jeg har lest på forum når jeg googler etter sjeldne navn er Aileen Michelle, Jessica Linneah, Milian Matheo, Chrisander, Nathaniel... dobbeltnavn og sukkersøtt det takler jeg ikke!
Eksempler på navn jeg liker:
Olav, Malvin, Walter, Sivert, Helmer, Ludvig, Amund.
Alida, Ada, Erle, Iben, Saga, Mathilde, Marie, Ebba, Olivia, Josefine.
Altså litt svensk og dansk inni der også, og noen litt "søtere" men altså ikke for dullete. Syntes det er mye vanskeligere å finne guttenavn som passer til baby og voksen navn....
Navnetips mottas med takk!