Navneforslag?:-)

Andie

Blir kjent med forumet
Er i prøveperioden, og syntes allerede det et utrolig gøy å finne navn jeg liker. Håper noen flere har navn på lur som jeg liker!
Dette er forøvrig kravene mine til navn, uavhengig av kjønn:
- norsk/nordisk
- ikke dobbeltnavn
- helst ikke mer enn 500 som heter det.

Jeg elsker altså staute, sterke norske navn som ikke er så vanlige idag. Sjeldent er bra, men ikke så sjeldent at folk ikke vet hvordan det skal staves liksom. Norrøne navn liker jeg. Det styggeste jeg vet (sorry på forhånd) er folk som MÅ ha sjeldent navn på ungen og klæsjer i sammen to sjeldne, gjerne amerikansk inspirerte navn for å oppnå det. Noe av navnene jeg har lest på forum når jeg googler etter sjeldne navn er Aileen Michelle, Jessica Linneah, Milian Matheo, Chrisander, Nathaniel... dobbeltnavn og sukkersøtt det takler jeg ikke!
Eksempler på navn jeg liker:

Olav, Malvin, Walter, Sivert, Helmer, Ludvig, Amund.

Alida, Ada, Erle, Iben, Saga, Mathilde, Marie, Ebba, Olivia, Josefine.

Altså litt svensk og dansk inni der også, og noen litt "søtere" men altså ikke for dullete. Syntes det er mye vanskeligere å finne guttenavn som passer til baby og voksen navn....

Navnetips mottas med takk!

Vi søkte opp og fant en liste over alle navn fra norrøn mytologi, og fant navn til snuppa vår der. Et navn jeg aldri har hørt før, riktignok, men veldig fint. Norrøn mytologi er så mye større enn bare Odin og tor, fant vi ut da! :) av andre norrøne navn liker jeg Brage, Ty, Frøy og Frøya og Idunn. Av andre navn som kanskje passer litt inn blandt de du nevnte liker jeg Ivan og Brage, Ebba, Alba og Clara.

Mange fine forslag! Brage og Olve liker jeg veldig godt, men hadde to i klassen på ungdomsskolen som het det så forbinder det med dem. Ebba og Frøya er nydelig. Visste ikke Ebba var norrønt jeg?:)

Olve er kjempe fint. Også fikk jeg høre navnet Livia her om dagen. Det og er nydelig[emoji4]

Åh olve, d er kjempefint! Nei jeg tror ikke Ebba er norrønt altså, bare annet fint navn! :) også Embla da! første menneske på jord, men var d i følge norrøn mytologi?

Livia var nydelig! Vet dere, jeg elsker navnet Embla og har gjort det siden jeg var lita, men med en gang jeg sier navnet hører jeg i bakhodet "opp, ned" med robotstemme! Forbinder det bare med lotto dessverre! Hahah.

Med ikke mer enn 500 som heter det mener du da 500, eller er det greit at mange har det så lenge veldig få små får det nå til dags?

Mener egentlig 500, men kan tåle mer , men da skal det helst ikke være mange babyer som får navnet og at det er en økende trend på det! Mitt favorittnavm Ada er jo stadig mer populært og en del mer enn 500 som heter det.. men helst ikke et navn som er "in" vertfall:)

Livia var nydelig! Vet dere, jeg elsker navnet Embla og har gjort det siden jeg var lita, men med en gang jeg sier navnet hører jeg i bakhodet "opp, ned" med robotstemme! Forbinder det bare med lotto dessverre! Hahah.

Haha. Du sier noe der ja. Har jeg aldri tenkt over[emoji85] opp ned [emoji23][emoji23]

Får vi gutt her neste gang, så blir det en Sverre :)

Vilja
Borgar

Back
Topp