Navnefest eller dåp?

ønskebarnet

Glad i forumet
Noen som har gjort seg noen tanker om det allerede? Alle mine tre har hatt navnefest, så er nok en selvfølge at gullet i magen også skal ha det :) Hva med dere? :)
 
Her blir det ikke dåp, og vi hadde verken dåp eller navnefest til storesøster. Det er noe jeg angrer veldig på, og leker litt med tanken på at storesøster og lillebror/søster kan ha felles navnefest når lille kommer..meeen tenker også at det blir veldig teit! Og at folk må ha med to gaver og sånn blir vel kanskje litt frekt? Men det blir jo også veldig urettferdig om lille får fest og ikke storesøster, så da må vi jo evt. droppe fest til begge to da :/
 
Dåp :)
 
Her blir det dåp. Jeg er kristen, og den storebroren er også døpt!
 
Her blir det dåp. Mest fordi det er det tradisjonelle, og vi tenker at blir lettere for mini å melde seg ut av kirken enn inn når han/hun er gammel nok :)
 
Humanetisk navnfest.
 
Her blir det ikke dåp, og vi hadde verken dåp eller navnefest til storesøster. Det er noe jeg angrer veldig på, og leker litt med tanken på at storesøster og lillebror/søster kan ha felles navnefest når lille kommer..meeen tenker også at det blir veldig teit! Og at folk må ha med to gaver og sånn blir vel kanskje litt frekt? Men det blir jo også veldig urettferdig om lille får fest og ikke storesøster, så da må vi jo evt. droppe fest til begge to da :/

Søstrene mine hadde felles navnfest og det er 5 års alder forskjell på dem. Vel og merke i 1995.
Hadde jeg vært i deres situasjon ville jeg tatt felles, siden det er noe dere angrer på. Det er jo ikke for gavene dere velger å gjøre det heller tenker jeg så det burde nok ikke være ett issue. Dropper dere det, vil dere sikkert angre ennda mer.
 
Dette er min tredje i rekken som også skal døpes som de to andre og mor og far :)

Sent from my GT-I9100
 
Skulle vell ha navnefest for første, men der ble aldri tid eller råd. Så da ble det ikke noe på lillebror heller. Og minsten får da føye seg i rekken :p
 
Her blir det ikke dåp, og vi hadde verken dåp eller navnefest til storesøster. Det er noe jeg angrer veldig på, og leker litt med tanken på at storesøster og lillebror/søster kan ha felles navnefest når lille kommer..meeen tenker også at det blir veldig teit! Og at folk må ha med to gaver og sånn blir vel kanskje litt frekt? Men det blir jo også veldig urettferdig om lille får fest og ikke storesøster, så da må vi jo evt. droppe fest til begge to da :/
Tenker ikke at det er teit. Mine søsken ble døpt samtidig, det var pga av at den eldste ble alvorlig syk rundt dåpstider, så de tok det senere og da ble det dobbeldåp :)
 
Back
Topp