Navn

Sanndy

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
FebbisBebbis2021 ❄️
Her kan vi diskutere navn å dele forslag og spørre om råd eller meninger angående navn :-)

Noen som har begynt å tenke på navn enda?

Hva er deres favoritter for tiden?

Noen som har begynt å tenke på navn enda?

Hva er deres favoritter for tiden?
Vi har jentenavn helt klart, men ønsker ikke å dele det. Det morsomme er at det (helt tilfeldig) er satt sammen av navnet til jordmor og til barnepleier som var til stede under fødselen med første. Vi hadde det som backup allerede da nr 1 ble født.

Til gutt strever vi veldig. Jeg ønsker meg pappa sitt navn som mellomnavn. Sondre, Leonard og Gabriel er vel toppkandidatene nå.

Vi skal ha et britisk navn, da samboer er fra England ☺️ Vil si jeg har vært svært heldig der :D elsker britiske navn, men (kanskje upopulær mening) syns det er litt cheesy og ha slike navn hvis begge foreldre og slektene er norske.. Så mine tidligere navn som Astrid og Nora er for tiden lagt bort, men vi får se!

Liker veldig godt Amelia, Ruby, Polly eller Helena (med engelsk uttale) hvis det blir jente. Har også vært inne på tanken om Poppy, men der kom hun ene bloggeren meg i forkjøpet så det gidder jeg ikke, haha.

Til gutt liker jeg veldig godt James, Marlon og Louie. Vi kommer til å snakke norsk i hjemmet da samboer har bodd i Norge hele livet, men syns det er så fint å kunne bruke britiske navn og la dem få en bit av deres opphav! ♥️

Vi skal ha et britisk navn, da samboer er fra England ☺️ Vil si jeg har vært svært heldig der :D elsker britiske navn, men (kanskje upopulær mening) syns det er litt cheesy og ha slike navn hvis begge foreldre og slektene er norske.. Så mine tidligere navn som Astrid og Nora er for tiden lagt bort, men vi får se!

Liker veldig godt Amelia, Ruby, Polly eller Helena (med engelsk uttale) hvis det blir jente. Har også vært inne på tanken om Poppy, men der kom hun ene bloggeren meg i forkjøpet så det gidder jeg ikke, haha.

Til gutt liker jeg veldig godt James, Marlon og Louie. Vi kommer til å snakke norsk i hjemmet da samboer har bodd i Norge hele livet, men syns det er så fint å kunne bruke britiske navn og la dem få en bit av deres opphav! ♥️

Fine navn❤️
Vi har internasjonale navn på begge guttene. Har familie i USA og mamma er født der (norske foreldre)
Så er litt opptatt av at de skal navn som er lette å uttale både på norsk og engelsk.

Men nå har vi ikke peiling på navn i det heletatt og regner med at for første gang så har ikke det ikke klart før etter fødsel. Med de to andre så tok det så lang tid å bli gravid at vi hadde navnelistebe klare lenge før jeg ble gravid og bestemte oss etter oul begge gangene.

Nå venter vi med å diskutere det, men jeg er oppmerksom når jeg hører og leser forskjellige navn, og liker godt å høre hva andre tenker :-)

Har ikke peiling. Med første ble vi enige rett før OUL. Nummer 2 fikk navnet sitt når hun var 5 dager gammel :)

Vi hadde et navn vi kalte førstemann når han var i magen, men jeg var ikke helt komfortabel med det navnet. Nesten med en gang vi så han fikk han et annet navn :p
Han har et norrønt navn, så vi blir nok å prøve på et norrønt navn til neste og. Men vi får se :happy:

Ønsker et navn som er lett å uttale på engelsk. Har selv et navn som er håpløst å si på engelsk og har alltid syntes det har vært irriterende (selv om jeg er veldig glad i navnet mitt altså :p). Så et navn som er praktisk, men ikke sukkersøtt blir prioritet. Vi har allerede diskutert guttenavn, jentenavn synes jeg er vanskeligere ;) Og ja, kun ett fornavn, ikke dobbelt-navn. Forstår ikke hvorfor alle gir barna sine gjerne 2-3 fornavn for tiden :p min mening..

Ønsker et navn som er lett å uttale på engelsk. Har selv et navn som er håpløst å si på engelsk og har alltid syntes det har vært irriterende (selv om jeg er veldig glad i navnet mitt altså :p). Så et navn som er praktisk, men ikke sukkersøtt blir prioritet. Vi har allerede diskutert guttenavn, jentenavn synes jeg er vanskeligere ;) Og ja, kun ett fornavn, ikke dobbelt-navn. Forstår ikke hvorfor alle gir barna sine gjerne 2-3 fornavn for tiden :p min mening..

Er nesten helt likt våre kriterier. Vi ønsker heller ikke mer enn ett fornavn, skjønner heller ikke vitsen hvis det ikke skal brukes, men om det er to navn med bindestrek eller om begge navnene skal brukes så blir det jo noe annet :-)

Jeg hadde en lang liste med navn, mannen sa nei til alle unntatt fire av de. Her er de han sa nei til:
-Ruby
-Hedwig
-Olava
-Sebastian
-Nathaniel
-Bennett

Sikkert flere og, kommer ikke på alle nå.

Med første hadde vi navnet klart allerede da testen ble positiv, og jeg guttenavnet er landet denne gangen også. Jentenavnet er litt mer usikkert, men vi er enige om at det står mellom to, og vi liker begge. Vi er veldig heldige som alltid har vært enige navn.

Vi har guttenavn og jentenavn klart :)

Hva synes dere om navet Amanda? Jeg begynner å like det bedre og bedre og kunne kanskje tenkt meg å bruke det hvis vi får jente.

Vi skal ha Nikolai hvis det blir gutt (skrivemåten har vi ikke diskutert enda) . Men jentenavn er vanskelig.
Jeg har egentlig veldig lyst på Liva og mannen Luna, men vi har heldigvis lang tid på å bli enige hvis det blir jente da :-)

Jeg liker navnet Lise veldig godt, men er usikker på hvordan det blir på engelsk. Har jo ikke lyst til at det skal uttales lice (lus) :nailbiting:

Hva synes dere om navet Amanda? Jeg begynner å like det bedre og bedre og kunne kanskje tenkt meg å bruke det hvis vi får jente.

Vi skal ha Nikolai hvis det blir gutt (skrivemåten har vi ikke diskutert enda) . Men jentenavn er vanskelig.
Jeg har egentlig veldig lyst på Liva og mannen Luna, men vi har heldigvis lang tid på å bli enige hvis det blir jente da :)
Jeg liker både Amanda og Luna godt!

Back
Topp