Navn

Ceres

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Har dere tenkt på navn?
Evt hvilke navn har dere på lista? :)

Her har vi ikke tenkt på det, spent på om vi kommer fram til noe navn til babyen :p

Har veldig veldig lyst til å bla i navneboken jeg har liggende. Alle i familien har brukt den. Men skal prøve å holde meg til jeg er i uke 13[emoji38]... Prøve....

Så klart vi ha tenkt! Jeg har tenkt på navn i eh, 15 år. List har ikke endra seg så mye heller faktisk :)

Ja! Med første var jeg helt sikkert på hva han skulle hete. Prøvde å se på andre navn også, men det ble navnet jeg forelska meg i som 16 åring:p
Men nå...vi har en del jentenavn vi snakker om. Sambo er veldig ivrig :p men jeg tror det blir en lillebror :Heartred spent om vi bestemmer oss før babyen er født eller om det tar litt tid etter fødselen :p

Har bestemt oss for lenge siden om hva en eventuell lillebror eller lillesøster skal hete. Guttenavnet er spikret, men jentenavnet har vi to-tre alternativer på :Heartred

Jeg har hatt en liste over navn i omtrent 10 år på mobilen min. Jeg skriver mye noveller og tekstbasert rollespill, så hver gang jeg finner et navn jeg liker som jeg kunne tenkt å gi et barn / bruke på en karakter, så skriver jeg den opp :D Er ikke så sikker på at samboeren min hadde gått med på de fleste av de, men vi får se. For meg har det alltid vært viktig at de fungerer på norsk og engelsk da mitt førstespråk er engelsk (selv om jeg er norsk).

Også alltid hatt en lang liste. Samboer vet hva han liker og så å si 99% ble avskrevet haha. Men noen fikk bli og vi ble enige fort med nr 1 og nå nr 2 :joyful:

Skal ikke vite kjønn, og har en avtale med mannen om at hvis det blir gutt får han bestemme navn, og hvis det blir jente får jeg bestemme navn! :) Ikke fundert så mye på det enda. Jeg føler jeg må se babyen først :p

Skal ikke vite kjønn, og har en avtale med mannen om at hvis det blir gutt får han bestemme navn, og hvis det blir jente får jeg bestemme navn! :) Ikke fundert så mye på det enda. Jeg føler jeg må se babyen først :p

Oi, så spennende! Håper dere har litt lik smak på navn da :D

Skal ikke vite her heller ;) blir lenge å vente til januar. Men har både to-tre gutte- og jentenavn [emoji16]

Jeg har hatt ett jentenavn siden jeg var 11år gammel, og det er Maja [emoji5] så hvis det blir jente så skal hun hete det [emoji7] (samboer har dessverre ikke noe å si på det[emoji23])

Skulle det derimot bli gutt er jeg litt mer usikker, men både Mio og Matheo ligger høyt på lista [emoji5]

Jeg har hatt ett jentenavn siden jeg var 11år gammel, og det er Maja [emoji5] så hvis det blir jente så skal hun hete det [emoji7] (samboer har dessverre ikke noe å si på det[emoji23])

Skulle det derimot bli gutt er jeg litt mer usikker, men både Mio og Matheo ligger høyt på lista [emoji5]

Såå fine navn! Vi har lik smak :)

Næh. Vi har vært gjennom svangerskap så mange ganger uten at det har gått bra at jeg vil ikke tenke på noe positivt før etter jeg bikker ihvertfall 14 uker hvis vi kommer så langt [emoji4]

Har hatt liste på mobilen i flere år med jente - og guttenavn. Liker litt utradisjonelle eller norrøne navn jeg da :angelic: For eksempel Birk hvis det blir gutt.

Helt enig med utradisjonelle navn:) Og Birk er jo så fint!

Hvis det blir gutt så sliter vi. Var bare såvidt vi klarte å bli enige om førstemann :p Jente blir lettere og jeg har ett favorittnavn som jeg tror samboer også liker :)

Hvis det blir gutt så sliter vi. Var bare såvidt vi klarte å bli enige om førstemann :p Jente blir lettere og jeg har ett favorittnavn som jeg tror samboer også liker :)

Samme her! Jentenavn er mindre nøytrale. Guttenavn er liksom maskuline uansett..

Jeg har forelsket meg i navnene Linus, Leona og Wilma... Kan dog ikke ta navnediskusjon med sambo på noen uker....

Back
Topp