Navn

Nei, denne gangen tenker jeg ikke navn i det hele tatt. Har ingen navn jeg umiddelbart brenner for heller. Tenker vi starter den jobben når vi vet kjønn.:)

Jepp, vi har et par navn utpekt :) om det blir ett av de eller vi lander på noe annet får vi se

Ja, tenkt masse, men sliter med å finne noen jeg/vi begge liker godt nok!

Jentenavn er klart. Har vært enige om samme jentenavn siden jeg var gravid med gutt nr 1.
Guttenavn blir det mye verre med.

Jeg har navn om det faktisk er gutt, men utifra erfaring fra sist så er det ikke sikkert det passer når ungen blir født :hilarious: Vi hadde klart navn til storesøster sist, men det ble noe helt annet!

Vi har jentenavn klart.. på gutt er vi blanke. 8 januar får vi vite kjønn, det gleder vi oss til ♥️

Hva med etternavn? Jeg vil gjerne at barnet skal ha mitt etternavn, men mistenker at det kan bli en diskusjon i hjemmet... noen som har tips til hvordan jeg bør gå frem? :) Har ellers ikke funnet navn til frøet, men tenker en del på det :)

Hva med etternavn? Jeg vil gjerne at barnet skal ha mitt etternavn, men mistenker at det kan bli en diskusjon i hjemmet... noen som har tips til hvordan jeg bør gå frem? :) Har ellers ikke funnet navn til frøet, men tenker en del på det :)
Etternavn er døds vanskelig.. vi tok den diskusjonen når vi giftet oss. Endte med bindestrek mellom mitt ene etternavn og hans etternavn. Vet ikke om jeg er superfornøyd egentlig, men jeg hadde nok ikke blitt det uansett [emoji85] skulle gjerne hatt begge mine på meg og barna [emoji85]

Vanskelig med etternavn ja. Vi valgte at frøkna vår fikk begge siden vi ikke er gift. Så mitt etternavn ble vel egentlig det som kalles "mellom navn", men var viktig for meg at hun har det. Jeg kommer uansett ikke til å kvitte meg med etternavnet mitt da det ikke er så vanlig, så om vi gifter oss ville jeg også bare lagt til mannen etternavn :-)

Vi hadde guttenavnet klart, men nå som det blir en jente til så må vi sette oss ned å gå igjennom "lista"[emoji1] Har begynt med en liten liste over navn jeg liker hvertfall [emoji178]

Vi er enig om jentenavn. Guttenavn har jeg ett par forslag jeg liker men tenker å ikke lufte de for sambo før vi vet hva det blir. [emoji39]

Etternavn kommer babyen til å få sambo sitt. Jeg er ikke fan av veldig lange sammensatte navn. Ender vi opp med å gifte oss tar jeg og sambo sitt etternavn. Har ikke noen sterk tilknytning til mitt etternavn.

Vi har ett av mitt etternavn som "mellomnavn" å hans som etternavn. For vi er ikke gift. Viss vi gifter oss kommer nok det fortsatt til å bli slik:)

Vi har jentenavn klart, men sliter litt med guttenavn. Vi har noen gode kandidater som vi liker begge to da :) Blir spennende å se hvilket kjønn og navn det blir når babyen kommer!

Vedr. etternavn har datteren vår begges etternavn med bindestrek, vi er ikke gift og har hvert vårt etternavn.

Dersom du ønsker ditt etternavn så sier du det til din partner [emoji6] Kan jo sette sammen ditt og hans navn og heller gå for et enkelt fornavn [emoji4]

Vi er ikke gift, men har vært samboere i mange år.. hans navn er det kun hans familie som har i Norge så vi ønsket å bruke det, men ønsket også og føre mitt navn videre i tillegg til at han mente det var rettferdig at vi brukte begge to sitt. [emoji4] Siden de begge er litt lange og inneholder ø så valgte vi og kun ha et kort og enkelt fornavn, men det var viktig for oss at det passet til begge navnene [emoji6]

Denne gangen har vi ikke tenkt på navn enda, men etternavnet vil bli det samme [emoji4] Også er vi opptatt av at fornavnet skal passe sammen med kommende storesøster sitt [emoji4]

Vi har hvert vårt barn fra tidligere som har våre etternavn og derfor blir det helt naturlig å gi våre felles barn begge etternavnene slik at alle søsknene skal ha familietilhørighet i etternavnet.:)

Dersom du ønsker ditt etternavn så sier du det til din partner [emoji6] Kan jo sette sammen ditt og hans navn og heller gå for et enkelt fornavn [emoji4]

Vi er ikke gift, men har vært samboere i mange år.. hans navn er det kun hans familie som har i Norge så vi ønsket å bruke det, men ønsket også og føre mitt navn videre i tillegg til at han mente det var rettferdig at vi brukte begge to sitt. [emoji4] Siden de begge er litt lange og inneholder ø så valgte vi og kun ha et kort og enkelt fornavn, men det var viktig for oss at det passet til begge navnene [emoji6]

Denne gangen har vi ikke tenkt på navn enda, men etternavnet vil bli det samme [emoji4] Også er vi opptatt av at fornavnet skal passe sammen med kommende storesøster sitt [emoji4]
Selvfølgelig naturlig å ha samme etternavn på barna :) Jeg får trekke pusten og hoppe i det etterhvert. Jeg vil ha mitt etternavn sist så det er det som blir brukt ;)

Vi har hvert vårt barn fra tidligere som har våre etternavn og derfor blir det helt naturlig å gi våre felles barn begge etternavnene slik at alle søsknene skal ha familietilhørighet i etternavnet.:)
Hørtes riktig ut i deres tilfelle ja :) viktig at søskenene har navn til felles :)

Back
Topp