Navn

Hvis vi får jente skal hun hete Lilly, oppkalt etter min oldemor :) Dersom vi får gutt blir det Anton, en fornorskning av mellomnavnet til mannen (Antonio) som har gått mange ledd i slekta hans. Tenkte egentlig Antonio som mellomnavn vi også for å holde tradisjonen ved like, men fant ikke noe som passet til fornavn :p Så da ble det lille Anton på nitti år :laughing002
 
Har gutte navnet klart men synes jente navn er fryktelig vanskelig :wtf: Vil gjerne ha navn klart så tidlig som mulig :happy:
 
Hvis vi får jente skal hun hete Lilly, oppkalt etter min oldemor :) Dersom vi får gutt blir det Anton, en fornorskning av mellomnavnet til mannen (Antonio) som har gått mange ledd i slekta hans. Tenkte egentlig Antonio som mellomnavn vi også for å holde tradisjonen ved like, men fant ikke noe som passet til fornavn :p Så da ble det lille Anton på nitti år :laughing002
Vi velger også Anton hvis det blir gutt
 
Hvis vi får jente og jeg hadde fått bestemme hadde det blitt Iben. Men mannen kan ikke fordra navnet:/ Ellers, så har vi ingen navn. Akkurat som sist...
 
Har masse jentenavn (på a og s stort sett), men har slitt med guttenavn.. Har to-tre alternativer, da :)
 
Har fått med mannen på Matheo om det blir gutt :) er det jente så aner jeg ikke.. Er så mange fine!
 
Hvis vi får jente og jeg hadde fått bestemme hadde det blitt Iben. Men mannen kan ikke fordra navnet:/ Ellers, så har vi ingen navn. Akkurat som sist...
Hehe, akkurat som her. Og Iben som er sååå fint da! :p Har heldigvis mange måneder igjen til å prøve å overtale mannfolka våre!
 
Hehe, akkurat som her. Og Iben som er sååå fint da! :p Har heldigvis mange måneder igjen til å prøve å overtale mannfolka våre!
Det har du helt rett i!! Når vi får vite kjønn så er det bare å sette igang. Hvis jeg sier iben mange nok ganger, Kansje han blir vandt til det? ;)
 
Her er lista mi, men mannen liker ikke noen av dem. Yngste var 2 mnd før vi bestemte oss, og jeg har sagt fra at det ikke blir aktuelt denne gangen. Sånn ser lista ut foreløpig:

Gutt
Benjamin
Aksel
Michael
Nathaniel

Jente
Aurora
Nikoline
Silja
Lovise/Louise

Forhåpentligvis får mannen opp farta om vi får vite kjønnet på oul :)
 
Jeg har altfor mange forslag, men ikke ett som skiller seg ut som det gjorde sist. Gjør det ikke enklere at mannen har annen dialekt som gjør at mine favorittnavn bare høres rare ut :confused005 "Erlend" med skarre-r (som jeg har) blir et helt annet navn enn "Erlend" med rulle-r som mannen har...
 
Sønnen vår heter Storm så vi må ha noe som er i samme gate OG som høres bra ut på engelsk da mannen min er engelsk. Hittil har vi bare:

Jente:
Winter

Gutt:
Nord
Loke
Balder (høres ikke bra ut på engelsk)
 
Sønnen vår heter Storm så vi må ha noe som er i samme gate OG som høres bra ut på engelsk da mannen min er engelsk. Hittil har vi bare:

Jente:
Winter

Gutt:
Nord
Loke
Balder (høres ikke bra ut på engelsk)
Winter er veldig fint :)
 
Endrer seg hele tiden, men nå synes jeg Vetle og Herman er fine guttenavn. De passer også med navnene til mine to første barn.

Dersom jente; Hermine eller Mathilde.
 
Back
Topp