Navn

Follo

Glad i forumet
Junibarna 2015
Maiblomstene 2017
Flere som er interessert i navn selv om kjønn ikke er avklart enda?
Jeg sliter skikkelig med guttenavn, men for jenter er det jo så mange fine

Anine
Ellinor
Johanne
Tiril
Evelyn

Hvilke navn er på din liste?
 
Elsker navn og kan fundere over det i evigheter. Vi har guttenavn klart, men føler veldig sterkt at det er jente. Usikker der så er klar for å bli inspirert :)
 
Jentenavn har vi (kremt, jeg) klart, men guttenavn har jeg ikke peiling på. Har litt lyst til å kalle opp gutten etter min avdøde morfar, men vet ikke helt..
 
Guttenavn synes jeg er kjempe vanskelig!! Men jentenavn er nesten like vanskelig, for det finnes så mange fine jentenavn! Synes det er vanskelig å finne fine guttenavn som ikke er på topp 10, vil ikke ha topp 10-navn da storebror ikke har det.
 
Jentenavn har vi (kremt, jeg) klart, men guttenavn har jeg ikke peiling på. Har litt lyst til å kalle opp gutten etter min avdøde morfar, men vet ikke helt..
Oppkalling er jo helt herlig! Iallefall så lenge navnet er fint.
 
Jentenavn har vi (kremt, jeg) klart, men guttenavn har jeg ikke peiling på. Har litt lyst til å kalle opp gutten etter min avdøde morfar, men vet ikke helt..
Vi valgte å kalle sønnen vår etter mellomnavnet til min morfar, er flere i familien som har det til mellomnavn også.
Synes oppkalling er en fin ting :)
 
Guttenavn har vi Adam klart.
Chrissander som klar nr 2

Jente er Emilie avgjort.
Nr 2 Tuva
 
Har et par alternativer til gutt, men jentenavn er helt umulig...
 
Har noen alternativer fra sist. Kommer til å se mer på det når vi har kommet lenger på vei :)
 
Føler det er et hav av navn og klarer ikke helt å tenke på det før vi vet hvilket kjønn det er.
 
Vet ikke guttenavn og vi er heller ikke helt enige om jentenavn (eller jeg er da men) :p
 
Flere som er interessert i navn selv om kjønn ikke er avklart enda?
Jeg sliter skikkelig med guttenavn, men for jenter er det jo så mange fine

Anine
Ellinor
Johanne
Tiril
Evelyn

Hvilke navn er på din liste?

Tiril heter vår førstefødte på 1,5 år :) så nå sliter jeg med å finne navn som klinger :p
 
Her blir det vel samme endeløse diskusjonen som med sønnen vår.. Da var det ikke før jeg lå på føden med rier at vi ble enige om et guttenavn ;)

Det eneste vi er enige om er at Lars blir fornavn (alle guttene i min samboeres familie de siste fem generasjonene heter Lars til fornavn) men siden de er svenske så har de et såkalt tiltalsnavn i tillegg. Det har sønnen vår også. Bruker kun tiltalsnavnet til vanlig. Så det må bli et navn som klinger fint sammen med Lars.

Jentenavn er vanskeligere... :/
 
Vi blir bare ikke enige denne gangen :p guttenavn har vi ikke snakket om da, siden vi begge tror at det er jente. Men vi får se. Ordnerbseg vel etterhvert :) har jo good tid enda :D
 
Navn er vanskelig. Kjæresten har veldig lyst at navnet skal begynne på M, som oppkalling etter begge foreldrene hans.
Føler M-navn er de mest vanlige, Mari, Marita, Marie, Marianne etc. Så sliter med å være enig med han.
Jeg er veldig glad i Leonora, men er vell ikke så aktuelt i og med at det ikke er så internasjonalt :(
 
Back
Topp