Navn

Vi har jentenavnet klart, men så viser det seg at det er en liten gutt... Trodde jeg hadde navnet klart Adrian Lodin eller Lodin Adrian, men så begynte vi å tenke på det...Adrian er litt for populært nå om dagen. Vil ha et litt mer unikt navn, så vi så på noen varianter eller andre guttenavn på "A".. Må starte på "A".. Så har tittet på Arian, Aslan, Arn osv og jeg falt for Arian i og med det klinger så godt... Desverre var jeg dumt nok til å google det og kom borti noen som syns det ga for mange assosiasjoner til den ariske rase osv... Så nå sitter jeg her med skjegget i postkassa og håper dutten får et navn når han blir født....

Arian er kjempe fint:Heartred

Vi får ein gutt! Har ikkje bestemt oss men vi har nok ganske lik smak, likar litt gamle namn, så blir kanskje noko oppattkalling :)

Jeg har funnet et navn jeg liker, men har ikke fortalt det til mannen enda. Tror ikke han vil protestere da.

Det er fint! Tenker på det samme selv om det skulle vise seg å komme en gutt likevel ;) ellers et jentenavn bestemt for sånn ca 8 år siden, så den er grei, Hehe! (Flaks at samboer også er enig)
Takk:) Har hatt det i tankene en stund nå, så om det ble gutt ville jeg ha det :) Ellers så var vi inne på Noah :) oi 8 år siden ja :) Det er godt gjort å holde seg bestemt på det :)

Aner ikke hva hun skal hete. Hadde guttenavnet klart. Men jentenavn er så vanskelig. Har noen navn på listen. Er så mange fine navn som er blitt brukt av andre så kan liksom ikke bruke de da :)

Plutselig har vi navnene klare! I uke 18 liksom! Sist var frøkna født.... Jaja.. Offentliggjør ikke før de er født uansett, så vi har tid til å angre ;)

Vi har funnet et vi er enig om.. Men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det ennå, så har øynene åpne for andre:p

Vi har forskjellige favoritter her. Heldigvis for meg så er mannen villig til å bruke min favoritt, for jeg liker ikke hans favoritt i det hele tatt :p Vi har uansett blitt enige om at begge må like navnet vi velger, favoritt eller ei. Så jeg er villig til å se på andre navn hvis han bestemmer seg for at han likevel ikke liker min favoritt. Men håper såklart at han fortsatt liker det i september ;)

Mange fine navn her :)

Synes det er vanskelig denne gangen da vi ga første snupp mellomnavnet til mormoren og farmoren hennes.

Må ikke nestemann også bli oppkalt etter noen i familien?

Her har vi slitt veldig. Hadde det blitt jente hadde det vært ganske greit, men da det sannsynligvis kommer en gutt blir det brått verre.. Jeg har så lyst til å oppkalle etter min bestefar, men det er uaktuelt for min kjære. og hans favoritt har ikke jeg sansen for.. Men nå øyner jeg et lite håp når mitt siste forslag ble mottatt med et "hm..den må jeg smake litt på.. Var kanskje ikke så dumt det.." ;)

Nå er vi enige om navn :)

Mange fine navn her :)

Synes det er vanskelig denne gangen da vi ga første snupp mellomnavnet til mormoren og farmoren hennes.

Må ikke nestemann også bli oppkalt etter noen i familien?
Kjenner til problemet..... Her er guttene også oppkalt, attpåtil i dobbel dose..... eldstemann etter min morfar og min mor, minstemann etter samboers far og farfar.... Føler på at vi burde kalle opp lilletuppa også, men sliter litt siden de aktuelle navnene enten ikke faller i smak eller allerede er brukt i nær omgangskrets..... :-p Skikkelig vanskelig.... Men ikke finner vi egentlig andre navn vi liker heller, så her er vi foreløpig helt blanke... til tross for å ha bladd gjennom navnebøkene ørti ganger...... :(

Kjenner til problemet..... Her er guttene også oppkalt, attpåtil i dobbel dose..... eldstemann etter min morfar og min mor, minstemann etter samboers far og farfar.... Føler på at vi burde kalle opp lilletuppa også, men sliter litt siden de aktuelle navnene enten ikke faller i smak eller allerede er brukt i nær omgangskrets..... :p Skikkelig vanskelig.... Men ikke finner vi egentlig andre navn vi liker heller, så her er vi foreløpig helt blanke... til tross for å ha bladd gjennom navnebøkene ørti ganger...... :(

Ja, ikke sant! Da skjønner jeg at det hvertfall er vanskelig.
Vi vil ha fler enn 2 barn, og skjønner ikke hvordan vi skulle klart å finne navnet til barn nummer 3 o_O

Men føler at vi må kalle opp nestemann, kan liksom ikke si til førstemann "Du er oppkalt etter mormor og farmor" og til nestemann "Navnet ditt likte vi bare" :p

Jeg stresser ikke enda, tenker på noen navn en periode, og ser hva jeg føler. Så går jeg videre til å tenke på et annet en periode..
Samboer har funnet mange han liker, men jeg er ikke enig :p

Om det er en jente skal hun hete Kine :) gutt skal han hete Markus:)

Vi slet veldig! Til å begynne med var det jo snakk om både guttenavn og jentenavn. Guttenavn var aller værst å finne og bli enige om. Jentenavn er lett å finne for begge to, men blir ikke enige.

Nå har vi to enkle navn, og ett dobbeltnavn som vi liker. Men klarer ikke bestemme oss før vi møter henne :) Vi føler vi må se hva slags personlighet hun er før vi stempler henne med navnene, på en måte :p

Ja, ikke sant! Da skjønner jeg at det hvertfall er vanskelig.
Vi vil ha fler enn 2 barn, og skjønner ikke hvordan vi skulle klart å finne navnet til barn nummer 3 o_O

Men føler at vi må kalle opp nestemann, kan liksom ikke si til førstemann "Du er oppkalt etter mormor og farmor" og til nestemann "Navnet ditt likte vi bare" :p

Jeg stresser ikke enda, tenker på noen navn en periode, og ser hva jeg føler. Så går jeg videre til å tenke på et annet en periode..
Samboer har funnet mange han liker, men jeg er ikke enig :p
Akkurat det samme jeg kjenner på.... At kan ikke bare plukke et navn ut av løse lufta til minstemor, men vi må jo liksom like det også.... Er en del oppkallingsnavn vi kunne brukt: Signe, Ada og Jenny - men de er allerede brukt i omgangskretsen, så kjennes feil det også.......... Og er ikke helt der at jeg kaller tulla for Brynhild heller........... Foreløpig er nok Olea det eneste alternativet som har dukket opp og som tas med videre i vurderingen........ ;)

Hvorfor måtte vi gjøre det så vanskelig for oss selv, tro??? :p

Syns jentenamn er lett å finne, men når vi fekk vita at det kom ein gut... Blir nok ikkje bestemt med det første, men har nokre alternativ som vi føler er OK, men ikkje perfekte:)

Back
Topp