Navn

Mine foreldre var veldig kresne. Tror jeg var et par mnd gammel før jeg fikk navnet mitt.

De tenkte på Beate, men pappa nektet, han ville ikke kalle meg opp etter en potet. Så var det Viktoria/Victoria, men det nektet han også, for det var en plomme som het.

Til slutt var det mormor som navn ga meg :) hun sa bare at ja, det er lille Charlotte :p og da endte det med det.

Når det kommer til barnet i magen, så ble vi enige om et jentenavn ganske tidlig som jeg falt for. Adeline. Fikk vite på ultralyd at det er en gutt vi venter da, så nå står vi fast. Har absolutt ingen navn.. vil helst ikke ha det mest vanligste navnet
Aw, Charlotte er virkelig ett nydelig navn ♡

Vi har bestemt navn :)

Har og bestemt navn :-)
Sambo fikk bestemme denne gang å første navnet som dukka opp i hode hans etter oul var Thomas, så da blir det Thomas da ;-)

Vi vet ikke kjønnet enda, men har guttenavn klart! Det er utrolig hvor mange som spør om navnet er bestemt egentlig ;) Blir vel å bruke den første tiden på finne ut hvilket navn som passer babyen

Første vår var nesten 3 måneder før han fikk navn. Da visste vi ikke om det var gutt eller jente, jentenavn hadde jeg klart, men det ble jo gutt... med nr 2 gikk det litt kjappere, da var vi klar over at det ble ei jente, og hadde 2-3 navn vi kom tilbake til. Men hun var et par uker før vi bestemte oss. Nå sa de på andre ultralyd at det blir jente, men vi har bare snakket litt om navn. Gubben bare fleiper og skal kalle henne gerda, eller gunda, eller olga, eller andre navn som han egentlig ikke liker. Vil ikke ha et navn som er på "listetoppen". Gubben har en fra før som har et av toppnavnene det året, og har alltid hatt minst en i klassen som heter det samme.

Vi har rett og slett ikke peiling! Har en liste med navn, men må virkelig jobbe med den saken.. Og alle spør, og kommer med forslag! Det stresser meg litt at mange har så sterke meninger om dette, det er jo vi som bestemmer. Tenker vi må har et par, tre navn på lista, og bestemme oss når Lillegutt kommer:-)

Her kommer lille Theodor :) sambo hadde ønske om det før vi begynte å prøve så han var ganske sikker i sin sak da de sa på oul at det blir gutt ;) liker Theodor jeg også så var ikke veldig vanskelig å bli enige :)

Samboeren liker navnet Arthur.. jeg er litt blanda ang det!! Syns liksom ikke navnet passer til en baby?! :p Kanskje for det ikke er så vanlig.. Arthur André syns jeg kansje er litt fint..

Jeg tror ikke jeg klarer å bestemme meg før han er ute, jeg vil helst se han først og ikke bli vandt med et navn han kanskje ikke passer. Men vi har tre navn vi liker veldig godt (men jeg er forsatt åpen for nye navn) men er ofte jeg tenker at han allerede heter det ene :P

Vi har to navn vi vurderer, men det blir ikkje bestemt før snuppa er ute så vi kan se hva som passer. Men for alt vi vet så kan det jo være ingen av de passer så vi har ikkje låst oss..

Men enkelte i familien har begynt å spre et av navnene rundt, så nå får eg plutselig høre at vi har valgt et nydelig navn?! Æsj, så irriterende og unødvendig. Alle vi har snakket med navn om vet at ingenting er bestemt, så eg skjønner ikkje hvorfor det er blitt sånn:eek:

Jeg smaker veeeldig på Sanna, men redd folk synes det et sært :P Vet ikke om noen som heter det, og tror det er bare litt over 1000 stk i Norge som heter det. Sambo liker det godt. Ble en smule inspirert av en kollega av ham som fikk ei jente som heter Sanne :)

Jeg smaker veeeldig på Sanna, men redd folk synes det et sært :P Vet ikke om noen som heter det, og tror det er bare litt over 1000 stk i Norge som heter det. Sambo liker det godt. Ble en smule inspirert av en kollega av ham som fikk ei jente som heter Sanne :)
En gammel venninne av meg heter Sanna :) jeg synes det er et nydelig navn

Synes det var et fint navn:)
Gøy med navn som ikke alle har også da:)

Synes det var et fint navn:)
Gøy med navn som ikke alle har også da:)
Ja, synes det er gøy med navn som ikke man hører så ofte. Ble bare veldig oppgitt sist da vi bestemte navn til førstemann. Jeg var relativt ung da vi fikk henne, og vi ga henne et populært navn uten at vi selv tenkte noe over det. Fikk hele tiden høre at det var typisk navn som "unge mødre" velger og ble oppriktig irritert hver gang noen nevnte det. Det var sårt og sitter litt igjen nå når vi skal velge navn til lillesøster. Er jo godt voksen nå, så burde vel ikke bry meg om hva andre synes :P Orker bare ikke kommentarer denne gangen

Ja, synes det er gøy med navn som ikke man hører så ofte. Ble bare veldig oppgitt sist da vi bestemte navn til førstemann. Jeg var relativt ung da vi fikk henne, og vi ga henne et populært navn uten at vi selv tenkte noe over det. Fikk hele tiden høre at det var typisk navn som "unge mødre" velger og ble oppriktig irritert hver gang noen nevnte det. Det var sårt og sitter litt igjen nå når vi skal velge navn til lillesøster. Er jo godt voksen nå, så burde vel ikke bry meg om hva andre synes :P Orker bare ikke kommentarer denne gangen
Synes det er unødvendig at folk skal blande seg så veldig når det gjelder navn. Er jo foreldrene som skal bestemme det selv :)
Vi skal ikke si noe før vi har bestemt oss helt. Kan fort komme så mange meninger da:p
Skjønner at det er sårt, men velg noe som dere liker og passer for dere:)
Helt klart gøy med navn som det bare er noen få som har:)

Back
Topp