Navn

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Ja er det mange som har bestemt seg eller er dere fortsatt veldig usikre?
Vi snakker liksom ikke så mye om det lengre men har ett alternativ vi begge liker godt. Problemet er bare at sønnen har "bestemt seg" for noe helt annet..
Men siden vi ikke snakker noe mer om det så er det vel også godt mulig at vi ender på nettopp dette ;)
 
Jeg har bestemt meg :) Men sambo er helt umulig å i det hele tatt få med på en samtale om navn...! Datteren har samme svar på alle spørsmål for tiden (samme om det er middagsønske eller navn på baby), og det er bæsj :p Så det blir nok vi voksne som må velge ;-)
 
Jeg har bestemt meg :) Men sambo er helt umulig å i det hele tatt få med på en samtale om navn...! Datteren har samme svar på alle spørsmål for tiden (samme om det er middagsønske eller navn på baby), og det er bæsj :p Så det blir nok vi voksne som må velge ;-)

Haha!! Greia her er at gutten vår kom med ett navn jeg falt veldig for.. Og det så han jo godt. Men så likte ikke mannen dette navnet, og da måtte vi tenke i andre baner - noe storebror ikke er enig i.. Hehe
Han synes nemlig at han må få bestemme NOE han også ;)
 
Vi står fremdeles mellom de fire navnene jeg spurte om her inne og har ikke kommet oss noe lengre :p snakker ikke så mye om det fortiden. Ble skikkelig nysgjerrig på navnet som du og storebror har falt for :D her foreslår storesøster på 4 enten Stjerne eller Lilla.. Og når vi spør henne om hvilke av de fire vi står mellom hun likte best sier hun at hun liker Stjerne eller Lilla bedre :p lite hjelp å få der i gården :D
 
Tror vi har bestemt oss , funnet et navn begge to liker :) men venter litt med å fortelle det, også kan det jo være vi kommer på en annet navn :)
 
Vi står fremdeles mellom de fire navnene jeg spurte om her inne og har ikke kommet oss noe lengre :p snakker ikke så mye om det fortiden. Ble skikkelig nysgjerrig på navnet som du og storebror har falt for :D her foreslår storesøster på 4 enten Stjerne eller Lilla.. Og når vi spør henne om hvilke av de fire vi står mellom hun likte best sier hun at hun liker Stjerne eller Lilla bedre :p lite hjelp å få der i gården :D

Storebror foreslo helt ut av intet Linnea ;) det vi tenker mest på nå er nok Alida :)
MEN hvem vet.. Vi hadde mange ulike forslag til storebror også - ble først bestemt da vi hadde sett han :)
 
Storebror foreslo helt ut av intet Linnea ;) det vi tenker mest på nå er nok Alida :)
MEN hvem vet.. Vi hadde mange ulike forslag til storebror også - ble først bestemt da vi hadde sett han :)
Linnea er kjempefint :) Vi sto mellom det og det navnet hun endte opp med. Alida er også kjempefint synes jeg. Samtidig er det jo ekstra koselig å la storesøsken få være med å bestemme :D
 
Vi har diskutert litt navn (dvs jeg kommer med forslag på navn når jeg kommer på noen jeg liker, også sier samboeren sin mening om det :p). Men i det siste har jeg tenkt lite på det, vi har to navn vi liker veldig godt + noen alternativer til mellomnavn, og vi havner alltid tilbake på disse to navnene. Vi vil uansett ikke bestemme oss for noe før mini er her, så har fortsatt god tid :)
 
Linnea er kjempefint :) Vi sto mellom det og det navnet hun endte opp med. Alida er også kjempefint synes jeg. Samtidig er det jo ekstra koselig å la storesøsken få være med å bestemme :D

Jo er forsåvidt enig i dette med søsken! Men så falt jeg veldig for Alida som faktisk også er oppkalling innen familien.. Og når sambo absolutt ikke liker Linnea så blir det jo litt vanskelig ;)
 
Vi har diskutert litt navn (dvs jeg kommer med forslag på navn når jeg kommer på noen jeg liker, også sier samboeren sin mening om det :p). Men i det siste har jeg tenkt lite på det, vi har to navn vi liker veldig godt + noen alternativer til mellomnavn, og vi havner alltid tilbake på disse to navnene. Vi vil uansett ikke bestemme oss for noe før mini er her, så har fortsatt god tid :)

Haha akkurat slik er det med oss også :p
 
Vår blir tydeligvis navnløs... samboeren liker ingen av de jeg liker, og omvendt... så vi har bare slutta å diskutere det for nå, og får snakke mer om det når det nærmer seg..
 
Vår blir tydeligvis navnløs... samboeren liker ingen av de jeg liker, og omvendt... så vi har bare slutta å diskutere det for nå, og får snakke mer om det når det nærmer seg..
Sånn var det for oss den første gangen, og da kom hun brått 3 uker før tiden! Så snuppa fikk ikke navn før hun var 3 dager gammel :p
 
Vi er fremdeles usikre...
Prøver å få mannen med på å diskutere og å korte ned listen, men han har hengt seg opp i ett navn. Og det navnet er ikke jeg så veldig begeistret for.
Tror det kommer til å forbli åpent til hun er født.
Storebror i huset var navnløs i 2-3 uker han :p Var så overveldet av å få en liten i hus at vi ikke klarte å bestemme noe før.
 
Vi har snakket en del om det. Vi er enig om noen få navn vi begge liker godt. Nå må vi bare finne ut hvilket navn vi liker aller best :)
 
Sånn var det for oss den første gangen, og da kom hun brått 3 uker før tiden! Så snuppa fikk ikke navn før hun var 3 dager gammel :p
Vi må uansett se barnet først før vi kan bestemme oss, pga kjønn, men også pga navnet må "passe" liksom :p

Var så enkelt med bf til vesla, der fant vi navn etter ul i uke 18, og vi syns hun passa det perfekt da hun kom. Men der fikk jeg nesten bestemme alt, haha!

Nå er det helt annerledes... Han vil ha ett navn som ikke alle har, og gjerne er litt spesielt. Er med på den, men han avviser ALLE mine forslag, for det er tydeligvis bare "populære" navn :p Han er så sta! :D
 
Vi får en gutt, og han skal hete Edvin :) Daddycool har vært veldig bestemt på det hele tiden, mens det har vokst på meg med tiden. Veldig fornøyd nå. Kan ikke skjønne hva ellers han skal hete nå som det er bestemt ;)
 
Vi er blitt enig om å vente til jenta blir født, bli kjent med henne, også bestemme oss :) både han og jeg ble født av foreldre som hadde valgt navn, men ombestemte seg da de så oss :p såå vi skulle "egentlig" ikke hete det vi heter nå.. Er jo håpløst hvis ikke navnet passer.. Men vi har jo noen forslag :) viktigste er vel at vi begge liker det og at det passer <3 men merker veldig mange spør og er veldig tungt å forklare hele denne regla til "tusen" folk, så gleder meg også til navnet er bestemt så man slipper diskusjoner og bare kan svare rett ut et navn :)
 
Vi har valgt til lille og vi var begge enige om at dette var navnet :) For oss er det ikke så viktig å se barnet først, da vi tenker at han passet det navnet han får uansett. :)
 
Mine foreldre var veldig kresne. Tror jeg var et par mnd gammel før jeg fikk navnet mitt.

De tenkte på Beate, men pappa nektet, han ville ikke kalle meg opp etter en potet. Så var det Viktoria/Victoria, men det nektet han også, for det var en plomme som het.

Til slutt var det mormor som navn ga meg :) hun sa bare at ja, det er lille Charlotte :p og da endte det med det.

Når det kommer til barnet i magen, så ble vi enige om et jentenavn ganske tidlig som jeg falt for. Adeline. Fikk vite på ultralyd at det er en gutt vi venter da, så nå står vi fast. Har absolutt ingen navn.. vil helst ikke ha det mest vanligste navnet
 
Back
Topp