Navn

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Jeg angrer på at vi ikke holdt navnealternativene våre hemmelige lengre, folk er så lite omtenksomme når de kommenterer navneforslag.. Merkelig at det er greit egentlig, men sånn er det nå en gang. Vi har uansett et navn nå som vi så godt som har landet på :) men jeg må si jeg er usikker og gleder meg ekstreeeeemt til å se lillegutt for å se at det passer! Vi klarer ikke finne flere forslag som vi begge liker, evt liker bedre enn det vi har til nå, så regner med (håper) navnet passer perfekt <3
Helt sykt hva folk får seg til å si egentlig. Halve slekten syntes navnet på min eldste var helt forferdelig, og da var det visst helt greit å fortelle om og om igjen at det var et hunde- eller kattenavn. Flere slektninger brukte en hver anledning til å fortelle oss at vi måtte velge noe annet, og noen faktisk kjeftet og bråkte om det. :rolleyes: Da hadde vi ikke invitert noen til å mene noe som helst. Det pussige er jo at de venner seg til hva som helst etter fødsel.

Denne gangen leste vi i navneboken sammen med en av søstrene mine i et familieselskap. Da forstår jeg litt bedre at folk rundt følte seg frie til å mene mye, men jeg synes likevel de går for langt når de sier ting som "det kan dere ikke kalle ungen", "det går ikke an", "det er det styggeste jeg har hørt, du har så dårlig smak i navn". :meh:

Nei, det er det som er det artige, at når noen kommenterer våre navnevalg, så kommer de gjerne med egne forslag som virkelig ikke passer i dagens samfunn (spør du meg da..) :p
Hahahaha! Kjenner meg veldig igjen! Svigermor kom med noen forslag som virkelig er langt ute på viddene. Men så har ikke valgt veldig vanlige navn om det blir jente eller gutt, så det skal bli spennende å se hva besteforeldrene sier! ;)

Vi tror det er en jente, og da er navnet klart. Dørskilt og navnesmokker ligger og venter. :D Hvis det likevel skulle vise seg å være en gutt, så har vi vel 5-6 alternativer vi må diskutere først, så da tar det fort et par timer å få bestemt oss.
Postkasse skiltet ble bestilt med lillemor sitt navn på når vi flytta 1.juni. Gadd liksom ikke å bestille nytt etter fødsel :p

Har en svigermor som alltid skal kommentere hvor stygge/merkelige/unødvendige/lange/rare navn babyene får. Ingenting er godt nok liksom. Har alltid en kommentar på lur. Verste er at de barna hun har oppkallt ikke er hakket bedre :p
Haha, typisk at de ikke er noe bedre selv :p Slitsomt med sånne svigermødre eller folk generelt som må skape negativ stemning...

Helt sykt hva folk får seg til å si egentlig. Halve slekten syntes navnet på min eldste var helt forferdelig, og da var det visst helt greit å fortelle om og om igjen at det var et hunde- eller kattenavn. Flere slektninger brukte en hver anledning til å fortelle oss at vi måtte velge noe annet, og noen faktisk kjeftet og bråkte om det. :rolleyes: Da hadde vi ikke invitert noen til å mene noe som helst. Det pussige er jo at de venner seg til hva som helst etter fødsel.

Denne gangen leste vi i navneboken sammen med en av søstrene mine i et familieselskap. Da forstår jeg litt bedre at folk rundt følte seg frie til å mene mye, men jeg synes likevel de går for langt når de sier ting som "det kan dere ikke kalle ungen", "det går ikke an", "det er det styggeste jeg har hørt, du har så dårlig smak i navn". :meh:
Ja, akkurat den kommentaren "det kan du ikke kalle ungen!" er virkelig unødvendig å si hvis man kommer med forslag man har gått og tenkt på lenge. Litt annerledes hvis man sitter å lufter flere navn, men når noen spør meg hva jeg/vi har tenkt på (over lengre tid) blir det for dumt å si at vi ikke kan kalle han/hun det.. :-)

Vi var uenige lenge. Hadde hvert vårt navn vi hadde lyst på. Tilslutt trakk vi lodd :) uten sure miner (hihi fikk navnet jeg ønsket ^^, ), så bestemmer han neste gang

Vi var uenige lenge. Hadde hvert vårt navn vi hadde lyst på. Tilslutt trakk vi lodd :) uten sure miner (hihi fikk navnet jeg ønsket ^^, ), så bestemmer han neste gang
Hehe, var også en måte å gjøre det på ;)
Vi hadde liste med navn vi begge likte. Så tok vi bort noen navn og så valgte vi et guttenavn og et jentenavn av de som var igjen. Så ble det jentenavnet etter å ha hvert på oul ;)

Vi har hatt et navn klart lenge. Den nærmeste familien har fått vite det mens andre får vente til etter fødselen.

Her har vi ikke navn klart, har noen alternativer, men navn er vanskelig :p

Blir det jente står det mellom to navn som vi begge likte umiddelbart. Men hvis det viser seg at det lille magetrollet er en gutt så sliter vi for vi blir virkelig ikke enige om guttenavn som begge liker...

Ikke noe navn klart enda, og vi har heller ikke noe forslag, så om vi noen gang skal bli enig må vi begynne å tenke på det snart :p

Guttenavn bestemte vi allerede når jeg var ett par uker på vei. Jente navn var vi ikke enig om. Men nå blir det gutt, så navnet har han hatt helt siden ul!:-) vi hadde ingen diskusjon på navnet heller. Det bare datt I hiet på en av oss!^^

Hadde det blitt gutt hadde det blitt Dennis, men det er ei jente og vi er heldigvis blitt enige om navn :) Jeg ELSKER det ikke, men jeg kommer nok til å bli vant til det. Kommer ikke på noen bedre uansett så :P
Men jeg ble litt satt ut da jeg ble overrasket over noen av gavene jeg fikk på babyshoweren min. Det hadde ei venninne heklet vognteppe og lagd smokkesnor med jentenavnet vi har tenkt på. Jeg har sagt at vi er 90% sikre på navnet hele tiden, og at med mindre vi finner et annet som er mye finere, blir det det. Litt spesielt av henne å lage så mye fint med navnet på :wideyed:

Vi har ikke diskutert navn en gang.. :/ men jeg har jentenavnet klart ;) mn han likte det ikke når vi skulle finne navn på vår 2.datter, så spent på om han godtar det denne gangen.. ;)

Her har vi både jente-og guttenavn klart, men ikke sagt d til noen, avsløre d når babyen blir født sånn som vi gjorde med storesøster...
Storesøster e oppkalt etter min bestemor så svigermor va kjapp når vi sa at vi venta en til ka både den ene og andre i familien hennes heita...forventa nok at den her gangen sku vi oppkalle etter den sia, men nei...ikkr sagt nokka på d enda så litt spent på reaksjon hennes, mistenke at ho ikke vil være helt fornøyd...

Svigermødre altså... Her heter min svigermor og bestemor heldigvis det samme ;)

Svigermødre altså... Her heter min svigermor og bestemor heldigvis det samme ;)
Heldig med den ;) Men æ e veldig fornøyd med at d farfar (far til samboer) den her gangen som ska få noen oppkalt etter seg, etter å gått bort altfor tidlig, fikk aldri oppleve noen av barnebarna sine...han og svigermor har da ikke vært sammen på rundt 30år...

Heldig med den ;) Men æ e veldig fornøyd med at d farfar (far til samboer) den her gangen som ska få noen oppkalt etter seg, etter å gått bort altfor tidlig, fikk aldri oppleve noen av barnebarna sine...han og svigermor har da ikke vært sammen på rundt 30år...

Så trivelig! Oppkalling er gull :)

Back
Topp