Navn?

Aqvalie

Child of the Universe
Hvordan ligger dere an i løypa her?
:rolleyes:;)

Her har vi vel jentenavnet relativt i boks allerede, mens guttenavnet har vi flere vi grubler på.
:)


Men så har nå jeg en usedvanlig fasinasjon for navn da. :p :p
Har sittet å søkt og styrt på nettet siden jeg ble gravid med førstemann for snart 3 år siden... hehe!
:angel9


Hva slags type navn liker dere?
 
Jeg har noen favoritter av begge kjønn, men samboeren min må jo også være enig.

Navnedebatten starter nok på ordentlig etter at vi har et barn i hendene :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Har veldig mange Jentenavn på lista, men er det jene har vi allerede bestemt oss for Catharina etter samboers farmor :)
Guttenavn er utrolig vanskelig!
 
Jeg har lyst på Nosayba til jente og Mounir til gutt...
Men gubben liker de ikke..
Vi har funnet et guttenavn som vi er enige om Mahdi .... (Vi er muslimer så bruker muslimske/arabiske navn)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har også flest jente navn... Er litt usikker på gutt.. Min mann er fra Kosovo så vi ønsker navn som fungerer både på Norsk og Albansk. Det er mye lettere med jentenavnene enn med guttenavnene dessverre. ;)
 
Her er vi i gang med nr 5 så vi har vel egentlig brukt opp de navnene vi liker best. Tror det kan bli vanskelig denne gangen! I tillegg er de 4 andre oppkalt etter noen pluss at vi har funnet navn som er norske men samtidig går greit å bruke for mannen min og hans familie som ikke er norske...Huff, det er bra vi fortsatt har 8 mnd igjen ;-)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har mange navn på listen min, men vet ikke hvor enig samboer er :p vi begynner ikke diskusjonen før etter ultralyd.
 
Vi sliter også med å finne navn som fungerer både her og hjemme hos min mann.. tror vi må finne ut kjønn først..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Spennende med navn. Er veldig glad i litt fine uvanlige navn, men som også fungerer på engelsk. Har et guttenavn klar og er bombesikker på at frøet er en gutt ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Spennende med navn. Er veldig glad i litt fine uvanlige navn, men som også fungerer på engelsk. Har et guttenavn klar og er bombesikker på at frøet er en gutt ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Tror også frøet mitt er en gutt, har det på følelsen. Skal bli spennende å finne ut om jeg har rett på ord UL :)


♡02.03.2015♡
 
Tror også frøet mitt er en gutt, har det på følelsen. Skal bli spennende å finne ut om jeg har rett på ord UL :)


♡02.03.2015♡
50/50 % sjanse for at vi har rett. Hadde rett førstegangen. Da fikk eg jente som eg var sikker på :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Vi har to guttenavn og to jentenavn klare. Jeg har litt flere, men der er ikke han enig. Jeg er nok over gjennomsnittet interessert i nav også :whacky011 Så jeg har alltid et navn klart :p
 
Har to-tre guttenavn som jeg liker veldig godt. Jentenavnene er det litt for mange av :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ikke tenkt så langt ennå. Tenker vi venter til vi vet kjønn, så slipper vi å tenke på begge typer navn. ;)

Vi hadde en del guttenavn på listen i tillegg til det vi endte med sist, men husker sannelig bare ett av dem.
 
Forrige gang hadde vi guttenavnet klart i uke 9 - jentenavnet var noe usikkert, men så fikk vi jo gutt.
Denne gangen har vi jentenavnet klart, men guttenavn noe usikkert - så satser på at det er et tegn, så slipper det å bli så vanskelig :p :p
 
Jentenavnet har vært klart leeenge. Guttenanvet aaaner vi ikke. :) Samboer har lyst til å kalle opp en evt. gutt etter faren sin, men dessverre er det virkelig ikke et fint navn han hadde, så selv om jeg liker tanken å kalle opp etter svigerfar, så blir det ikke. Må jo tenke litt på barnet også.
 
Jentenavnet har vært klart leeenge. Guttenanvet aaaner vi ikke. :) Samboer har lyst til å kalle opp en evt. gutt etter faren sin, men dessverre er det virkelig ikke et fint navn han hadde, så selv om jeg liker tanken å kalle opp etter svigerfar, så blir det ikke. Må jo tenke litt på barnet også.

Et tips/forslag :)
Det går jo an å kalle opp uten å kalle opp direkte. Som for eksempel hvis navnet var Ulf, så kan man gå for Ulrik, som på en måte ligner litt?
Eller man finne navn som starter på samme bokstav?


Jeg og samboeren min hadde en eviglang diskusjon om hvordan vi skulle løse dette med etternavn vs 2 fornavn på eldste sønnen.. Det endte tilslutt med at det ble etternavnet til samboer, men fornavn nr. 2 er "oppkalling" etter mitt etternavn, så det er noe som ligner litt og har samme forbokstav (slik at han fikk initialen etter mitt etternavn også ;) ).
 
Et tips/forslag :)
Det går jo an å kalle opp uten å kalle opp direkte. Som for eksempel hvis navnet var Ulf, så kan man gå for Ulrik, som på en måte ligner litt?
Eller man finne navn som starter på samme bokstav?


Jeg og samboeren min hadde en eviglang diskusjon om hvordan vi skulle løse dette med etternavn vs 2 fornavn på eldste sønnen.. Det endte tilslutt med at det ble etternavnet til samboer, men fornavn nr. 2 er "oppkalling" etter mitt etternavn, så det er noe som ligner litt og har samme forbokstav (slik at han fikk initialen etter mitt etternavn også ;) ).
I utgangspunket ja, men svigerfar hadde et dobbeltnavn som det ikke finnes noen gode lignende navn verken som dobbeltnavn eller en av navnene. Har tenkt en god del på det, og kommer rett og slett ikke på noe. Det ene navnet er ikke noe fint på norsk, og har en stygg betydning på engelsk. Det andre er rett og slett ikke fint det heller, og det er kun en evt. jenteversjon som kunne funket å oppkalle etter det navnet, og det blir det ikke, for jentenavnet er jo som sagt klart, hehe. Samme med min egen bestefar som vi også har vurdert å kalle opp etter. Det er rett og slett ikke fint. Det er så hardt, på en måte. Ikke at jeg liker sukkersøte navn, men ja..Det funker bare ikke.. :p
 
I utgangspunket ja, men svigerfar hadde et dobbeltnavn som det ikke finnes noen gode lignende navn verken som dobbeltnavn eller en av navnene. Har tenkt en god del på det, og kommer rett og slett ikke på noe. Det ene navnet er ikke noe fint på norsk, og har en stygg betydning på engelsk. Det andre er rett og slett ikke fint det heller, og det er kun en evt. jenteversjon som kunne funket å oppkalle etter det navnet, og det blir det ikke, for jentenavnet er jo som sagt klart, hehe. Samme med min egen bestefar som vi også har vurdert å kalle opp etter. Det er rett og slett ikke fint. Det er så hardt, på en måte. Ikke at jeg liker sukkersøte navn, men ja..Det funker bare ikke.. :p

Nei da så :p
Uff.. dette med navn skal virkelig ikke være lett :p
 
Back
Topp