Navn på babyen

Vi har bestemt oss for navn, og bruker det når vi snakker om babyen, utstyr til han, eller med andre mennesker. Får jeg spørsmål om jeg vet om jeg får gutt eller jente svarer jeg: "Det blir en gutt, en liten *navn*" :joyful: Tok vel og merke ganske lang tid før barnefar var enig, og "godkjente" navnet, men jeg fikk det gjennom til slutt:Heartblue
 
Nei vi blir ikke enige. Ungen får si selv hva han vil hete når han kommer :hilarious:
 

Ja det hadde vært veldig greit om det lot seg gjøre slik! Er så lei mas om navn altså... som om det ikke er nok ansvar å passe på alt mulig rundt svangerskapet sånn at ikke ungen blir skada, så skal vi bestemme navnet i fare for livslang mobbing, misnøye, trøbbel med å måtte stave navnet for folk.

Jeg har et navn jeg liker. Men det er litt likt brorens navn. Pappaen mener da at det ikke går fordi at da blir folk forvirra hvem som er hvem. Ser for meg at det blir et stort problem for arbeidsgiver og fremtidige koner og slikt. Ender vel med at det blir min feil at han blir skilt en gang om 30-40 år fordi kona lå med broren pga case of mistaken identity fordi de fikk så like navn.

.....

jeg er lei av å lese meg igjennom lister med 500 navn hvorav 490 er stygge, 8 er kjedelige, 1 er sønn av en klyse og det siste liker ikke mannen.
 
Ja det hadde vært veldig greit om det lot seg gjøre slik! Er så lei mas om navn altså... som om det ikke er nok ansvar å passe på alt mulig rundt svangerskapet sånn at ikke ungen blir skada, så skal vi bestemme navnet i fare for livslang mobbing, misnøye, trøbbel med å måtte stave navnet for folk.

Jeg har et navn jeg liker. Men det er litt likt brorens navn. Pappaen mener da at det ikke går fordi at da blir folk forvirra hvem som er hvem. Ser for meg at det blir et stort problem for arbeidsgiver og fremtidige koner og slikt. Ender vel med at det blir min feil at han blir skilt en gang om 30-40 år fordi kona lå med broren pga case of mistaken identity fordi de fikk så like navn.

.....

jeg er lei av å lese meg igjennom lister med 500 navn hvorav 490 er stygge, 8 er kjedelige, 1 er sønn av en klyse og det siste liker ikke mannen.
Er enig med deg. Det er mye mas om navn. Alle utenfor dette huset maser om navn. Jeg, papsen, og søsknene prater ikke så mye om navn, vi må nok se babyen først ...
men «alle» vil vite hva babyen skal hete og flere har sine meninger og ønsker ..
først skulle alle vite om det er jente eller gutt før vi visste det selv ... så Eksakt dato babyen kommer, og nå navn...

handla på butikken i stad, ei jeg gikk på skole med før stod i kassa, hun er veldig blid og god, og jeg kjøpte bla MME og babyolje ... jeg forventa 1000 spm fra henne men heldigvis var hun bare «normalt» hyggelig. Det setter jeg pris på ... ! :)
 
Jeg tror jeg havner på Tirill, til lille snuppa, har tenkt på det lenge :)
Men må se hva hun ligner på når hun kommer ut :)
 
Marius er klar for verden ;) Alle som spør får stort sett vite det, så sant de ikke spør storesøsteren, hun gidder ikke si til de hun ikke kjenner så godt hva lillebror skal hete.
 
Jeg tror jeg havner på Tirill, til lille snuppa, har tenkt på det lenge :)
Men må se hva hun ligner på når hun kommer ut :)
Det var en av navnene på mine foreldres liste da jeg kom til, og har alltid likt det navnet selv så har det litt på min liste også :shy:
 
Vi har navneliste på jente klar, vi vet det blir gutt siden ultralyd ikke klarte å skjule det, men Ingen andre vet at vi vet :angelic:
Absolutt alle jentenavna på lista gren mamma på nesen av. Jeg måtte jo teste henne siden jeg vet hvordan hun er. Vi har en som heter Johan med mellomnavn fra før så sa bare at om det var slik det skulle være å vi fikk jente så kunne ungen like så godt hete JohUn så fikk hun bare takle det :shifty: Hun ble jo noe snurt, men altså, jeg bare gidder ikke, hold meningene deres for deg selv :p selv om en sier aktuelle navn vil ikke jeg høre 115 grunner til å ikke velge det navnet.

Nå blir det vitterlig ikke jente. Men guttelisten har per nå 0 navn. Eller jeg har ett, men det er temmelig sjeldent og gammelt så tror det er ytterst få utenom familien som har hørt det før siden det er brukt som et mellomnavn på et eldre familiemedlem og rundt 120-130stk som har det som fornavn ifølge SSB. Mannen derimot liker det ikke... selvsagt :sour:
 
Jeg hadde en liste på rundt 10-12 navn. Mannen sa nei til en del av dem, og nå har vi to navn igjen som mannen skal få velge mellom. Han hadde mer eller mindre bestemt seg den dagen vi var på ultralyd, men nå lurer han på om han er litt lei det navnet:hilarious: Jeg venter i spenning, men han er veldig usikker. Ser for meg at vi finner ut av det når han er født:)
 
Jeg har INGEN forslag... mannen har kommet med ett... ett HELT navneforslag... så om gutten står i stil med navnet, så blir det sånn :)
 
Det er så vanskelig å velge navn. Mannen er ikke til mye hjelp siden han vil vente til lillesøster er her.
Har en liste på ca 10 navn, men ingen føles riktig.
 
Vi har bare ett navn som vi har hengt oss opp i, kommer nok ikke til å klare å finne noe annet alternativ[emoji4] Bruker ikke navnet aktivt hjemme, og har kun én venninne som vet om det.. Pappa mener han har skjønt hva det blir (vi snakket løst om det heelt i begynnelsen av svangerskapet), og det irriterer meg nesten litt at han får rett[emoji28] Selv om han tror det blir med -e og ikke med -a som vi vil ha..
Så ja, her kan det fort se ut som at vi venter ei Johanna[emoji4]
 
Vi har tre alternativer, men vi kaller han bare for lillebror enn så lenge og har valgt å holde alternativene hemmelige denne gangen. Forrige gang delte vi tiltenkt navn med alle som spurte og flere familiemedlemmer begynte da å omtale han som det navnet, og plutselig var vi lei av det før barnet i det hele tatt var født :p Da gikk det nesten 5 mnd før vi ble enige om et nytt! Denne gangen har vi mer is i magen, greit å se ungen først og prøve litt for oss selv synes jeg :)
 
Hmm.. Var på restaurant med gubben i går, og da lette vi litt etter alternativer, noe vi ikke har gjort så mye sammen før. Så nå smaker vi litt på Ellie, Elvira og Lyra[emoji12] Men Johanna henger fremdeles høyest..
 
Back
Topp