Navlestumpen

HemmeligG

Forumet er livet
Har den falt av hos babyene deres? Hvor lang tid tok det?

Syns det virker som lillemann syns der er vondt når jeg kommer borti navlestumpen, men de skal ikke ha noe følelse der, eller?

Skulle akkurat til å spørre om det samme. Det står "i boka" at den detter av innen 10 dager, men lille er 13 dager og den henger fortsatt litt fast. Man skal vel ikke røre den?

Falt av når han var 5 dager mener eg. Men han har navlebrok no. Navlen har ikke trekt inn i magen..

Falt av på dag 4 her, men navlen har ikke gått inn. Vet ikke når det skjer..?
Hun likte ikke når vi vasket rundt navlestumpen, men som dere sier skal det jo ikke kjennes :confused: tror bare de er vanskelig og vil at vi skal stresse ;):p har lest at den kan sitte på i noen uker.

Jordmor her sa det vanligvis går mellom 5-10 dager, men at det kan variere utenom dette også.. ☺️

Falt av på dag 4 her, men navlen har ikke gått inn. Vet ikke når det skjer..?
Hun likte ikke når vi vasket rundt navlestumpen, men som dere sier skal det jo ikke kjennes :confused: tror bare de er vanskelig og vil at vi skal stresse ;):p har lest at den kan sitte på i noen uker.
Helsesøster ba oss om å legge han på magen, eller presse inn navlen om den ble blå om den ikke går inn av seg selv..

Helsesøster ba oss om å legge han på magen, eller presse inn navlen om den ble blå om den ikke går inn av seg selv..
Skal høre med helsesøster i morgen, men den ser i alle fall helt fin ut :) mye å passe på med disse små :confused:

Tuva har også navlebrokk. Synes det ser så ekkelt ut, og jeg tør i hvert fall ikke å trykke på den. Legen skal sende et brev til sykehuset om dette. De gjør vel ikke noe med det før de er noen år og det fortsatt ikke har gått inn av seg selv.
Men den er ganske stor, så håper de vil sjekke det nærmere..

Falt av ved forrige bleieskift :p lille blir 8 dager seinere i dag :-)

Skulle akkurat til å spørre om det samme. Det står "i boka" at den detter av innen 10 dager, men lille er 13 dager og den henger fortsatt litt fast. Man skal vel ikke røre den?
Vi fikk vite at dem faller av mellom dag 5 og 15.

Tuva har også navlebrokk. Synes det ser så ekkelt ut, og jeg tør i hvert fall ikke å trykke på den. Legen skal sende et brev til sykehuset om dette. De gjør vel ikke noe med det før de er noen år og det fortsatt ikke har gått inn av seg selv.
Men den er ganske stor, så håper de vil sjekke det nærmere..
Pål sin er ikke så stor men irriterende allikevel xD han ligger liksom ikke der den er heller så får liksom ikke gjort noe xD magen trengte vist litt muskler for å få den inn sa helsesøster

Back
Topp