Navle

Bassen

Flørter med forumet
Hei,
Jeg har et spørsmål om babyens navle som jeg håpet noen her kunne hjelpe meg med. Frøkna på fem uker har hele tiden har antydning til gult sekret fra navlen. Ikke store mengder, men slik at det daglig/hver annen dag har dannet seg en liten gulbrun skorpe langs kanten på navlen og tidvis blir en liten gul flekk på bodyen ved navlen. Jeg spurte om det på helsestasjonen for tre uker siden, men da sa hun det så normalt ut. Siden det har det fortsatt og i dag kjente jeg for første gang at det luktet vondt, typ råtten fisk, fra navlen hennes. Det er ikke rødt rundt, men litt rødt inni. Nå er jeg redd navlen har fått en infeksjon, og siden det er helligdager så vet jeg ikke helt hvor jeg kan henvende meg. Virker litt overdrevet å dra på legevakten liksom. Frøkna virker helt vanlig, blid og glad, spiser masse og har lagt på seg som bare rakkeren siden fødsel.

Noen som har erfaringer enten med tilsvarende eller som vet om og evt hvor jeg bør henvende meg?
 
Hei,
Jeg har et spørsmål om babyens navle som jeg håpet noen her kunne hjelpe meg med. Frøkna på fem uker har hele tiden har antydning til gult sekret fra navlen. Ikke store mengder, men slik at det daglig/hver annen dag har dannet seg en liten gulbrun skorpe langs kanten på navlen og tidvis blir en liten gul flekk på bodyen ved navlen. Jeg spurte om det på helsestasjonen for tre uker siden, men da sa hun det så normalt ut. Siden det har det fortsatt og i dag kjente jeg for første gang at det luktet vondt, typ råtten fisk, fra navlen hennes. Det er ikke rødt rundt, men litt rødt inni. Nå er jeg redd navlen har fått en infeksjon, og siden det er helligdager så vet jeg ikke helt hvor jeg kan henvende meg. Virker litt overdrevet å dra på legevakten liksom. Frøkna virker helt vanlig, blid og glad, spiser masse og har lagt på seg som bare rakkeren siden fødsel.

Noen som har erfaringer enten med tilsvarende eller som vet om og evt hvor jeg bør henvende meg?
Som frequent flyer på legevakten for meg selv tidligere, så kan du også ringe legevakten å spør hva de tenker uten at du nødvendigvis må komme på time, det kan sykepleier i andre enden være med på å avgjør i sammen med deg på tlf :Heartred
Ring alltid en gang for mye enn en gang for lite.. nå høres ikke dette så voldsomt alvorlig ut siden allmenntilstanden til datra di er fin, men jeg ville tatt en telefon alikevell :Heartred
 
x
 
Hei,
Jeg har et spørsmål om babyens navle som jeg håpet noen her kunne hjelpe meg med. Frøkna på fem uker har hele tiden har antydning til gult sekret fra navlen. Ikke store mengder, men slik at det daglig/hver annen dag har dannet seg en liten gulbrun skorpe langs kanten på navlen og tidvis blir en liten gul flekk på bodyen ved navlen. Jeg spurte om det på helsestasjonen for tre uker siden, men da sa hun det så normalt ut. Siden det har det fortsatt og i dag kjente jeg for første gang at det luktet vondt, typ råtten fisk, fra navlen hennes. Det er ikke rødt rundt, men litt rødt inni. Nå er jeg redd navlen har fått en infeksjon, og siden det er helligdager så vet jeg ikke helt hvor jeg kan henvende meg. Virker litt overdrevet å dra på legevakten liksom. Frøkna virker helt vanlig, blid og glad, spiser masse og har lagt på seg som bare rakkeren siden fødsel.

Noen som har erfaringer enten med tilsvarende eller som vet om og evt hvor jeg bør henvende meg?

Her ble det nødvendig med lapisstift i to omganger grunnet granulom som ikke ville gro skikkelig. Da det først ble oppdaget var vurderingen til hs å se det an. Det virket å tørke og gro fint før det plutselig kom rikelig med sårsekret. De vurderte på nytt og da ble det bestemt st det var nødvebdig med en runde med lapisstift på helsestasjonen og en runde til hjemme 48 timer etterpå. Nå er det tørt og fint og ser ut til å ha grodd. Dette ble gjort henholdsvis 21/3 og 23/3. Det er ikke noe som haster, så hadde det vært meg hadde jeg ventet. Vanligvis ville helsestasjonen vært stedet å henvende seg men ettersom det er påskestengt vil legevakten være neste på listen. Uavhengig; du kjenner barnet ditt best så den vurderingen må du nesten ta selv. Lykke til :)
 
Back
Topp