Nav?

Zazigai

Forelsket i forumet
Hei :) tenkte eg kunne høre litt med dere hva som skjer frammover ang nav .. Har ingen peiling på noe som har med Nav og gjøre, vet bare at man får ut en engangssum en eller annen gang .. Er det noe jeg MÅ vite? Noen gode tips, evnt noe jeg absolutt ikke må gjøre? Når trenger jeg å prate med de feks?

Kjekt vist noen har noen råd til meg :)

❤️25.1.15❤️

Du får bare engangssum om du ikke har rett på foreldrepenger. Gå inn på NAV sine hjemmesider og søk opp foreldrepenger. Du kan også snakke med jordmor.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 02.01.2015♡

Gå på NAV og hør hva du har krav på :)

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Så lenge en har hatt en inntekt de siste 6 mnd før fødsel så har man rett på foreldre penger ,hvis ikke så får man en engangstønad:-)

Sent from my iPad using BV Forum

Husk at du må søke for å få noe, det eneste du får automatisk er barneteygden når barnet har blitt født. ;)

Tusen takk for svar dere, skjønner litt mer nå ;)

❤️25.1.15❤️

Før var det at vi kunne søke om engangsstønad etter uke 28. Vet ikke nå. Vår kommune hadde kurs for foreldre, vi var på kurset og fikk all informasjon. Hvordan funnet jeg dette kurset husker jeg ikke :) Men du kan ta tur til ditt lokale NAV-kontor for å få informasjon :) Kanskje de skal ha slik kurs også ;)

Og du må ha jobbet minst 50 prosent i 6 av de 10 mnd

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Ut ifra det jeg er blitt fortalt gjelder ikke dette... Du må ha jobbet minst 6 av 10 mnd og tjent halvparten av en sats (kaller de det?) Som tilsvarer 40-50 000.
Men anbefaler trådstarter å kontakte NAV og forhøre seg istede for å spørre her. For reglene endrer seg fort i det systemet, og det er bedre å høre fra de som faktisk kan det.

Den som henvises til i dette innlegget var en regel de gikk bort fra for mange år siden. Jeg snakket akkurat med en rådgiver fra NAV pga jeg ble stressa av det som stod her. Og jeg fikk streng beskjed om å kontakte de som rådgivere istede for å høre på andre som ikke sitter med den fulle fakta.

Back
Topp