Nav/Oslo

September16

Glad i forumet
I Oslo er behandlings tiden 12 uker. Men jeg fikk innvilget i dag :-) + Får å pappa permisjons ukene:-) til sammen 49 uker. Er 3 uker siden jeg sendte inn:) så deilig å ha det økonomiske på plass :-)

Så godt, håper jeg også hører noe snart. Måtte du sende med noe dokumentasjon for å overta fedrekvoten?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Når sendte du inn?
Jeg sendt alt inn 5. des og ikke hørt noe, annet enn at de har alle dokumentene de trenger.

Så godt, håper jeg også hører noe snart. Måtte du sende med noe dokumentasjon for å overta fedrekvoten?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Skreiv bare på annet at min mann har kommet til Norge på familiegje forening å ikke har krav på pappa permisjon. Krysset å av der det sto pappan har ikke krav på permisjonen. Så ble automatisk:)

Er ikke i Nav Oslo, men leverte det på navkontoret forige mandag, og fikk brev i posten om at det var godkjent i dag tirsdag. Imponert! :)

ja godt å ha alt klart :)

Regner egentlig ikke med å få svar før om 1,5mnd :O

Grrrr... Blir helt svett av hele opplegget, men heldigvis møter jeg kun på utrolig hyggelige folk på NAV, så jeg er i hvertfal veldig fornøyd med hjelpen jeg har fått så langt. Venter fortsatt på svar om svangerskapspenger, og foreldrepengesøknaden har jeg heldigvis fått bekreftet at de har mottatt. Nå mangler det bare at min kjære arbeidsgiver får ut fingeren. Hjelpe meg... Der går det sent der. Mer fornøyd med NAV enn dem, faktisk. Skulle ikke tro at de har 8 stk som er ute i perm per dags dato, og har gjort dette 100 ganger tidligere. Enkelte HR-folk, altså. Hodet under armen...

Måtte ta en telefon til NAV Oslo i dag for å høre om de hadde fått alt de trengte. Og joda, de hadde fått bekreftelse fra arb.giver, men den hadde kommet inn samme dag som avslagsbrevet pga manglende opplysninger var datert ut!! Men en hyggelig mann i andre enden skulle bare be de på forvaltning om å gjenåpne saken, og jeg trenger ikke å søke på nytt. :) Tre uker til jeg går i permisjon nå, så håper at det går i orden før den tid...

Sjefen min hadde snakket med Nav, og de sa at jeg kom til å få avslag på søknaden fordi bydelen og Nav tolker lovteksten forskjellig... Bydelen sender nemlig inn inntektsopplysninger først tre måneder etter permisjonen har startet:eek:
Men siden bydelen utbetaler lønn og krever det tilbake fra Nav, kommer ikke det til å ha noen konsekvenser for meg. Merkelig system da.
Bare lurer på hva som skjer når arbeidskontrakten min går ut 31.7, kommer jobben fortsatt å utbetale penger til meg når jeg ikke er ansatt lenger?

Sjefen min hadde snakket med Nav, og de sa at jeg kom til å få avslag på søknaden fordi bydelen og Nav tolker lovteksten forskjellig... Bydelen sender nemlig inn inntektsopplysninger først tre måneder etter permisjonen har startet:eek:
Men siden bydelen utbetaler lønn og krever det tilbake fra Nav, kommer ikke det til å ha noen konsekvenser for meg. Merkelig system da.
Bare lurer på hva som skjer når arbeidskontrakten min går ut 31.7, kommer jobben fortsatt å utbetale penger til meg når jeg ikke er ansatt lenger?
Nei, da tar NAV over og de hadde 4 ukers(+postgang) behandlingstid før jul.

Nei, da tar NAV over og de hadde 4 ukers(+postgang) behandlingstid før jul.
Ok, men det er jo litt fram i tid, så satser på at ting er i orden til den tid. Sjefen min sa hvertfall at Nav ville ta opp igjen saken automatisk når de fikk innteksopplysningene.

Jeg fikk brev fra Nav idag at de hadde mottatt søknaden min 10. januar og at den var under behandling. Utrolig at de bruker 18 dager på å si at de har mottatt søknaden! Sendte den andre uka i desember.
Det tar sin tid ja!

Jeg sendte inn søknaden 8 jan, til nav Oslo, ringte etter en uke for å forsikre meg om at alt var kommet og var riktig utfylt, og i dag kom det brev i posten om at saken er ferdig behandlet og permisjon innvilget :D
Men flere venninner har måttet vente mye lengre fordi de har søkt mer enn 6 uker før permisjonsstart og dermed hatt for gamle opplysninger... Når nav da måtte sende brev med forespørsel om nye opplysninger, dette måtte skaffes/sendes inn og søknaden i tillegg hadde gått "i dvale" pga manglende opplysninger tok det lang tid å få innvilget...

Kjipt at det skal være så forskjell...

Jeg hører til Nav bydel Nordstrand, gikk 2 1/2 uke fra jeg sendte til jeg fikk brev med vedtak om foreldrepenger. Overraskende kjapt synes jeg.

Jeg hører til Nav bydel Nordstrand, gikk 2 1/2 uke fra jeg sendte til jeg fikk brev med vedtak om foreldrepenger. Overraskende kjapt synes jeg.

Er i denne retningen det går fort da :) jeg bor i søndre nordstrand, og tok ikke mange ukene ;)

Er en uke til permisjonen min starter i dag.
Fikk en telefon fra min bror i dag at det var kommet et brev i retur til meg. Viste seg at sykemeldingen jeg sendte til de 27. desember var kommet i retur pga. at jeg hadde skrevet et(!) siffer for mye i postkoden ellers alt annet riktig på adressen.
Sykemeldingen gjelder fra 27. des til 8. feb...jeg håper bare at NAV fortsatt kan ta den i mot. Det forklarer jo hvorfor jeg ikke har fått penger denne måneden. Frustrerende at det alltid skal være noe..

Back
Topp