September16
Glad i forumet
I Oslo er behandlings tiden 12 uker. Men jeg fikk innvilget i dag
+ Får å pappa permisjons ukene
til sammen 49 uker. Er 3 uker siden jeg sendte inn
så deilig å ha det økonomiske på plass 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skreiv bare på annet at min mann har kommet til Norge på familiegje forening å ikke har krav på pappa permisjon. Krysset å av der det sto pappan har ikke krav på permisjonen. Så ble automatiskSå godt, håper jeg også hører noe snart. Måtte du sende med noe dokumentasjon for å overta fedrekvoten?
Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Sendte inn 30 desember.Når sendte du inn?
Jeg sendt alt inn 5. des og ikke hørt noe, annet enn at de har alle dokumentene de trenger.
Nei, da tar NAV over og de hadde 4 ukers(+postgang) behandlingstid før jul.Sjefen min hadde snakket med Nav, og de sa at jeg kom til å få avslag på søknaden fordi bydelen og Nav tolker lovteksten forskjellig... Bydelen sender nemlig inn inntektsopplysninger først tre måneder etter permisjonen har startet
Men siden bydelen utbetaler lønn og krever det tilbake fra Nav, kommer ikke det til å ha noen konsekvenser for meg. Merkelig system da.
Bare lurer på hva som skjer når arbeidskontrakten min går ut 31.7, kommer jobben fortsatt å utbetale penger til meg når jeg ikke er ansatt lenger?
Ok, men det er jo litt fram i tid, så satser på at ting er i orden til den tid. Sjefen min sa hvertfall at Nav ville ta opp igjen saken automatisk når de fikk innteksopplysningene.Nei, da tar NAV over og de hadde 4 ukers(+postgang) behandlingstid før jul.
Jeg hører til Nav bydel Nordstrand, gikk 2 1/2 uke fra jeg sendte til jeg fikk brev med vedtak om foreldrepenger. Overraskende kjapt synes jeg.