Nav/foreldrepenger

Juniblomst

Forelsket i forumet
har sittet litt med nav-papirmølla nå. Stemmer det at det kun er dette som skal sendes inn:

-Søknad for foreldrepenger (fylt ut av meg)
-Inntektsopplysningsskjema (fylt ut av arb.giver)
-Bekreftelse på termin

Det er alt? :confused:
 
Jepp :)
 
har sittet litt med nav-papirmølla nå. Stemmer det at det kun er dette som skal sendes inn:

-Søknad for foreldrepenger (fylt ut av meg)
-Inntektsopplysningsskjema (fylt ut av arb.giver)
-Bekreftelse på termin

Det er alt? :confused:


Sitter med samme greien.
Inntektsopplysnings skjema lurer jeg på. Gav du beskjed til arbeidsgiver eller ordner de det automatisk?

Og bekreftelse på termin, er helsekortet godt nok?
 
Sitter med samme greien.
Inntektsopplysnings skjema lurer jeg på. Gav du beskjed til arbeidsgiver eller ordner de det automatisk?

Og bekreftelse på termin, er helsekortet godt nok?

Fikk en ordentlig bekreftelse fra legen på at jeg er over 26 uker på vei :)
Jeg et egentlig min egen sjef, så jeg fylte bare ut den selv, men hadde nok levert den til arbeidsgiver og fått den fylt ut, og sendt den selv slik at du vet at det blir gjort i tide :)
 
Der kom jeg på hva jeg egentlig skulle i dag! Haha.. Får se på det i morgen da..:p
 
Sitter med samme greien.
Inntektsopplysnings skjema lurer jeg på. Gav du beskjed til arbeidsgiver eller ordner de det automatisk?

Og bekreftelse på termin, er helsekortet godt nok?
Jeg ringte til nav og spurte. Inntektsopplysnings skjema er det arbeidsgiver som skal fylle ut! Si ifra at du trenger det, evt skriv ut skjema. Noen steder har arbeidsgiver det liggende. De skal levere det tilbake til deg og du sender det inn sammen med resten av papirene.
Du må ha en egen bekreftelse på termin fra lege/jordmor som er datert fra svangerskapsuke 27, altså etter 26 fullgåtte uker :)
 
Jeg ringte til nav og spurte. Inntektsopplysnings skjema er det arbeidsgiver som skal fylle ut! Si ifra at du trenger det, evt skriv ut skjema. Noen steder har arbeidsgiver det liggende. De skal levere det tilbake til deg og du sender det inn sammen med resten av papirene.
Du må ha en egen bekreftelse på termin fra lege/jordmor som er datert fra svangerskapsuke 27, altså etter 26 fullgåtte uker :)

Ok, jeg jobber for kommunen så tenkte kanskje det gikk sin gang uten at jeg måtte gi beskjed;) men får høre, kan hende de sender inn fordiom jeg må gi beskjed om det;)

Okei, jeg var hos jordmor 26+3 og hun sa ingenting om noen terminbekreftelse. Og jeg glemte det såklart selv. Men hun har skrevet på helsekortet så tenkte kanskje det var god nok bekreftelse. Samt jeg har vært på 3d ultralyd 26+6 som står påskrevet. Jeg får høre med nav og eventuelt ettersende
 
Kopi av helsekort skal være greit det :)
 
Ok, jeg jobber for kommunen så tenkte kanskje det gikk sin gang uten at jeg måtte gi beskjed;) men får høre, kan hende de sender inn fordiom jeg må gi beskjed om det;)

Okei, jeg var hos jordmor 26+3 og hun sa ingenting om noen terminbekreftelse. Og jeg glemte det såklart selv. Men hun har skrevet på helsekortet så tenkte kanskje det var god nok bekreftelse. Samt jeg har vært på 3d ultralyd 26+6 som står påskrevet. Jeg får høre med nav og eventuelt ettersende
Du må nok send inn skjema om inntekt. Leste nå at det kan være kopi av helsekort også, så lenge det har vært en kontroll datert etter 26 fullgåtte uker, som du jo har :)
 
har sittet litt med nav-papirmølla nå. Stemmer det at det kun er dette som skal sendes inn:

-Søknad for foreldrepenger (fylt ut av meg)
-Inntektsopplysningsskjema (fylt ut av arb.giver)
-Bekreftelse på termin

Det er alt? :confused:

Jeg la med kopier av lønnslippene fra de 6 siste mnd bare for å være på den sikre siden :) men det er som regel ikke nødvendig
 
Ok, jeg jobber for kommunen så tenkte kanskje det gikk sin gang uten at jeg måtte gi beskjed;) men får høre, kan hende de sender inn fordiom jeg må gi beskjed om det;)

Okei, jeg var hos jordmor 26+3 og hun sa ingenting om noen terminbekreftelse. Og jeg glemte det såklart selv. Men hun har skrevet på helsekortet så tenkte kanskje det var god nok bekreftelse. Samt jeg har vært på 3d ultralyd 26+6 som står påskrevet. Jeg får høre med nav og eventuelt ettersende
Jeg jobber også for kommunen og trengte ikke ordne med inntektsopplysninger. Det ene skjema er jo til kommunen, så de ordner inntektsopplysninger selv :)
 
Jeg må også komme i gang med dette nå! Tenker mye på det, men får aldri begynt :p
 
Tenkte å skrive ut deyte skjema i påsken. Får bekreftelse fra jordmor i uke 29 når jeg er der neste gang. Er det litt seint?
 
Jeg har termin 19.juni og fikk beskjed fra nav om å fylle ut skjema i mai...kanskje forskjell fra sted til sted?
 
Back
Topp