Nattpose

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Noen som bruker eller har prøvd nattpose med seler? Og vil dele erfaringer?

Sent from my iPhone using BV Forum

Ute etter noe å bytte ut nestet med? :p

Februar-14 mamma <3

Jaa:-P han er en skikkelig orm.. Istad la han seg på magen i neste i søvne, det er ikke heldig med de kantene.. Så nå sover han uten neste, spent på hvordan natten blir:-) bekymra for mageleie og.. Selv om de sier det ikke er farlig. Men han greier ikke snu seg tilbake til rygg.

Jeg vurderer pose selv, da mini sparker av seg dynen.. Må bare komme meg en plass hvor de selger :P Hørt mye positivt :)

Jeg har prøvd, men synes ikke det funker helt for våre rutiner. Posen er jo så stor, men det er vel kanskje meningen. Hun liker ikke å ha den på seg, tror hun føler seg litt "fanget". Og så ammer jeg jo henne i søvn, så da må jeg ta den på før jeg ammer og da blir det så klønete å holde henne.
Har en med trykknapper på skuldrene, de åpnet seg jo når hun drev og sparket.
Men samtidig finner jeg stadig vekk dyna hennes over ansiktet når hun sover med bare dyne, så jeg er veldig redd for at hun skal bli kvelt. Kan de bli det?

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg har prøvd, men synes ikke det funker helt for våre rutiner. Posen er jo så stor, men det er vel kanskje meningen. Hun liker ikke å ha den på seg, tror hun føler seg litt "fanget". Og så ammer jeg jo henne i søvn, så da må jeg ta den på før jeg ammer og da blir det så klønete å holde henne.
Men samtidig finner jeg stadig vekk dyna hennes over ansiktet når hun sover med bare dyne, så jeg er veldig redd for at hun skal bli kvelt. Kan de bli det?

Det er ikke heldig at hun får dyna over ansiktet. Har du prøvd med dyneklyper? Eller at du tar dyna litt under madrassen i fotenden slik at den ikke kan skli oppover:) eller et teppe isteden :)

Her brukes et godt ullteppe istedenfor dyne da vi også hadde dyne-over-hodet problemet! Fungerer veldig fint med teppe da, akkurat som han ikke klarer å dra like lett i det :) men vi må finne en annen løsning når vinteren kommer for da blir det nok for kaldt med kun et teppe!

Lillegutt 5/3-14 <3

Jaa:-P han er en skikkelig orm.. Istad la han seg på magen i neste i søvne, det er ikke heldig med de kantene.. Så nå sover han uten neste, spent på hvordan natten blir:-) bekymra for mageleie og.. Selv om de sier det ikke er farlig. Men han greier ikke snu seg tilbake til rygg.

Men han greier å løfte hodet og overkroppen og snu seg vekk. Mageleie i seg selv er ikke farlig :)

Jeg brukte pose på eldste, i begynnelsen en foret fordi han sparket av seg dyna. Senere en med sele fordi han bare reiste seg hundreogørten ganger i løpet av natten og stod å hylte i halvsøvne fordi han ikke klarte å legge seg ned igjen.

Vi bynte med det for en stund siden da han bare snudde seg på magen når han skulle sove og dermed ikke fikk sove å ble sur. Funka flott en stund. Så fant han ut at han klarte å snu seg inni posen også. Begge veier. Heldigvis sover han bare videre nå, ser ut som han liker best å sove på magen. Jeg pleide å snu han rundt igjen en periode fordi jeg ikke likte at han lå sånn. Men jeg har ikke sjans til å få gjort det hver gang siden han snur seg igjen med en gang og helsesøster sa det ikke var farlig når han gjør det selv, så da får det bare bli sånn. Han klarer jo snu seg tilbake igjen så. Selv om vi kunne tatt bort soveposen nå er han blitt avhengig av den tror jeg for prøvde å ta ut for å vaske og det ble bare skrik og hyl. Da har han hvertfall alltid noe over seg når han sover da.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Tenkte på det, men er redd for at hun ikke klarer å snu seg med den posen på, hvis hun skulle ønske å gjøre det i løpet av natta. Her har hun jo tydeligvis funnet favorittstillingen på magen. Det er ikke noe problem, men hun må kunne snu seg hvis hun ønsker. Jeg skal heller gå til innkjøp av gode pysjer med føtter og armer sånn at hun evt ikke fryser hvis dyna ikke dekker henne helt.

Tenkte på det, men er redd for at hun ikke klarer å snu seg med den posen på, hvis hun skulle ønske å gjøre det i løpet av natta. Her har hun jo tydeligvis funnet favorittstillingen på magen. Det er ikke noe problem, men hun må kunne snu seg hvis hun ønsker. Jeg skal heller gå til innkjøp av gode pysjer med føtter og armer sånn at hun evt ikke fryser hvis dyna ikke dekker henne helt.

Ikke noe problem for han å snu seg begge veier her hvertfall. Men helsesøster så litt overraska ut da jeg sa det, så mulig det ikke er så vanlig.

Legger ammeputa langs siden i senga, så får hun ikke snudd seg. Ond mor!

Legger ammeputa langs siden i senga, så får hun ikke snudd seg. Ond mor!

Det hadde jeg ikke turt, min hadde nok løftet opp ammeputa og lagt den over seg eller noe. Her om dagen klarte han å løfte opp babygymmen og fikk det ene beinet stående oppå hodet sitt. Var en smule sint kan du si.

Sent from my iPad using BV Forum

Det hadde jeg ikke turt, min hadde nok løftet opp ammeputa og lagt den over seg eller noe. Her om dagen klarte han å løfte opp babygymmen og fikk det ene beinet stående oppå hodet sitt. Var en smule sint kan du si.

Sent from my iPad using BV Forum

Har en stor Doomoo, hun har ikke sjangs. Den ligger dobbelt.

Har ikke hatt pose med seler, men god erfaring med pose. Kjøpt de vi har på ikea og grobag kjøpt på ebay, syns de er gode begge to. Grobag får de i forskjellige tykkelser.

Har en stor Doomoo, hun har ikke sjangs. Den ligger dobbelt.

Aha. Har bare en sånn vanlig en her. Hadde noen bamser i fotenden, men nå måtte jeg ta vekk de også. Han ligger stort sett med hodet i fotenden på magen når jeg henter han etter soving og det med posen. Et mysterium hvordan han får det til. Litt av en kålorm!

Både den krybbedødforeningen og helsestasjonen sier at det ikke er noen fare med magesoving når de snur seg selv. Krybbedødforeningen har skrevet om det på nettsidene sine.

Back
Topp