Nattpose fordeler ulemper?

Marty94

Flørter med forumet
Junilykke 2020 ♡
Vi har brukt dyne og teppe om nettene så langt og det har fungert bra, men nå har frøkna begynt å sparke av seg dyna om natta og ut av teppe og vi finner henne som regel uten dyne og teppe når hun vekker oss, og det er som regel en kald baby vi da tar opp. Vi har prøvd noen tips med dyna for at hu ikke skal få den av, og vurderer nå om vi skal prøve en nattpose. Noen som har erfaring med dette? Hvordan er det om de snur seg, kommer de like lett rundt igjen? Hun er 5mnd.
 
Min har hvertfall fått til å snu seg med nattpose. Vi har hatt flere størrelser fra easygrow som er veldig glatt på innsiden og dermed gjør det lett for barnet å bevege seg med pose :)
Min var litt eldre da vi begynte med pose, siden han er født i januar og det var sommer da han var på alder med din, men har ingen negative erfaringer med det. Vi hadde såpass kaldt soverom at vi hadde litt dyne eller teppe over nederste del av posen også. Men det er det sikkert ikke alle som trenger. Det er også noen glidelåser nede ved beina som kan åpnes om det er varmere og ved bleieskift kan du åpne posen fra bunnen uten å åpne med toppen.
 
Vi har brukt dyne og teppe om nettene så langt og det har fungert bra, men nå har frøkna begynt å sparke av seg dyna om natta og ut av teppe og vi finner henne som regel uten dyne og teppe når hun vekker oss, og det er som regel en kald baby vi da tar opp. Vi har prøvd noen tips med dyna for at hu ikke skal få den av, og vurderer nå om vi skal prøve en nattpose. Noen som har erfaring med dette? Hvordan er det om de snur seg, kommer de like lett rundt igjen? Hun er 5mnd.
Vi har brukt pose helt fra fødsel. Er sykt praktisk! Dyne over der igjen nå som det er kaldt. Dynen ligger på hele natten også.
Begge våre kom seg tilbake når de var sterke nok ja. Har funnet de på helt andre plasser i de rareste vinkler selv med pose, har gått fint :)
 
Vi har brukt pose på vår fra fødsel av. Dvs, vi prøvde med dyne en ukes tid, da den posen vi hadde kjøpt på forhånd viste seg å være alt for stor. Dyne var særdeles mislykket. Han sparket den av og fikk den over hodet hele tiden.

Vår har hatt null problemer med å bevege seg i posen. Irriterende nok ;) Han har alltid vært her og der over hele sengen, snur seg både fra mage til rygg, ligger med hodet i fotenden, null problemer å reise seg og gå rundt med den på seg i sengen, osv.

Vi brukte nattpose på ham helt frem til vi måtte gå over til juniorseng. Da gikk vi over til dyne, siden vi var redd han lettere skulle tryne stygt om han prøvde gå ut av sengen med posen på.
 
Har ikke noe negativt å si om nattpose :D
 
Har ikke noe negativt å si om nattpose. De er like bevegelige i den som uten. Ruller, står og går rundt i senga
 
Ser ingenting negativt med nattpose :) elsker det, brukt med begge mine til de ble 1-1,5år
 
Alle skriver varmt om nattpose. Så da må jeg bare høre, følger det med stropper til alle nattposer/soveposer til barn? Hvordan er det å bruke disse? Mini her reiser seg opp i senga å detter med et brak, da hun ikke vet hvordan hun skal komme seg ned. Vi har alltid hatt leggerutiner på 10-15min. Men nå er vi oppe i 1-2 timer. Å hun våkner fremdeles samme klokkeslett om morgenen.
 
Alle skriver varmt om nattpose. Så da må jeg bare høre, følger det med stropper til alle nattposer/soveposer til barn? Hvordan er det å bruke disse? Mini her reiser seg opp i senga å detter med et brak, da hun ikke vet hvordan hun skal komme seg ned. Vi har alltid hatt leggerutiner på 10-15min. Men nå er vi oppe i 1-2 timer. Å hun våkner fremdeles samme klokkeslett om morgenen.
Nei, ikke vanlig med stropper, kun noen få som har det, aldri brukt det selv
 
Vi begynte ikke med nattpose før rundt 3-4 mnd, men med nestemann skal vi bruke det fra fødselen av!!!! Genial oppfinnelse, har virkelig ingenting negativt å si :D
 
Alle skriver varmt om nattpose. Så da må jeg bare høre, følger det med stropper til alle nattposer/soveposer til barn? Hvordan er det å bruke disse? Mini her reiser seg opp i senga å detter med et brak, da hun ikke vet hvordan hun skal komme seg ned. Vi har alltid hatt leggerutiner på 10-15min. Men nå er vi oppe i 1-2 timer. Å hun våkner fremdeles samme klokkeslett om morgenen.

De færreste nattposer har stropper. Vi har aldri brukt det. Uaktuelt å binde ungen fast i sengen. Om barnet er stort nok til å reise seg, vil det nok ikke ta kortere tid av å plutselig tjore henne fast. Da blir det nok bare enda mer hyling.. Ja, det blir noen knall og fall, men de bruker ikke SÅ lang tid på å lære seg å kontrollert sette seg ned igjen. Det er bare noe de må få lære seg, selv om det blir noen blåmerker i prosessen.
 
Er veldig glad i pose, storesøster sparket av seg dyna heletiden. Begynte å bruke fra 5-6 mnd av og til den var for liten. Nå skal lillesøster få bruke den, da hun også har sport i å sparke av dybe.
 
Vil bare si at vi har hatt tre kvelder nå, med et styr uten like pga nattpose..! Har tenkt å prøve litt til altså, men foreløpig hater hun den:banghead:
Hun er 6mnd +2 dager... (Og for dere som lurer på om den er for stor/for liten... Den er helt riktig str..) Hun vrir seg og sparker, drar i skulder «stroppene» og vil absolutt ikke slå seg til ro..Hun sovner jo til slutt, men våkner stadig og er utilpass. (Vanligvis sover hun bra hele natten, har gjort fra hun var 3-4mnd.) Så JEG er ikke spesielt positiv til nattpose:shifty: Blir nok dyne igjen her ass..
 
Vil bare si at vi har hatt tre kvelder nå, med et styr uten like pga nattpose..! Har tenkt å prøve litt til altså, men foreløpig hater hun den:banghead:
Hun er 6mnd +2 dager... (Og for dere som lurer på om den er for stor/for liten... Den er helt riktig str..) Hun vrir seg og sparker, drar i skulder «stroppene» og vil absolutt ikke slå seg til ro..Hun sovner jo til slutt, men våkner stadig og er utilpass. (Vanligvis sover hun bra hele natten, har gjort fra hun var 3-4mnd.) Så JEG er ikke spesielt positiv til nattpose:shifty: Blir nok dyne igjen her ass..
Litt sent å starte med noe nytt sikkert :) når de er 6mnd er allerede vaner og rutiner etablert
 
Alle skriver varmt om nattpose. Så da må jeg bare høre, følger det med stropper til alle nattposer/soveposer til barn? Hvordan er det å bruke disse? Mini her reiser seg opp i senga å detter med et brak, da hun ikke vet hvordan hun skal komme seg ned. Vi har alltid hatt leggerutiner på 10-15min. Men nå er vi oppe i 1-2 timer. Å hun våkner fremdeles samme klokkeslett om morgenen.

Vi har ikke brukt stropper til nattpose, og jeg er usikker på om det er anbefalt. At leggingen i perioder gikk fra å ta kort tid til 1-2 timer har jeg dessverre opplevde i mange perioder :shifty:
 
Det ble dyne her, i dag :joyful: Sovna som en stein når hun fikk dyna tilbake.. Mulig det var for sent å introdusere pose... Fungerte iallefall dårlig for frøkna her:eek:
 
Back
Topp