Nattmat

0 ganger natta..
Legges 20:00-20:30 og våkner 6-7 før første måltid.
Han er 3.5 mnd
 
1-2 ganger. Sovner rundt kl 22 på kvelden, og andre måltid om natten er sjeldent før 6 om mårran. I natt spiste han første måltid kl 5, og sover fortsatt nå.
 
Mini sover fra ca 19-20, våkner ofte for mat en gang i timen frem til ca 22. Etter det er det mat ca hver 3. eller 4. time, og så står vi opp i 8-9 tiden. Må legge til at vi stort sett også må skifte bleie etter hvert måltid, altså blir det ofte 30-40 min avbrekk av søvn hver gang.

Legger til at det hender det er netter med mat ca annenhver time!
 
Her spiser mini mellom 4-6 ganger pr natt. Veldig gøy for hu mor som sjeldent rekker å sovne før han krever mat igjen. Altså, er det normalt? Siste tre døgnene har jeg tilsaman sovet 6 timer. Merker jo at det ikke finner mye lengre :p
 
Her spiser mini mellom 4-6 ganger pr natt. Veldig gøy for hu mor som sjeldent rekker å sovne før han krever mat igjen. Altså, er det normalt? Siste tre døgnene har jeg tilsaman sovet 6 timer. Merker jo at det ikke finner mye lengre :p
Hvilket tidsrom betegner du som natt?
Håper det løser seg snart!
 
Her spiser mini mellom 4-6 ganger pr natt. Veldig gøy for hu mor som sjeldent rekker å sovne før han krever mat igjen. Altså, er det normalt? Siste tre døgnene har jeg tilsaman sovet 6 timer. Merker jo at det ikke finner mye lengre :p
Vi holdt på sånn da jeg ammet liggende. Gikk tilbake til sittende amming og søvn ble en virkelighet igjen pga langt mer effektive måltider.
 
Ammer sittende jeg også. Inatt ammet jeg 23.00, 01.00, 02.00, 03.15, 04.30, 06.00 og 07.15. Igår hver time fra 00.00 til 07.00. Ikke tar han smokk og jeg prøver å ikke gi mat hver gang han våkner, men kun mat som stopper gråtingen! :(
 
Så strevsomt! Hvordan spiser han på dagtid? Har forresten inntrykk av at veldig mange blir sånn for en periode ved 3-mnd alder.. Hvis det er noen trøst. Tror det står noe om 3-mnd krisen inne på underforumet amming og ernæring.
 
Så strevsomt! Hvordan spiser han på dagtid? Har forresten inntrykk av at veldig mange blir sånn for en periode ved 3-mnd alder.. Hvis det er noen trøst. Tror det står noe om 3-mnd krisen inne på underforumet amming og ernæring.

Veldig slitsomt! På dagtid spiser han hver 3 timer, han viser sjeldent at han er sulten før det går 3 timer. Så fremt han ikke sover, prøver jeg å ikke la det gå mere enn 3 timer selv om han ikke viser at han er veldig sulten, i håp om at nettene blir bedre. Men verken det, det og la han spise seg opp til natten med hyppigere pupp ser ut til å funker. Gruer meg til hver natt, og kjenner jeg er så trøtt og sliten :( han ble 3 måneder på mandag, så får håpe det er noe i det du sier om 3-måneders krisen :)
 
Hvis han plages med magevondt på natt, så kan de av og til gi uttrykk for at de vil ha mat. Problemer er bare at mer mat kan gjøre de mer urolige.
Prøvd å ikke gi mat, men ta babyen opp og roe ned for så å legge ned igjen ned ett godt teppe pakket godt i rundt?:)
 
Hvis han plages med magevondt på natt, så kan de av og til gi uttrykk for at de vil ha mat. Problemer er bare at mer mat kan gjøre de mer urolige.
Prøvd å ikke gi mat, men ta babyen opp og roe ned for så å legge ned igjen ned ett godt teppe pakket godt i rundt?:)

Har prøvd å ta han opp, kose, trøste og bysse, men virker som det kun er pupp som roer han :/ han er jo en stor gutt, så syns det er litt dumt å gi han mat så ofte som jeg gjør på natta. Kan nok bli flinkere til å prøve å roe han ned uten pupp, men i mangel på søvn etter mange nettet med null søvn, er det zombiene i meg som våknet og da er det lettest å bare gi pupp. Men, skal prøve å roe han ned uten pupp inatt :)
 
Har prøvd å ta han opp, kose, trøste og bysse, men virker som det kun er pupp som roer han :/ han er jo en stor gutt, så syns det er litt dumt å gi han mat så ofte som jeg gjør på natta. Kan nok bli flinkere til å prøve å roe han ned uten pupp, men i mangel på søvn etter mange nettet med null søvn, er det zombiene i meg som våknet og da er det lettest å bare gi pupp. Men, skal prøve å roe han ned uten pupp inatt :)
Forstår deg veldig godt vedrørende zombien i deg. Har gjort den "feilen" selv mange ganger.
 
Den siste uken har han våknet for mat annenhver time på natt, og synes jeg ammer dagen lang. Puppene kjennes tomme, men er vel bare fordi han dier så ofte. Han er jo en stor gutt og trenger mye mat. Kjenner jeg blir ekstremt sliten av dette, så godt å lese om at det ikke er uvanlig.. Vurderer å gi mme i tillegg i natt, for å se om han sover litt lenger da.
 
Den siste uken har han våknet for mat annenhver time på natt, og synes jeg ammer dagen lang. Puppene kjennes tomme, men er vel bare fordi han dier så ofte. Han er jo en stor gutt og trenger mye mat. Kjenner jeg blir ekstremt sliten av dette, så godt å lese om at det ikke er uvanlig.. Vurderer å gi mme i tillegg i natt, for å se om han sover litt lenger da.

Akkurat sånn har vi det også.. Prøvd med litt mme på kvelden før han legger seg, men ingen virkning :( våkner like mye og nesten blitt værre da han har begynt å slite med magen igjen og ikke finner roen lissom :/
 
Akkurat sånn har vi det også.. Prøvd med litt mme på kvelden før han legger seg, men ingen virkning :( våkner like mye og nesten blitt værre da han har begynt å slite med magen igjen og ikke finner roen lissom :/

Hm, vår sliter nok også litt med magen for tida. Etter råd fra helsesøster får han vann med maltekstrakt daglig. Det hjelper litt.
Vi gav ikke mme likevel, men la han på eget rom med babycall. Alle har sovet godt i natt! Har en voksenseng der inne som jeg ammet i i natt. Han la seg 19, våknet for mat 22.30, 02.30 og 5.30. Sov deretter til 07.30. Føler meg uthvilt! Helt herlig! Tror han har flyttet på eget rom jeg:)
 
Back
Topp