Nattmat

Bee

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Hvor mange nattmåltider spiser de små nå?

Før hun var syk sov hun forbi første måltid etter at hun la seg, men det er det slutt på nå. Hun legger seg 20-21, våkner hver 3-4 time natten gjennom, dvs. 3 nattmåltider før det er morgen i 7-8 tiden.

Hilsen zomBee.

Last edited:
Spiser rundt hver tredje time på natta. Noen ganger bare rundt 2 timer før siste måltid på morningen. Vært sånn siden fødsel.
Så jeg har ingen gode tips. Spent på når hun skal sove litt lengre selv.

Kommer veldig an på hvor mye han har spist på kvelden. Men fra 23/00-7/8 er det 2 måltider. Jeg bruker enormt lang tid på å sovne etter mating, så her er det min egen skyld at jeg er trøtt. Han tar i disse dager natten ca 19.30-20 og sover 4-6 timer før han ber om mat. Er jeg litt smart går jeg og legger meg kl 21. Men så smart er jeg sjelden. Og da blir man trøtt.

Jeg er bortskjemt! Mi har nemlig sovet hele natta gjennom siden hun var 1 mnd gammel. Legger seg ca 23 og sover til alt mellom 7-10 før hun våkner og vil ha mat :) Hun fullammes så jeg er veldig fornøyd :D Kan ikke klage på at jeg får for lite søvn, men til gjengjeld er jeg denne gang så bortinatta rammet av ammetåka! Glemmer alt og får ikke med meg noen ting... såvidt jeg får lov til å være alene hjemme sier mannen :P

Vi legger rundt 22 og da er det mat 2/3 tiden, 5/6 tiden og 7/8 tiden! Vært sånn siden fødsel så spent på når han velger å sove litt lengere av gangen ;)

Jeg håper det blir bedre når vi begynner med grøt. 2 mnd igjen og det gleder vi (jeg) oss til :D

Mater snuppa hver 3 time både natt og dag. Har hendt en gang (siden hun ble født) at hun sov i 5 timer i strekk... :)

Her har frøkna sovet til 6-7 siden hun var noen få uker.. Etter vi startet å legge kl 20.00 så sov hun til 5-6 før mat.. Men nå plutselig de siste to nettene har hun vært våken mellom 2 og 3 for mat...men hun får siste måltidet før 20.00 da, så har jo fortsatt endel timer på øyet før mat

4 mnd begynner vi :) Han er bare en av de siste fødte i desembergruppen ;)
Hehe, så langt tenkte jeg ikke :P *blond moment*
Tenker vi begynner forsiktig ved 4 mnd vi også :) Har bare 1mnd igjen vi da, hun blir 3 mnd på tirsdag :D

Her legger han seg med oss rundt 23/24 og sover til alt mellom 7 og 9, så jeg sover godt hver natt :-D Skulle derimot ønske jeg fikk lagt han før dette, men han skal ha mat ofte og sover kun 15-30 min om gangen på kveldstid.

Her sovner lille ca fra kl 20-07 med to måltid mellom ☺️

Mini sover fra ca 19-20, våkner ofte for mat en gang i timen frem til ca 22. Etter det er det mat ca hver 3. eller 4. time, og så står vi opp i 8-9 tiden. Må legge til at vi stort sett også må skifte bleie etter hvert måltid, altså blir det ofte 30-40 min avbrekk av søvn hver gang.

2-3 måltid iløpet av natta er normalen. Hender seg det holder med ett måltid :) Her er det natt rundt kl 22, men det varierer veldig utifra dagsformen ;)

Hurra, mini sov for første gang sammenhengende fra 22:30-4 :D men i gjengjeld så var han da super våken og sovnet ikke igjen før halv 6 og kl 8 var det morgen..vet ikke hva som er best jeg :P

Hurra, mini sov for første gang sammenhengende fra 22:30-4 :D men i gjengjeld så var han da super våken og sovnet ikke igjen før halv 6 og kl 8 var det morgen..vet ikke hva som er best jeg :P

Hehe! Er noe med det altså... Jeg har jo ikke hatt nattmåltid siden hun var 2-3 uker knapt, men pga hun legger seg 19.30-20.00 så har vi nå nattmåltid!! Og morgen rundt 7!'Men på samme tid er det veldig godt å få igjen kveldene altså!!

Back
Topp