Nattmat

Plokkfisk

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Marsboerne2017
Eg har no ei frøken so har i heile mai (+++) holdt da gåande me amming tett i nattetimane.. Eg e so trøtt at eg snart ikkje veit opp eller ner.. :-o

Har prøvd å skifta bleie ondaveis, rapa og gi graut/avokado på formiddag/kveld, gitt flaska før eg legg meg... Men e da samma uansett.. Mat i 1 tio. So 2.30.. 3.30.. 4.30.. So kanskje 1,5 t mellom.. Men skjelden meir..:eek:

Nåken so har nåken tips?
.. E da sånn hos dåke og?!:eek:
Eg har jo tenkt ut at eg tippe grunnen e små daia=lite melk=treng meir påfyll... Meeen gah! -.- ZzzZzZZzzZZ...
 
Har det også sånn :) men tror ikke det er lite melk, for hun sover mye bedre med en gang hun får ligge i sengen min ;)
 
Størrelsen på matstasjonen har ikke noe å si for produksjonen:D De som har store har bare mer fett. Med mindre de har proteser, da kan de med syore ha mindre lagringskapasitet. Er ihvertfall det jeg har hørt:)
 
Størrelsen på matstasjonen har ikke noe å si for produksjonen:D De som har store har bare mer fett. Med mindre de har proteser, da kan de med syore ha mindre lagringskapasitet. Er ihvertfall det jeg har hørt:)
Har også hørt det :)
 
Størrelsen på matstasjonen har ikke noe å si for produksjonen:D De som har store har bare mer fett. Med mindre de har proteser, da kan de med syore ha mindre lagringskapasitet. Er ihvertfall det jeg har hørt:)

Heh.. :p godt å veta!;) eg blir bare sittande å lura på ka so gjer ho så hol.. :-o vil tru da e slitsomt for ho og å sova så urolig!:eek:
 
Her har det og vært mye uroligheter på natta i over 2 mnd. Blir mye amming for tiden også, ca. annenhver time. Vet ikke om han blir urolig fordi han er sulten, han ligger å vrir seg i halvsøvne. Det hjelper i hvert fall å amme litt. HS sier han nok er klar for fast føde og at det vil hjelpe på søvnen, men tror ikke det er lite mat som gjør at han blir så urolig egentlig. Men vanskelig å vite... :/
 
Her har det og vært mye uroligheter på natta i over 2 mnd. Blir mye amming for tiden også, ca. annenhver time. Vet ikke om han blir urolig fordi han er sulten, han ligger å vrir seg i halvsøvne. Det hjelper i hvert fall å amme litt. HS sier han nok er klar for fast føde og at det vil hjelpe på søvnen, men tror ikke det er lite mat som gjør at han blir så urolig egentlig. Men vanskelig å vite... :/

Høyres veldi likt ut so her.. Eg har begynt å gi litt graut og ulik grønnsak/fruktmos,men føle ikkje da har gjort nåke forskjell. Vertfall ikkje den grauten på kveldstid.
Ho fekk graut i 18 tio, sovna rondt 21 ette ei flaska melk. Har allerede amma ho to gonga!:eek: ska te HS på torsdag,kjem sikkert te å få samme beskjed so deg..:p
 
Her er det også hyppige amminger om natta. Vi var en kort stund inni en god periode hvor hun kunne ha en lengre soveøkt på 4-5 timer på starten av natta, men nå er vi tilbake på rundt to timer igjen. Hm. Jeg som hadde håpa grøt kunne hjelpe (vi har ikke kommet i gang med det ennå - skal lage grøt for første gang i morra!) - men da skjønner jeg at det ikke nødvendigvis er sånn. Hun er i hvert fall utrolig aktiv for tida, spreller og står på, har begynt å rulle rundt og pludrer og ler og roper, hehe. :) Så skjønner det jo om hun trenger mer/oftere næring!
 
Tok Sara opp i vår seng i går kveld (ho våkna kvar gong eg la ho i voggo), og gjett kem so kun ville ha mat berre ein (!!) gong i natt då!! Eg blei heilt øvegøven! :p.. Greit nok va ho lys våken ein time ette på (05.00), men sovna greit igjen ette ein liten time og sov te 8.30!:D guriland kor greit!:p
.. Kan da vera grauten ho fekk i går kveld?!.. Eller va da berre fordi mammen låg tre cm frå ho?!..:p ikkje greit å veta!

Har forresten fått tips om å berre fortsetta me kveldsgraut, at da blir bedre ettekvart.. So fortsette me da ikveld! Berre me ein go dæsj aprikosmos oppi!;)
 
Tok Sara opp i vår seng i går kveld (ho våkna kvar gong eg la ho i voggo), og gjett kem so kun ville ha mat berre ein (!!) gong i natt då!! Eg blei heilt øvegøven! :p.. Greit nok va ho lys våken ein time ette på (05.00), men sovna greit igjen ette ein liten time og sov te 8.30!:D guriland kor greit!:p
.. Kan da vera grauten ho fekk i går kveld?!.. Eller va da berre fordi mammen låg tre cm frå ho?!..:p ikkje greit å veta!

Har forresten fått tips om å berre fortsetta me kveldsgraut, at da blir bedre ettekvart.. So fortsette me da ikveld! Berre me ein go dæsj aprikosmos oppi!;)
Oioi, så herlig! Håper det blir flere sånne netter, da! Spent på å se om graut kan ha god effekt her. :)
 
Oioi, så herlig! Håper det blir flere sånne netter, da! Spent på å se om graut kan ha god effekt her. :)

Ja,veldi!:) eg blei nesten sjokkert når eg såg på klokko..:p tenke eg teste ut vår seng i kveld og,So får eg heller flytta ho øve ettekvart eller nåke..:p
Ja, håpe da her og.. At da ikkje berre va tilfeldig :p har di fått mykje fast føde endo eller?:)
 
Ja,veldi!:) eg blei nesten sjokkert når eg såg på klokko..:p tenke eg teste ut vår seng i kveld og,So får eg heller flytta ho øve ettekvart eller nåke..:p
Ja, håpe da her og.. At da ikkje berre va tilfeldig :p har di fått mykje fast føde endo eller?:)
Så deilig med sånne gode sjokkoppevelser! :p
Hun har bare fått smaksprøver foreløpig, av banan, avokado og mango. Hun DIGGER banan, hehe, strekker hele kroppen sin etter skjeia. :D Skal lage en miniporsjon med graut i kveld, blir spennende!
 
Så deilig med sånne gode sjokkoppevelser! :p
Hun har bare fått smaksprøver foreløpig, av banan, avokado og mango. Hun DIGGER banan, hehe, strekker hele kroppen sin etter skjeia. :D Skal lage en miniporsjon med graut i kveld, blir spennende!

Heh.. Ja, kjenne da igjen!:p her og e banan poppis! Tenkte å laga pæremos te i kveld,so får ho litt ny smak igjen imåro:) e ganske gøy å sjå reaksjonen hennas:p
Du får oppdatera korleis da går!:) krysse fingrane for begge!;)
 
Heh.. Ja, kjenne da igjen!:p her og e banan poppis! Tenkte å laga pæremos te i kveld,so får ho litt ny smak igjen imåro:) e ganske gøy å sjå reaksjonen hennas:p
Du får oppdatera korleis da går!:) krysse fingrane for begge!;)
Hehe, havregrøt var supert - på linje med banan, faktisk! En stk. veldig ivrig baby smatta i seg den lille smaksprøven. :) Lovende! Tydeligvis klar for å utvide sitt kulinariske repertoar, hu her. :p Så får vi håpe det gir en god nattesøvn etter hvert, når vi øker mengden.
 
Back
Topp