nattmat

Buebe0708

Elsker forumet
Flere som får mat på natta?

Sist natt var den første natta med lengst opphold. Fikk flaske kl 22.45 og så ikke noe mere før grøten kl 8.00. Og da virket hun ikke kjempesulten en gang... Har kanskje en sammenheng med at hun har feber og trengte søvnen
 
Her er det masse pupp om natta. Tror jeg. Mulig det er mest i de tidlige morgentimene, jeg er trøtt og ser ikke på klokka.
Men garantert to ganger på natta.
 
Får flaske i 23 tiden så ikke noe mer før frokost. Sluttet med nattmat da han var rundt 6 mnd
 
Ho har ikkje fått mat på natta siden ho var 6 mnd.. Får litt vann om ho virker tørst.
 
Sovner 18.30. Pleid å få en flaske i 5/6 tiden, men nå i jula har det blitt mere 7 før han sover en stund til. Mulig vi tar den bort helt nå når hverdagen starter igjen, regner med morningene blir litt tideligere igjen fremover, så da klarer han seg uten å kan gå rett på frokost i stedet.
 
Her er det masse pupp om natta. Tror jeg. Mulig det er mest i de tidlige morgentimene, jeg er trøtt og ser ikke på klokka.
Men garantert to ganger på natta.

Samme her.
 
Mat på natta har hun aldri fått og flaske har hun slutte med for lengst.

Har visst ingen baby lengre.

Hender hun tar en flaske til nøds når hun skal legge seg. Når alt annet er prøvd, ender som regel med at hun kastet den i veggen..
 
Her er det masse pupp om natta. Tror jeg. Mulig det er mest i de tidlige morgentimene, jeg er trøtt og ser ikke på klokka.
Men garantert to ganger på natta.
Samme her. Men jeg vet at det er minst en amming mellom kl 23 og kl 3. Det hender at jeg sjekker klokka hvis det føles som at jeg nettopp har sovnet. :p
 
Ammer 2-3 ganger i løpet av kveld/natt/morgen, Lite matlyst i det siste. Var syk i starten av desember og i jula. Håper det tar seg opp igjen med fast føde snart.
 
Ammer fremdeles om natten. Ikke oversikt over når eller hvor ofte. Vi samsover, så jeg sover meg gjennom det.
 
I natt har han hengt på puppen nesten konstant! Hvis jeg tok han av var han skikkelig urolig. Flashback til økedøgn...zzZzzz....
 
Hun får som regel 2 ganger på natta enda. Hun har ikke villet ha noe særlig fast føde før nå i det siste, så nå håper vi at det begynner å løsne litt. Våkner som oftest mellom 23-01 og igjen mellom 03.30-04.30 (og da sovner hun gjerne ikke igjen, snork...). I natt sov hun over det første måltidet, håper veldig at hun fortsetter med det!
 
Lettelse å lese om flere som spiser på natta. Den siste uka har hun kun fått et måltid. Deilig at hun har hoppet over det andre, for hun var gjerne våken etter det. Og nr 1 er litt senere enn før.

Nå mener hs at hun må avvennes på flekken da hun har fått tann o_O
 
Lettelse å lese om flere som spiser på natta. Den siste uka har hun kun fått et måltid. Deilig at hun har hoppet over det andre, for hun var gjerne våken etter det. Og nr 1 er litt senere enn før.

Nå mener hs at hun må avvennes på flekken da hun har fått tann o_O

Helt enig, godt at det ikke bare er jeg som er våken på natta:)

Får hun mme på natten siden hun må avvennes?
 
ja, hun får mme. måtte slutte å amme da hun var 2mnd gammel.

HS har den meninga at tenner ødelegges av nattmat uansett mm eller mme. Så så fort de har tenner bør barnet avvennes. Stakkars de som får tenner tidlig...
 
ja, hun får mme. måtte slutte å amme da hun var 2mnd gammel.

HS har den meninga at tenner ødelegges av nattmat uansett mm eller mme. Så så fort de har tenner bør barnet avvennes. Stakkars de som får tenner tidlig...

Her sier de at så lenge man får mm går det greit, og at barn som får mme bør avvennes når de er ca et år. Ikke lett å bli klok på dette!
 
ja, hun får mme. måtte slutte å amme da hun var 2mnd gammel.

HS har den meninga at tenner ødelegges av nattmat uansett mm eller mme. Så så fort de har tenner bør barnet avvennes. Stakkars de som får tenner tidlig...
Det er jo gammel kunnskap, hun helsesøstra må være lite oppdatert. Du kan fint amme om natta selv om de har fått tenner. Sikkert derfor det heter melketenner;)
 
Her sier de at så lenge man får mm går det greit, og at barn som får mme bør avvennes når de er ca et år. Ikke lett å bli klok på dette!
Det finner jo nan 4 da, den er fra 15 måneder. Så jeg tenker man fint kan gi mme etter de har blitt et år også. Spesielt til småspiste barn.
 
Vet ikke om det samme gjelder mme, men ifht amming så anbefales det iallefall å begrense nattamming til to ganger per natt fra 1 års alder pga tenner. Man kan jo ikke alltid nattavvenne pga tennene, mange barn trenger nattmat lenge, og en del får jo tenner allerede når de er 4 mnd...
 
Blir litt sånn usikker jeg trenger de nattamming? (Ammer fortsatt på natta i 45 tida, baby er 7mnd) svigermor sier der bare er kos? Hva mener dere? Baby spiser 1smoothie til frokost, 1/3del av middags glass til middag og grøt til kveld.
 
Back
Topp