Nattmat enda?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Flere som gir nattmat enda? Her er han tydelig sulten og kun melk duger, stort sett en flaske i 23-tiden, og så får han av og til en i 05-tiden også, det er bare av og til. Vanligvis sover han til 5.30/06 og da er det morgen her med grøt. Han sluker flaske på 210ml, så han er jo sulten. Men hvordan unngå dette? Syns han spiser godt på dagtid og får ikke i han mer til kvelds heller.
 
Samme greia her dessverre.. Melk ca kl 3 og 6 på natta, morgen mellom 7 og 8.. Ønsker SÅ å få sove en hel natt snart!
 
Vesla spiser masse melk . Prøver å begrense det. Fikk tips om å gi vann. Det fungerer bare tidvis. Noen netter MÅ hun ha melk for å sovne igjen...
 
Her er det amming kl 22-23 og kl 5 men våkner opp til flere ganger mellom det! For min del vil jeg holde på ammingen kl 22-23 pga jeg skal snart begynne å jobbe igjen og da jobber jeg turnus! Fordelen med amming kl 5 isteden for kl 6 er at han da sover i 2 timer til mens hvis han får kl 6 så er det morgen :p
 
Her er det også nattmat. Hun får en flaske mellom 3 og 5.. Varierer litt. Har prøvd med vann, men da blir hun skikkelig sint :p
 
Vi må også gi nattmat. Mellom 00:00-05:00, en gang (en sjelden gang to) om natten. Har ikke prøvd vann, for jeg VET han ikke hadde roet seg på det. ;)
 
Ammer ikke mellom kl 20 og 05 nå. Selv om hun våkner og gjerne kunne tenkt seg en tår. Men sovner relativt greit uten.
 
Her er det ei flaske med melk sånn rundt 5. Men da sover han til 8 før han er klar til å stå opp.
 
Fortsatt tre-fire amminger fra leggetid ca kl 20 til hun står opp kl 07. Har forsøkt med vann, smokk, pappaen, kos og sang, ingenting annet enn puppen duger. Hun spiser enorme mengder mat gjennom dagen, så hun kan umulig være sulten...
 
Har prøvd å gi vann om natten også, men han våkner igjen kort tid etter, så da blir det bare for å utsette melken egentlig, noe som betyr enda mer oppvåkninger for min del. Jeg prioriterer heller å sove mest mulig.. Er jeg heldig så får han flaske før jeg legger meg og holder til 06 da vi står opp.
 
Her har vi ikke prøvd å la være med mat, han får når han vil ha, men vi prøver at han skal sove i egen seng nå. Da er det ikke fri tilgang lenger, så han sover bedre. Nattmat minst to ganger, ca kl 23 og ca kl 03. Morgen mellom 6.30 og 7.30, da står vi opp og spiser grøt. Dette er veldig framskritt for oss. :)

Hs sa at det bare er å kutte ut nattammingen hvis vi vil, men jeg føler ikke at vi er klare for det enda. Det går kanskje litt sakte framover, men fremskrittene kommer smertefritt, trenger ikke å "ta noen kamper". Det trives jeg med. :)
 
Vi begynte med å tilby vann i stedet for melk. Og gir masse mat på dagtid, ellers våkner han sulten om natta. Nå som det er flere tenner på vei må han likevel ha 1-2 flasker om natta. Men kun i forbindelse med tenner (og feber som følger med).
 
Det er nattmat her også selv om amming er så å si over.. Får kveldsmat rundt kl 19, legger seg ca kl.20 og får da nesten 200ml MME "på senga". Våkner rundt kl.01 for melk (nesten 200ml igjen), og strigråter og nekter hvis jeg prøver å gi vann eller smokk så det er ingen bønn forbi. Sovner godt igjen med en gang, og sover da til ca kl.06 og da er det bittelitt ammekos (selv om produksjonen er lik nesten 0) før hun sover videre til kl.08 men da MÅ vi stå opp :p Vann er kjempegodt på dagen, men ikke om natta. Jeg tenker som så at hun må bare få det en stund til, for hun sluker det jo.. Skulle tro det var sult da? De gangene hun overspiser/drikker på dagtid så kommer det jo opp igjen og det gjør det ikke på natta.
 
Minst to nattamminger enda her også. Men så lenge hun spiser og koser seg samt sovner igjen på 5 min så kommer jeg nok ikke til å avslutte dette. Hun ammer dårlig på dag, har ikke sjans til å ligge i ro. tar heller ikke flaske/mme så disse nattlige stundene er i grunnen veldig koselige de og jeg bruker dem til å kose med en varm, trøtt bebis som stryker meg på hånda mens hun spiser.
 
Jeg hadde kuttet nattmaten i over 1 mnd, men han var da våken i minst 30 min og ofte 1 time på natten i stedet for 5 min som når han får pupp. I tillegg mistet jeg mye melk etter hvert som han spiste sjeldnere på dagtid, så for å slippe å begynne med mme har jeg den siste måneden ammet på natten. Først 2 ganger, nå 1 gang mellom 7 og 7 (mellom kl 1 og 4 vanligvis) . Våkner som regel en gang i 22-23-tiden, men roer seg fint på smokken. Det fungerer fint nå med bare 1 gang, men storesøsteren sov gjennom fra 6 mnd, så skulle gjerne hatt lillebror på samme måte...
 
Vi samsover så hun har fri tilgang, men de siste par nettene tror jeg jammenmeg hun har sovet fra 22 til 0530! Juhu! Enten det, eller så har hun forsynt seg uten at jeg har merket det... Men tror ikke det.
 
Natten er fortatt bare tull her. Hun sovner til grei tid, men våkner ALLTID etter max 1 time, da bæsjer hun og klarer liksom ikke roe seg etterpå. Derfor er hun ofte våken til kl 23, eller verre.... Og i tillegg våkner hun en gang til på natten og blir ammet, og da sover hun hos oss de siste timene. Så er ikke mange timene hun sover i strekk.
 
Nettene er bare tull etter vi kutta ut nattammingen :( mye våken og gråter.. Lurer på å gjeninnføre jeg.. Er helt på felgen selv. Snart 2 uker siden vi kutta ut. Og snart skal jeg være alene med ungene. Det makter jeg ikke slik som ståa er nå iallefall
 
Vi kutta ut nattmat når han var 5 måneder. Gikk veldig bra, men hjalp ikke på søvnen. Forstatt like mye våken (om ikke mer), men å gi han flaske igjen hjalp ikke. Drakk bare 20ml og spytta ut. Nå får han flaske på natt om han er syk, om han våkner og er veldig ugrei/ikke har det så godt. Da sluker han fort 120ml (spiser jo også mye mindre på dagtid når han er syk).

Vet det er mange som anbefaler å gi vann istedet for melk når man skal avvenne med nattmat, men det gjorde ikke vi. Da kan jo fort vann bli en vane, og han våkner på grunn av det (spiller vel ingen rolle egentlig, ettersom han våkner 8-25 ganger hver eneste natt).... Vi kutta tvert, og det gikk overraskende bra og fort. Han var vel klar for det :)
 
Back
Topp