Nattmåltid! langt

Godemine

Gift med forumet
Junibarna 2015
Snuppa har sover rundt (åtte til åtte) fra hun bare var noen uker gammel. Men så ble hun skikkelig forkjølet for noen uker siden, og da måtte vi gi henne melk på flaska på natta (spiste lite på dagtid). Etter det har det gått litt opp og ned, men det har vært ofte hun har våknet for mat på natta. Prøver ofte en stund å roe henne ned, men det er tydelig at det er melk hun vil ha.
Hun får flere måltider med fast føde (grøt og middag) og mme på dagtid. Har prøvd å øke måltidene og også kutte ut grøt til kveld (hvis det gjør at hun blir ekstra tørst på kvelden) men ingenting ser ut til å virke. Bør jeg være hard å kutte ut melka på natta? Hun gråter/skriker så det vet jeg kommer til å bli tøft.
Eller skal jeg gi henne flaske og satse på at det bedrer seg av seg selv?
Hun sover greit, bare med et avbrudd av mat - men hun har jo aldri trengt det på natta.

Dette ble langt og rotete, men kjempe fint hvis noen kommer med tips og råd! [:D][;)]

Jeg synes ikke man skal avvenne de fra noe de "trenger"...det må de nesten bestemme litt selv...men av erfaring så sover tulla vår mye bedre om natten rett etter hun har spist seg mett på grøt. Hun sover rundt nå, men hender innimellom at hun våkner fordi hun er sulten, og jeg ser ingen grunn til å ikke gi henne mat. [:)] Men er du sikker på at hun får i seg nok på dagen da? Her har vi økt måltidene hver i uke i det siste...

Har hørt at hvis du gir henne bare litt vann om natta i stedet så skjønner hun at det ikke er no gøy å våkne om natta mer, for det er jo ikke god varm melk å få..
Er vanedyr disse søte små, å så fort hun skjønner at det ikke er mat å få om natta så sover hun igjen..
(Hadde det samme problemet som deg, og hun fikk melk noen ganger.. Men når hun var frisk igjen, så fikk hun vann i stedet for melk, det liker hun ikke så hun la seg igjen. Etter to dager med vann våkna hun så vidt å når hun våkna fikk hun bare kosekluten sin åsså sov hun igjen.. Skal sies at jeg har ei utrolig medgjørlig lita snuppe som er utrolig snill med førstegangsforeldrene sine[;)])

venner seg sikkert av det .. men har tenkt litt slik at hun kanskje har lagt inn en uvane med å våkne og spise, siden hun omtrent aldri har spist på natta. Men kanskje hun trenger mer næring en periode? [8|] synes det bare er litt "ille" at hun våkner tolv-ett når hun fikk mat i åtte tida ..

Jealie25: hva mener du med øke måltidene? mengden på grøt/middag og mme? Det går ikke .. Får ikke i henne mer, hun er litt småspist .. Har sliti lenge med å få henne til å like grøt, så mer tar hun nok aldri.

Og de som foreslår vann, det går IKKE .. prøver alltid vann først, hun kan drikke masse eller ingenting men roer seg ikke før hun får flaska med melk [:-]

Mener ikke øke mengden, det går ikke her heller. hun sier stopp selv, men gi litt oftere mat. Det jeg gir nå, er grøt morgen og lunsj, så middagsglass, så får hun frukt og youghurt, deretter grøt igjen. Jeg har 5 store måltider ila en dag, i tillegg får hun pupp. og det hender jeg må gi en halv banan el noe annet innimellom her..merker at hun trenger oftere..[:)]

Forrige uke var det litt mindre, frukt istedetfor grøt osv, og da våknet hun ofte på natten, og da jeg endret det så sover hun igjen[:)]

Back
Topp