englemamma18
Elsker forumet
1-2, og bruker en evighet på å sovne igjen når jeg først har vært oppe en tur..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er på uke 5 med oppussing av bad, noe som betyr 2 etasjer ned + skru av alarm for å gå på do. Går snart på veggen! Så jeg drikker minst mulig på kvelden, noe som sikkert ikke er bra det heller![]()
Prøver å drikke mest mulig tidlig, men føler meg likevel litt "lat" som ikke vil stå opp. Men det er som du sier; er svimmel og redd for å falle.Jeg pleier å bli ekstra tørst om kvelden, så prøver å drikke mer tidligere på dagen.
Var flere dager hos mormor, da var det ned en bratt trapp for å gå på do, ikke gøy når jeg pleier å bli svimmel når jeg reiser meg, spesielt om natta. Godt å komme hjem og nærmere do da.
Lenge til dere er ferdig med badet? Blir bra med nytt bad i alle fall.![]()
Prøver å drikke mest mulig tidlig, men føler meg likevel litt "lat" som ikke vil stå opp. Men det er som du sier; er svimmel og redd for å falle.
Det skulle vært ferdig på torsdag, men de er forsinket1-2 uker igjen. De tar 2 soverom + gang også. Så mye støv og bråk! Eneste som er ferdig hittill er barnerommet. Helt klart verdt det og det måtte gjøres. Varmekablene fungerte ikke og isoleringen var dårlig. Så det hadde ikke vært kult med en nyfødt i hus.
Huff så leit å høre at det er så mye dere skulle ha gjortDrømmer også om nytt bad. Doen må i alle fall skiftes, for den renner hele tiden, og dermed suser den, samt at det hele tiden dannes masse kondens på den siden vannet i tanken konstant er kaldt, og vannet drypper jo på gulvet og hvis vi ikke har et håndkle liggende rundt doen renner det fram så vi tråkker oss våte. Ellers er ikke badet så gammelt, men LANGT unna vår smak. Mye brunt og beige, synes at det er bestemorgenerasjon som har valgt fliser. Og dessuten er det ikke varme i gulvet akkurat foran do, så ved nattlige dobesøk barbeint må jeg strekke beina fram for å ikke bli kald. Så drømmer veldig om å pusse opp badet, men bortsett fra ny do så er vel det det aller siste som må gjøres her i huset... Hele førsteetasjen er nærmest ubrukelig pga. fukt, må drenere, isolere, skifte alle vinduer, og kle alle rommene, samt at vi planlegger en større endring av planløsning med å flytte trappa litt og sånt. Men har jo ikke penger til noe av dette enda. Er heldigvis ikke mugg her da, siden det ikke er isolert heller (har hatt folk til å sjekke).
Huff så leit å høre at det er så mye dere skulle ha gjortIkke noe gøy å leve med sånne ting! Vi er veldig heldige som har mulighet til å pusse opp alt, så jeg prøver å ikke klage - men det begynner å ta på med støv og støv fra 8-17 dag inn og ut.
Shit! Det er jo helt vilt! Vanvittig skummelt å kjøpe hus. Er jo umulig å få med seg alt på visning. Fikk oss noen overraskelser vi også, men ingen alt for dyre heldigvis.Det verste er jo at kjelleren ble fremstilt som tørr og fin, trodde hele huset var klart til bruk da vi flyttet inn. Så oppdaget vi at det manglet beslag utenpå alle vinduene i kjelleren, så vannet renner rett inn i muren når det regner og snør osv. Fant ut samtidig at det ikke er isolert nede, selv om det står i prospektet. I tillegg gikk kloakken tett rett etter at vi flyttet inn, så totalt var det skader for 2-300 000 som ble funnet, som kommer på toppen av de tingene vi selv ønsker og trenger å gjøre oppe og med trappa, og eierskifteforsikringen vil ikke hjelpe oss med noe. Brukte noen tusenlapper på advokat selv, men han ble også blankt avvist, og etter å ha lest så mange saker hvor folk opplagt burde få erstattning og likevel ender opp med å tape i retten, fant vi ut at vi ikke orker den mentale utmattelsen av en slik sak samt risikoen for å doble regninga. Så vi klarer oss med én etasje til nå, og får ta resten etterhvert som vi har råd. Veldig frustrerende og surt, men men...
Ikke noe gøy når hjemmet blir midlertidig "invadert" og rotet til heller da. Får bare glede dere til dere er ferdige, blir så bra.![]()
Shit! Det er jo helt vilt! Vanvittig skummelt å kjøpe hus. Er jo umulig å få med seg alt på visning. Fikk oss noen overraskelser vi også, men ingen alt for dyre heldigvis.
Gleder oss veldig =D Det blir siste prosjekt på LENGE.
Vi prøvde også å bruke eierskifteforsikring og forstod raskt at det bare er tull. Alt idag selges jo 'As is"Også så latterlig at megleren forteller oss at vi burde kjøpe eierskifteforsikring til 8000 kr, når de faktisk kan velge å ikke hjelpe oss (de sendte ikke engang takstmann, det måtte vi gjøre og betale for selv). Så de 8000 var jo penger rett ut vinduet, spesielt med tanke på at man i de fleste normale innboforsikringer også har rettshjelp.
Du må gjerne legge ut bilder før og etter da, eller i alle fall etter om du ikke har før. Er gøy å se![]()
Vi prøvde også å bruke eierskifteforsikring og forstod raskt at det bare er tull. Alt idag selges jo 'As is"
Det kan jeg absolutt gjøre![]()
Huff enig i detAt det selges i den stand det er er en ting, men når standen avviker veldig fra det man vet og det som står i papirene (og noe var beint ut løgn), da er det bra drøyt at man ikke får noe.