Nattlig tissing

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Hvor mange ganger er du på do om natta?

Jeg er 2-3 ganger på en normal natt nå for tida, har vært sånn noen uker. Rett etter at jeg ble gravid begynte jeg med å gå på do en gang om natta. Er sånt jeg en gang iblant gjør til vanlig, men i uke 4 var det som om kranene åpnet seg :p for ikke å snakke om da jeg hadde uvi, var mellom ti og tyve ganger en natt, sov elendig :o

Foreløpig ingen ganger.. Men må løpe rett på do med det samme jeg våkner.
Var en periode jeg var oppe 1 gang pr natt, men nå som livmoren har kommet mer opp slipper jeg. Blir snart nok ett par ganger pr natt vist jeg husker rett fra forrige svangerskap :)

Foreløpig ingen ganger.. Men må løpe rett på do med det samme jeg våkner.
Var en periode jeg var oppe 1 gang pr natt, men nå som livmoren har kommet mer opp slipper jeg. Blir snart nok ett par ganger pr natt vist jeg husker rett fra forrige svangerskap :)

Håper min også får et løft så jeg får en pause snart. Har litt framfall, og gyn sa at graviditet etterhvert vil hjelpe mot det også når den vokser og løftes mer opp. :)

Ca 3 ganger per natt :) har noen nettet jeg sover igjennom hele natta og våkner på morgenen - men da har det gjerne vært veødig varmt og kroppen er litt tørr :)

Først 1-2, så ga det seg et par uker, så 1. Nå drikker jeg minst mulig om natten for pga oppussing må jeg 2 etg ned....

Hver natt mellom 5-9 ganger og vet ikke hvor det kommer fra. Sliter med mat og drikke så får ikke stort i meg, kaster opp mye, men likevel mye på do og tisser.

Jeg er oppe flere ganger på natten. Vært sånn siden jeg ble gravid. Håper det roer seg litt snart for en periode!

2 ganger hver natt! Som en innebygd biologisk klokke. Økt fra en gang per natt for noen uker siden. Er litt slitsomt.

1 gang om natten å så våkner jeg i 05-06 tiden å må veldig på do somregel. Hender jeg må spy også da.

3-4 ganger hver natt. Vært sånn et par uker der jeg må skikkelig tisse om jeg våkner. Og det gjør jeg tydeligvis ganske ofte noen ganger..

1-2ganger... Hadde trodd det skulle gi seg snart! Nå sliter jeg med å sovne igjen, før trøttheten gav seg gikk jeg på do i søvne nærmest, men nå er jeg lys våken etterpå å ligger å ruller i en time før jeg sovner igjen :/

Hunden har vært dårlig i magen i natt, så jwg har slippet han ut 5 ganger i natt. Det ble tilsvarende toalett-turer for meg også.

Har så langt sluppet unna dobesøk på natta, men til gjengjeld er jeg ekstremt tissatrengt når jeg våkner om morgenen, og må gjerne på do 2-3 ganger rett etter at jeg stått opp før blæra er "fornøyd" ;)

Vanligvis alsri, men de siste ukene nå er det en gang hver natt. Prøver gjøre det med mest mulig lukkede øyne så jeg ikke våkner for mye :P

Fra 1-3 ganger i løpet av natten her. Våkner ofte av at jeg er helt inntørket i munnen, så må alltid ha en vannflaske på nattbordet som jeg tar litt av i løpet av natten :happy: Sikkert derfor det varierer med dobesøkene oxo. Men jeg gikk sjelden til aldri på do om natten før jeg ble gravid.

Fra 1-3 ganger i løpet av natten her. Våkner ofte av at jeg er helt inntørket i munnen, så må alltid ha en vannflaske på nattbordet som jeg tar litt av i løpet av natten :happy: Sikkert derfor det varierer med dobesøkene oxo. Men jeg gikk sjelden til aldri på do om natten før jeg ble gravid.

Grunnen til at man går mer på do som gravid (før babyen blir så stor at den fysisk presser på blæra) er at den glatte muskulaturen blir slappere, så man føler seg mer tissetrengt. Det er også årsaken til plager med halsbrann tidlig i svangerskapet. :)

Men jeg har også bestandig en vannflaske på nattbordet, ikke bestandig jeg drikker av den, men tar en munnfull etter hvert dobesøk nå, for jeg kjenner også jeg er tørrere i munnen om natta. Kan jo være bare fordi jeg er våken da. Men det er garantert ikke det som fyller opp blæra til tre dobesøk. :p

Tisser hver gang jeg må opp til frøkna som fortsatt våkner på natten, kan være alt fra 0 til 5 ganger :shifty: Men våkner jeg ikke så må jeg heller ikke på do i løpet av natten :)

Back
Topp