Nattevakter

Fjell-geita

Glad i forumet
Himmelbarn
Januarlykke 2020
Aprilspirene 2023
Er det flere her som fortsatt jobber natt? Hvordan går det? Jeg er 18+2 og lurer på om jeg må slutte med det nå, da det resulterer i mye oppkast mellom vaktene..

Jeg er 18+4 og jobber fortsatt natt, men sliter mer og mer med det! Og i tillegg har jeg høyt blodsukker, så kommer til å spørre jordmor om å søke om svangerskapspenger på tirsdag.

Jeg jobber natt og er 14+1. Sliter veldig mye. Klarer ikke å jobbe mer enn 2 netter på rad før jeg må ta meg en frinatt for å få sovet skikkelig ut.

For dere som jobber natt, er det fast nattjobbing eller turnusordning?
Tenker at bare nattjobbing må jo være veldig slitsomt?

For dere som jobber natt, er det fast nattjobbing eller turnusordning?
Tenker at bare nattjobbing må jo være veldig slitsomt?

Jeg jobber i tredelt turnus og det har fungert helt fint til nå, men så sa det helt stopp nå på nattevaktene. Får vel satse på å kun gå dag og kveld.

Jeg jobber i tredelt turnus og det har fungert helt fint til nå, men så sa det helt stopp nå på nattevaktene. Får vel satse på å kun gå dag og kveld.

Ja. Da er det vel også best for arbeidsgiver om man finner en løsning som fungerer for alle, sånn at du kan gå dag og kveld, og slippe unna nattevaktene nå mens du er gravid.

Er i uke 18 nå, går fint å jobbe natt. Har tredelt turnus, så litt vanskelig er det å snu døgnet.. det som er greit med natt, er at arbeidsbelastningen er mindre (stort sett).

Uke 19. Jobber natt enda. Inntil 100%. Men akkurat blitt sykemeldt ei uke pga veldig hodepine

Sniker fra februargruppa jeg. Jeg jobber fast nattstilling som sykepleier. Sliter med å sove mellom vaktene, sover kun 4 timer kanskje. Har en del vondt i hode og er kvalm. Men arbeidsbelastningen er myyye mindre og antall oppmøter er mindre, derfor synes jeg det er verdt det.

Jobber 3-delt turnus, men fritatt fra nettene foreløpig. Her på sykehuset er det full fart hele døgnet. Og som hjelpepleier er det jeg som ender opp med alle tunge løft stort sett. Synes det er slitsomt å gå dag og kveldsvakter om hverandre også igrunn. Har 100%, og i følge jordmor skal vi vurdere å trappe litt ned.

Jobber 3-delt turnus, men fritatt fra nettene foreløpig. Her på sykehuset er det full fart hele døgnet. Og som hjelpepleier er det jeg som ender opp med alle tunge løft stort sett. Synes det er slitsomt å gå dag og kveldsvakter om hverandre også igrunn. Har 100%, og i følge jordmor skal vi vurdere å trappe litt ned.

Samme her. Nattevakter er full action og mindre folk på jobb. Ikke så veldig optimalt. Nå har jeg fått tilrettelagt slik at jeg slipper nattevaktene. Det tror jeg blir bra! Men er helt enig i at f eks. aften og deretter påfølgende dagvakt er noe slit.

Lykke til :)

Det var bare så vidt jeg fikk slippe nettene. Møte med bedriftjordmor og sjefen var egentlig unødvendig. Lite hjelp/støtte fra jordmor synes jeg. Og tilretteleggingen på jobb er dårlig (sliter med kvalme gjennom hele dagen og kvelden). Men i jobb skal man være. Er jo ikke syk :-) og noen dager fungerer jeg bedre enn andre. Men kom med mange forslag til andre oppgaver jeg kunne gjøre for en periode, men det gikk ikke. Mange som trengte tilrettelegging nå fikk jeg beskjed om... Tar det i mitt tempo og har helt suverene kollegaer som stiller opp for meg :-)

Back
Topp