Nattevakt

Jeg jobber turnus med noen få nattevakter, og jeg har tenkt å få byttet de til dagarbeid. Litt surt å måtte fortelle om graviditeten på jobb så tidlig, men jeg vil ikke ta sjansen. Jeg vet fra tidligere svangerskap at jeg også blir i veldig dårlig form dersom jeg jobber natt når jeg er gravid.

Du skal ikke bruke sykemelding for å bli kvitt nattevaktene. Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge for at du slipper nattarbeid når du er gravid. Jordmor eller lege kan fylle ut skjema for deg om krav om tilrettelegging. Dersom ikke du kan byttes over til dagarbeid, så har du krav på svangerskapspenger.

Jeg skal ikke gå netter! Skal si i fra på jobb etter ferien :) Tror ikke det er noe problem å få tilrettelagt :)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Jeg jobber ikke natt, men kommer likevel til å trenge tilrettelegging tidlig for å holde ut lengst mulig :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg er sykemeldt for kvalme i to uker nå. Når jeg kommer tilbake har jeg totalt 6 nattevakter før ferie, og de skal jeg ta, men etter ferien så blir jeg å be om tilrettelegging for å få gå på dag/kveld.

venter barn nummer to 03.03.15

Har tredelt turnus, og både jeg og sjefen er enige om å kun jobbe dag/kveld under svangerskapet. Ingen hos oss som jobber netter ved graviditet!

Sent from my LT26i using BV Forum mobile app

Jeg har noen nattevakter. I min yrkesgruppe er det rett på fritak fra nattevakter i 3. trimester. Vet ikke om andre har det slik?

Jeg prøver meg på første skiftet. Formen er veldig bra og det er flere brukere som er på ferie. Om jeg blir sliten, kvalm e.l. sier jeg til sjefen som det er. Da får de bare få vite det tidligere enn planlagt.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg går også nattevakter; tunge løft og mye å gjøre. Min lege sa at hun sannsynligvis vil sykemelde meg tidlig for å forhindre samme forløp som sist. Snakk Med fastlegen din om det :)

Sitter nattevakt nå. Det er meget stille og fredelig. Håper det fortsette slik.

Jeg ble sykemeldt frem til uke 12. Legen mente jeg ikke burde jobbe natt, og må snakke med arb.giver om tilrettelegging. Så da får vi se.. Er litt spent.. Blir nok sikkert bare flytta over på dag, men der er det jo enda mer tunge løft og travle dager!

Natten har vært som den pleier. Stille og rolig. Lite å gjøre heldigvis. Nå venter jeg bare på at noen skal komme og avsløse meg :) Det skal bli godt å finne sengen kjenner jeg.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp