Nattevakt

snegl

Betatt av forumet
Er det nokon her inne som jobber nattevakt? Korleis er det å jobbe natt når ein har småbarn? Snu døgnet att og sånn som i helger når barna er heima med det å få kvilt før jobb.

For meg er det best å jobbe natt, og jeg søker bevist etter turnus med mye netter. Da jobber jeg når de sover, leverer i barnehagen og henter tidlig. Det betyr masse tid med barna mine :)

Ok,ja ein får jo det:-) ein klarer det vel viss ein er innstilt nok på det. Er det fleir med erfaringar med nattarbeid?

Har du erfaring med nattarbeid fra før? Jeg har jobbet mye natt, men sluttet med det etter jeg fikk barn.. fordi jeg får for lite søvn og det blir jeg helt surrete i hodet av :eek: + vanskeligere å snu døgnet.. men det er meg, og all ære til de som klarer det :)

Pyton! Må sove når barna er i bhg. ..noe jeg sliter med, samtidig så mister man det sosiale! Alene på jobb, og når en kommer hjem...så må en sove, lage middag, legge barna også tid for og dra på jobb igjen! Min erfaring:p

Pyton! Må sove når barna er i bhg. ..noe jeg sliter med, samtidig så mister man det sosiale! Alene på jobb, og når en kommer hjem...så må en sove, lage middag, legge barna også tid for og dra på jobb igjen! Min erfaring:p

Men hvor lenge sover dere etter natt da?
Jeg rekker både og shoppe, være med venner og familie jeg før jeg drar på jobb igjen :)

Men hvor lenge sover dere etter natt da?
Jeg rekker både og shoppe, være med venner og familie jeg før jeg drar på jobb igjen :)

Dessuten så snur jeg aldri døgnet, jeg jobber 3 netter etter hverandre. Sover til rundt 12-13 etter natt :)

Jeg elsker nattevaktene i turnusen min :) Jeg går helkontinuerlig 5ukers turnus.
Har 5 netter på rad den ene uken og av jobbehelgene så har jeg 3 netter på rad som er 12 timers skift.

Har aldri vært noe problem for min del med familien. :) Sover lite uansett, men kunne sovet lengre på dagen før de kommer hjem fra skole og bhage samt det går anå sove etter de er lagt før jeg skal på jobb.
Men det klarer jeg ikke, hehe :p

P
da lurer jeg på når du går av vakt og er hjemme, for da høres det ut som du sover veeeeeldig lite...?

Det er veldig forskjellig. Jeg begynner mellom klokken 17 og 00.q Så slutter jeg alt mellom 0700 og 0900 en gang :)
Jeg snur ikke døgnet, for jeg går i en turnus. Jeg kan ha 3 netter også tidlig. Og tidlig er da 0500. Har jeg snudd døgnet da er jeg kjørt.
Det er heller ikke sunt å snu døgnet.
Jobber man skift blir det noe helt annet.
Da får man jo mer fast rytme :)

P

Det er veldig forskjellig. Jeg begynner mellom klokken 17 og 00.q Så slutter jeg alt mellom 0700 og 0900 en gang :)
Jeg snur ikke døgnet, for jeg går i en turnus. Jeg kan ha 3 netter også tidlig. Og tidlig er da 0500. Har jeg snudd døgnet da er jeg kjørt.
Det er heller ikke sunt å snu døgnet.
Jobber man skift blir det noe helt annet.
Da får man jo mer fast rytme :)
Ok, da skjønner jeg.. jeg har jo hatt så godt som ren nattestilling med opp til 6 netter i slengen, så det hadde jo aldri fungert å ikke snu døgnet i stillingen min..

Ok, da skjønner jeg.. jeg har jo hatt så godt som ren nattestilling med opp til 6 netter i slengen, så det hadde jo aldri fungert å ikke snu døgnet i stillingen min..

Da jobbet du jo mer skift og ikke turnus.
Men det er dumt å sove lenger enn til rundt 15 uansett. Kroppen hater det.
Så jeg hadde nok likt å jobbe mest netter uansett.

Har du erfaring med nattarbeid fra før? Jeg har jobbet mye natt, men sluttet med det etter jeg fikk barn.. fordi jeg får for lite søvn og det blir jeg helt surrete i hodet av :eek: + vanskeligere å snu døgnet.. men det er meg, og all ære til de som klarer det :)

Ja jobba det for nokon år sidan, synst det var kjekt då. Men har ikkje prøvd det etter eg fekk barn;-) kan vel kanskje tenkast at ein kan bli surrete viss ikkje ein får til å snu døgnet:-/

For meg er det best å jobbe natt, og jeg søker bevist etter turnus med mye netter. Da jobber jeg når de sover, leverer i barnehagen og henter tidlig. Det betyr masse tid med barna mine :)
Enig her!

Takk for fleir tilbakemeldingar:-)

Jeg synes det er mye tyngre å jobbe netter nå enn før jeg fikk barn, men det går greit fremdeles. Det er blitt vanskelig å få sove før jeg skal på vakt, og så blir jeg ofte vekt lenge før jeg burde våkne etter vaktene. Det går helt greit med en enkelt nattevakt, men dersom jeg skal jobbe natt en hel helg er jeg avhengig av å få sovet skikkelig mellom vaktene. Det har vært noen netter der jeg har vært lovlig trøtt på jobb, men som oftest går det bra.

Å snu døgnet tilbake igjen er blitt veldig enkelt. Først dag jeg ikke har jobbet om natten, og dermed ikke har ordnet barnepass, så blir jeg vekket senest 07 av de søte småtrollene mine. Da er det en trøtt dag før jeg er tilbake i normal døgnrytme igjen.

Jeg jobber også turnus.. har bare 3 netter når jeg jobber natthelg ellers er det to sammenhengene i ukedagene. begynte i den stillingen etter permisjon. Passer meg perfekt, har fri hver ettermiddag, sover når hun er i barnehagen ellers så tar pappaen henne om morgenen i helgene. Når jeg har vært på natt så sover jeg til ca kl 15, har ingen problem med å snu døgnet.

Back
Topp