Nattesøvn

Godemine

Gift med forumet
Junibarna 2015
Hvordan er nattesøvnen hos dere nå? Legger seg når og står opp når? Mat om natta?

Her er det veldig varierende. Kan legge seg klokken sju og sove til tre-fire, så få en flaske og sove videre til sju igjen. Men føler vi har mest urolige netter, gråter ofte gjennom hele natta. I natt var han "våken" ofte frem til to (5-6 ganger mellom 23 og 2), ga da litt melk og han sov til 5, våknet da jevnt og trutt til morgen klokken 7 (fikk da en skvett melk ofte siden ingenting hjalp). Bør man egentlig kutte ut nattmat for å få bedre nattesøvn? Eller er det bare normalt?
Føler vi aldri kommer inn i noen god rutine og det er slitsomt :(

Vi har sluttet å håpe på rutiner, for med en gang han får en, så endrer det seg helt. :-P
Nå for tiden sovner han mellom 19:30-21:30, våkner null-to ganger om natten, og våkner mellom 05:30-07:30. Han får ikke alltid melk, men som regel er det dét som roer ham ned raskest. Ingen ting henger på greip her. ;)
Vi begynte med velling på kvelden, og av det sover han mye bedre. Jeg ville ikke sluttet helt med nattmelk før barnet ditt er klar for det. :)

Her er det kaos! Etter mye sykdom har vi ingenting som ligner rutiner, og han er mye våken. I kveld skal vi "sette inn støtet" på at han skal sove i egen seng, og jeg håper at han da våkner sjeldnere siden puppen ikke er tilgjengelig hele tiden. Vi får se.... :/

Misforstå meg rett, men godt å høre det ikke bare er her det er kaos ;)

Men skal jeg gi mat på natta lenger? Jeg ammer ikke da, han får flaske. Vil han slutte av seg da han er klar kanskje? Har tenkt litt på tenner og slikt også men.

Men skal jeg gi mat på natta lenger? Jeg ammer ikke da, han får flaske. Vil han slutte av seg da han er klar kanskje? Har tenkt litt på tenner og slikt også men.
Vår jente våkna og ville ha mat i 3-4 tida, men nå vekker vi henne før vi legger oss og gir henne ei flaske (som hun sluker). Vi tenker at det er bedre med mat kl 23 enn 04! Tenker å avvende kveldsmaten snart.. Blir en 2-3 strevsomme netter, men det går seg til. Når de får grøt på kvelden har de strengt tatt ikke behov for mat på natta når de er så store tenker jeg...

Vi avvente når han var 5mnd. Eller, han viste mindre interesse. Alltid sovet dårlig, og gjør det enda. Vanligvis oppe 10-14 ganger hver natt. Noen få netter er vi bare oppe 6-8 ganger :)
Legges 18.30 (konsekvent, og han sovner alltid da), og er klar for ny dag mellom 05.00-07.00.

Sliten....

Vi avvente når han var 5mnd. Eller, han viste mindre interesse. Alltid sovet dårlig, og gjør det enda. Vanligvis oppe 10-14 ganger hver natt. Noen få netter er vi bare oppe 6-8 ganger :)
Legges 18.30 (konsekvent, og han sovner alltid da), og er klar for ny dag mellom 05.00-07.00.

Sliten....

Slitsomt her og.. Skikkelig ustabil :( på en god natt er hun våken 2 ganger mellom 24 og 06 liksom.. Begynt å gi mat igjen vi da.. Det roer henne fortere og da gir oss litt mer søvn..

Hehe, ja, vi får finne støtte i hverandre! ;-)
Hs sa at jeg godt kan nattavvenne, men jeg er ikke klar enda. Merk at jeg skriver JEG er ikke klar. Her har han hatt puppen hele natten fram til i forgårs, så jeg tenker at hvis jeg kutter alt så brått, så blir han ekstremt sulten og jeg får veldig spreng. Vi tar et skritt av gangen. Han har sovet i egen seng de to siste nettene, og våknet fire ganger hver natt. Det er framskritt for oss! :-)

Etter 4 ukers sykdom er vi endelig tilbake i rutiner igjen. Dvs. at han sovner 19 og våkner mellom 7-8. Endelig føler jeg meg som et menneske igjen.

Her har det ikke vært noe mønster i nattesøvnen hennes, annet enn at hun garantert har våknet mellom to og fire ganger på natta for mat, til tross for at hun spiser som en hest på dagtid :/
Men i natt har hun, for første gang på mange mnd, sovet fra ni til seks, uten å våkne for mat! Bare ett par små oppvåkninger tidlig på kvelden, der det holdt å gå inn og kose og synge litt. Spent på om det er begynnelsen på noe nytt, eller bare en engangsforeteelse :-) Jeg derimot, har våknet ett utall ganger i natt for å sjekke om hun pustet, blir jo helt tussete når hun ikke våkner og vil opp i storsenga for mat og kos som vanlig ;)

Back
Topp