Nattavvenning

blåbærtua

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Noen som har tatt kampen med nattavvenning? Jeg driver å manner meg opp... Jeg er så trøtt på natta at jeg alltid bare tilbyr puppen også sover vi videre.. Problemet er at han våkner ca annenhver time fra midnatt og tydeligvis bruker natta på å spiser seg opp.. Derfor går det trått med spising på dagen og jeg ønsker å snu på dette før jeg går ut i jobb igjen i november.

Jeg vurderer å kjøre på med "opp/ned metoden". Elias tar hverken smukk eller flaske, så her er det nok kos og nærhet som må erstatte puppen. Fant et eksempel her og håper det kan funke bra for oss :)
http://m.elinhs.blogg.no/1428396665_oppned_metoden.html

Noen flere som har tatt nattavvenning eller som tenker på å prøve?? :)
 
Ikke prøvd og ikke planer egentlig.

Eldste natteavvente jeg sikkert ti ganger fra han var ti mnd.

Så slikt har jeg sluttet med. Vi samsover dessuten
 
Jeg vet virkelig ikke. Er ganske sliten om morgenen og antar det er pga mye amming. Ho legges i egen seng på eget rom. Men på mirakuløst vis våkner jeg hver morgen av en fot som sparker meg i ribbeina.

Her er det jeg som må ta kampen. Og jeg orker ikke alene. Så da får ho pupp da.

Egentlig tenker jeg at ho kommer til å avvende seg selv. Men er det en teori for god til å være sann?
 
Jeg vet virkelig ikke. Er ganske sliten om morgenen og antar det er pga mye amming. Ho legges i egen seng på eget rom. Men på mirakuløst vis våkner jeg hver morgen av en fot som sparker meg i ribbeina.

Her er det jeg som må ta kampen. Og jeg orker ikke alene. Så da får ho pupp da.

Egentlig tenker jeg at ho kommer til å avvende seg selv. Men er det en teori for god til å være sann?
Mi mellomste slutta ikke å nattamme før hun slutta helt med pupp. Da var hun 21 mnd. Til tross for dette håper jeg mi også snart slutter av seg selv på natta, for jeg orker ikke helt tanken på noe avvenning :p
 
Mi mellomste slutta ikke å nattamme før hun slutta helt med pupp. Da var hun 21 mnd. Til tross for dette håper jeg mi også snart slutter av seg selv på natta, for jeg orker ikke helt tanken på noe avvenning :p
Er noen måneder igjen da altså :p vi (les: jeg) har prøvd å ikke gi mat på natt. Men klarer ikke være konsekvent. Er for glad i å sove. Så mye lettere å bare ta ho opp finne frem puppen og snorke videre. Ho styrer seg selv :p
 
Er noen måneder igjen da altså :p vi (les: jeg) har prøvd å ikke gi mat på natt. Men klarer ikke være konsekvent. Er for glad i å sove. Så mye lettere å bare ta ho opp finne frem puppen og snorke videre. Ho styrer seg selv :p
Er sånn vi også holder på :p Men nå kjenner jeg at det er på tide med et forsøk på avvenning. De har sine rutiner disse små, og er veldig styrt av vane. Noen netter uten pupp så husker de plutselig ikke noe annet:D Min første sluttet med pupp selv og dagen etter såg han bare rart på puppen, som om den aldri hadde betydd noe for han, helt merkelig!!!:confused::eek:
Han gikk over på flaske han da, sluttet ikke av seg selv nei.. Sov ikke rundt før han var 3.
Vil gjerne at mini skal sove hele natta tidligere ja :cool:
 
Ikke prøvd og ikke planer egentlig.

Eldste natteavvente jeg sikkert ti ganger fra han var ti mnd.

Så slikt har jeg sluttet med. Vi samsover dessuten
Så lenge en trives med det, så er det jo ingenting i veien med å fortsette. For min del så kjenner jeg at det er på tide å gjøre et forsøk på avvenning.. Men jeg gir meg nok før ti ganger ja, da får vi heller samsover igjen
 
Mi mellomste slutta ikke å nattamme før hun slutta helt med pupp. Da var hun 21 mnd. Til tross for dette håper jeg mi også snart slutter av seg selv på natta, for jeg orker ikke helt tanken på noe avvenning :p
Jeg hører om så mange som klarer det på en helg, så jeg tenker at det er verdt et forsøk, for nattesøvnen sin del..
 
Er sånn vi også holder på :p Men nå kjenner jeg at det er på tide med et forsøk på avvenning. De har sine rutiner disse små, og er veldig styrt av vane. Noen netter uten pupp så husker de plutselig ikke noe annet:D Min første sluttet med pupp selv og dagen etter såg han bare rart på puppen, som om den aldri hadde betydd noe for han, helt merkelig!!!:confused::eek:
Han gikk over på flaske han da, sluttet ikke av seg selv nei.. Sov ikke rundt før han var 3.
Vil gjerne at mini skal sove hele natta tidligere ja :cool:
Men det er det å komme dit da. Kjenner bare at jeg ikke orker:p men vil jo egentlig ha senga for meg selv en hel natt
 
Min spiser ikke nattmat, men vi har smokkemaraton sånn fra 2/3-tiden. Kl. 5 kapitulerer jeg og han kommer opp i sengen vår. Så det er dessverre ikke alltid (heller sjelden her) en hel natt med sammenhengende søvn for meg til tross for manglende nattmating.. :p
 
Her har han regulert seg selv ganske godt og jeg er inne hos han å ammer 05.30 før jeg drar på jobb og da sover han gjerne til 07.30 (+-).
 
Back
Topp