Nattamming

Siljean

Gift med forumet
Augustlykke 2015
❤️Mailykke 2022❤️
dere som ennå ammer, spiser babyen mye om natta?
Frøkena vår spiser mellom 4og 7ganger fra hun legger seg 20.30 ca til vi står opp kl 8 ca. Utrolig slitsomt! Trodde det skulle begynne å bli bedre snart :/
 
Samme greia her. Begynte ikke dere å legge på eget rom? Det hjalp ikke tydeligvis? :p

Her spises det gjerne hver eller annenhver time. Våkner uansett nesten på slaget etter en times søvn, natta gjennom.. Legges 19-20 og morgen ca 6.
 
Men MYE spiser hun ikke om gangen så her er det snakk om dårlig vane..
 
Våkner minst 3 ganger for mat, men gjerne opptil 5-6-7 ganger her og. Det er natta fra 20-7.30 sånn ca. For 1,5 mnd siden våknet han kun 1-2 ganger om natta. Prøver alltid å gi han smokken først, for noen ganger sovner han igjen med den :)
 
Last edited:
Hun våkner gjerne tre-fire ganger om natta, men er som regel bare sulten to av de.. Legges kl 19, våkner rundt 22 for pupp, våkner to ganger til i løpet av natta, men trenger først påfyll rundt kl 05. Står opp rundt 7.30.
 
Samme greia her. Begynte ikke dere å legge på eget rom? Det hjalp ikke tydeligvis? :p

Her spises det gjerne hver eller annenhver time. Våkner uansett nesten på slaget etter en times søvn, natta gjennom.. Legges 19-20 og morgen ca 6.
Jo, og det fungerte en stund :eek:
 
Men MYE spiser hun ikke om gangen så her er det snakk om dårlig vane..
Frøkena mi spiser aldri mye om gangen, hjelper ikke uansett hva jeg prøver å gjøre. Hun ammer i 5min ca hver gang. Kanskje halvparten av gangene hun våkner så virker hun sulten. Hun tar ikke smokk eller flaske heller så vet liksom ikke hvordan jeg skal gjøre det for å avvenne henne nattamming :/
 
De gangene min har begynt å spise oftere på natta, har jeg gitt han mer fast føde på dagen. Det har funka! Anbefales ;) Han spiser nå grøt til lunsj og kvelds, og smaksprøve til middag :)
 
De gangene min har begynt å spise oftere på natta, har jeg gitt han mer fast føde på dagen. Det har funka! Anbefales ;) Han spiser nå grøt til lunsj og kvelds, og smaksprøve til middag :)
Hun får en god porsjon med grøt nå til kvelds, pluss så mye middag hun vil ha (kanskje oppi 6-7skje'er nå) samt fruktpuré en eller annen gang iløpet av dagen, gir henne fruktpuré fordi det hjelper henne med å få bæsje hver dag :)
Men ja, kanskje jeg bør prøve å starte med å gi henne grøt på mårran og. Hun er bare ikke så veldig glad i grøt, men nå er hun jo straks 6mnder så da blir grøtutvalget litt større. Middag får hun forresten i 13-14tida, men kan jo prøve å utsette det til i 15tida før andre luren, også gi grøt til frokost i 9tida. Da blir det 6timer mellom frokost og kvelds. Og om jeg forskyver grøten fra 19 til 20 så blir det 5timer mellom middag og kvelds. Og siden hun da får grøt litt senere kanskje det tar lengere tid før hun blir så sulten igjen.
 
Hun får en god porsjon med grøt nå til kvelds, pluss så mye middag hun vil ha (kanskje oppi 6-7skje'er nå) samt fruktpuré en eller annen gang iløpet av dagen, gir henne fruktpuré fordi det hjelper henne med å få bæsje hver dag :)
Men ja, kanskje jeg bør prøve å starte med å gi henne grøt på mårran og. Hun er bare ikke så veldig glad i grøt, men nå er hun jo straks 6mnder så da blir grøtutvalget litt større. Middag får hun forresten i 13-14tida, men kan jo prøve å utsette det til i 15tida før andre luren, også gi grøt til frokost i 9tida. Da blir det 6timer mellom frokost og kvelds. Og om jeg forskyver grøten fra 19 til 20 så blir det 5timer mellom middag og kvelds. Og siden hun da får grøt litt senere kanskje det tar lengere tid før hun blir så sulten igjen.
Man må nesten bare prøve seg fram. HS sa at det funka for noen å gi mer fast føde, men ikke for alle. Lykke til :)
 
Frøkena mi spiser aldri mye om gangen, hjelper ikke uansett hva jeg prøver å gjøre. Hun ammer i 5min ca hver gang. Kanskje halvparten av gangene hun våkner så virker hun sulten. Hun tar ikke smokk eller flaske heller så vet liksom ikke hvordan jeg skal gjøre det for å avvenne henne nattamming :/

Tror våre er like når det gjelder natta. Hun har holdt på sånn helt fra hun ble født. Hun må ha pupp for å sovne igjen? Det gjør det selvsagt verre..

Vi er nå oppe i fire måltider. Frukt til frokost for hun er jo ikke sulten etter å ha spist hele natta. :p så soving og grøt, halv porsjon, før neste soving. Deretter litt grønnsaker til middag og så grøt 1-2 timer før natta. Frukt og grønnsaker blir kanskje 4-5 skjeer, hun får det hun vil ha. Mengden øker litt og litt ser jeg. Grøt på kvelden lages på 80 ml vann, hun spiser nesten alt. Ammer kanskje 3-4 ganger om dagen.

Men vår tar smokk og hun kan også sovne av seg selv om natta. Hun tar nå ikke pupp hvis hun ikke vil ha. Og jeg prøver å drøye det så lenge som mulig mellom nå, det ser endelig ut til å fungere! De to siste nettene har hun sovnet igjen uten pupp et par ganger, og så sovet 2 timer. Hun roer seg greit med smokk eller kos, vi samsover. Så håpet er at hun skal sove lenger mellom oppvåkningene etter hvert.
 
Ga først grøt til frokost men opplevde at hun ikke spiste så mye. Hun liker vanligvis grøt så med bare litt frukt og middag dagen gjennom ble det veldig lenge til kveldsgrøten og mye surving før hun fikk den. Funker bedre nå.
 
Han spiser vel mellom 3-4 ganger. Merker at han ofte ikke er sulten, suger mange ganger bare ett par sug før han slipper og sovner :)
 
Jeg gir grøt og pupp rett før han legger seg kl 19, da våkner han for pupp igjen ca. 23.30, så 1-2 ganger ila natta, og så på morran i 6 tida.
 
Tror våre er like når det gjelder natta. Hun har holdt på sånn helt fra hun ble født. Hun må ha pupp for å sovne igjen? Det gjør det selvsagt verre..

Vi er nå oppe i fire måltider. Frukt til frokost for hun er jo ikke sulten etter å ha spist hele natta. :p så soving og grøt, halv porsjon, før neste soving. Deretter litt grønnsaker til middag og så grøt 1-2 timer før natta. Frukt og grønnsaker blir kanskje 4-5 skjeer, hun får det hun vil ha. Mengden øker litt og litt ser jeg. Grøt på kvelden lages på 80 ml vann, hun spiser nesten alt. Ammer kanskje 3-4 ganger om dagen.

Men vår tar smokk og hun kan også sovne av seg selv om natta. Hun tar nå ikke pupp hvis hun ikke vil ha. Og jeg prøver å drøye det så lenge som mulig mellom nå, det ser endelig ut til å fungere! De to siste nettene har hun sovnet igjen uten pupp et par ganger, og så sovet 2 timer. Hun roer seg greit med smokk eller kos, vi samsover. Så håpet er at hun skal sove lenger mellom oppvåkningene etter hvert.
Hun sovner av seg selv uten pupp, men hun må ha pupp når det er gått mer enn 1 1/2time siden forrige måltid. Ellers blir d vræling.
Hun spiste en porsjon grøt til frokost i dag, litt middag som vanlig. Så får se i natt :p hun spiser annenhver time ca på dagtid også. Så mye amming hele døgnet her ennå :eek:
 
Hun spiser like lenge som hun gjør ellers på døgnet, så hun virker egentlig sulten. Men fra i dag har vi starta med grøt på mårran også. Så nå får hun grøt til frokost, en liten porsjon middag, og grøt til kvelds, samt fruktpuré en gang i løpet av dagen. Skal sies at det er en stor jente vi har, så kanskje hun bare krever mye mat? :p 5mnder så var hun allerede 8kg og 67cm. vi starta jo tidlig med grøt fordi hun aldri ble fornøyd. Har masse melk, så ikke problem det heller :)
 
Her spises det også 4-5 fra 20.00 når han de siste dagene har tatt kveld og til morgen i 7 tia... hadde liksom håpet på at når han nå spiser en full posjon med grøt at han skulle kunne sove litt lengre økter mn virker ikke sånn her nei:(
 
Back
Topp