Nattamming (igjen...)

Fride

Forumet er livet
*MIA*
Novemberlykke 2015
Snuppa er straks 2 mnd, hvor lenge er det greit for en pupp å ikke bli ammet på i fht å ikke få mindre melk?

Har litt luksusproblemer da hun sover veldig godt når hun først sovner.

Hun legger veldig godt på seg (250-350g i uken, fullammer) så jeg tenker hun egentlig ikke behøver å vekkes for å få i seg mat..

Har ikke så lyst til opp å pumpe om natten.

I natt sovna hun 00.15 og hun knirka litt 7.30 så da la jeg henne til, men hun orket bare en pupp så den andre måtte vente helt til 9.15! :o Det er 9 t uten amming på den puppen det!!

Har jo tydeligvis mye melk siden hun legger så mye på seg, men samtidig er jeg redd for at det skal bli mindre for hadde alltid bare såvidt nok med mellomste..

Det regulerer seg etter hvert, men blir nok melkespreng noen dager ☺
Jeg hadde heftig melkespreng de første dagene da lillegutt begynte å sove mer enn 4 timer.

Det regulerer seg etter hvert, men blir nok melkespreng noen dager ☺
Jeg hadde heftig melkespreng de første dagene da lillegutt begynte å sove mer enn 4 timer.

Men du opplevde ikke at du fikk mindre melk på dagen selv om du ikke ammer noe særlig om natten? :)

Opplever akkurat det samme selv...Vekker ikke og pumper heller ikke.
Våkner med verdens største og vonde pupper:O

Opplever akkurat det samme selv...Vekker ikke og pumper heller ikke.
Våkner med verdens største og vonde pupper:O

Hehe ja, hadde sykt spreng jeg også.. men er mest redd for om jeg får mindre melk på dagen av det :o

Hehe ja, hadde sykt spreng jeg også.. men er mest redd for om jeg får mindre melk på dagen av det :eek:
ja, skjønner. Tenkt på det selv, men satser på hun regulerer det fint selv:)

Hørtes jo digg ut! Ville ikke ha stressa med det, det regulerer seg :-) om hun ikke er fornøyd gjør hun jo en innsats for å få opp mengden igjen! og heller bare nyte sammenhengende søvn!

Heldig du er ;)
Her går det ikke mange timene mellom amming hverken på natt eller dag.
I går ga jeg flaske siden jeg hadde spist kålrabistappe, surkål og rødkål til maten :p
Begge puppene hadde lekki masse i natt, men ikke noe spreng.

Hørtes jo digg ut! Ville ikke ha stressa med det, det regulerer seg :) om hun ikke er fornøyd gjør hun jo en innsats for å få opp mengden igjen! og heller bare nyte sammenhengende søvn!

Nei godt poeng det altså :) om dagen spiser hun veldig ofte da :o
Absolutt veldig deilig å få sove godt om natten :)

Heldig du er ;)
Her går det ikke mange timene mellom amming hverken på natt eller dag.
I går ga jeg flaske siden jeg hadde spist kålrabistappe, surkål og rødkål til maten :p
Begge puppene hadde lekki masse i natt, men ikke noe spreng.

Ja vet det blir litt luksusproblemer :) Om dagen spiser hun veldig ofte da.. :)

Helsesøster sa at det maks kan gå 5 timer mellom mating/pumping, ellers får man mindre melk. Dette er 4 uker siden. Her kan det gå mer enn 5 t (han tømmer en bryst om gangen) - men fortsatt melk :P produksjonen tilpasser seg han :)

Sniker fra august :) Vi hadde samme "problem" med jenta vår, hun sov rundt (kl23-07) fra dag 1, og det har fortsatt (kl19-05). De første ukene vekket jeg på natta, men sluttet vel når hun var tre uker etter råd fra HS. Jeg fikk beskjed om at så lenge hun la godt på seg, og var fornøyd på dagtid, så behøvde jeg ikke vekke. Det har regulert seg selv, og jeg har flust med melk. Snuppa er nå 4,5mnd, og jeg har begynt å pumpe opp et lager til fryseren i tillegg. Gikk noen uker før jeg ikke hadde spreng om natta, men det stabiliserte seg det også :D

Skulle g
Ja vet det blir litt luksusproblemer :) Om dagen spiser hun veldig ofte da.. :)
Skulle gjerne hatt det slik.. Her spises det like ofte om natta som om dagen og noen ganger oftere om natta til og med...! Men melkeproduksjonen holdes oppe da.. Håper det gjør det hos deg og likevel!

La baby sove! Ble sånn her å når han var 8 uker og ble litt spreng de første dagene før d regulerte seg....

Back
Topp