Natt og soving

Siljean

Gift med forumet
Augustlykke 2015
❤️Mailykke 2022❤️
Hvor mange av babyene her inne sover hele natta nå?
Bare meg som ikke har baby som sover hele natta ennå? :p
 
Hehe, her sover han hele natten og gjort en god stund. Men han kan våkne noen ganger for smokken eller kos spesielt nå når alle tennene vil opp samtidig. Så i natt da han sov hele igjen ble jeg redd noe var galt og løp inn på rommet hans :p men ammer du noe på natten fortsatt og våkner hun fordi hun er våken eller av sult eller kos?
 
Sover stortsett hver natt, men mye urolig i søvne pga luft i magen. Så jeg sover ikke så mye pga det:p også har han begynt å snu seg på magen i søvne, noe jeg får helt angst av!!
 
Våkner av og til for å få smokk, og ofte én gang per natt får hun litt pupp/kos, og sovner igjen etterpå. Jeg synes det er helt greit! Denne tida går så fort, så det er bare å gi litt ekstra kos når det trengs :)
 
Du er ikke alene! Snuppa her våkner på slaget 01 for koseamming som fort tar 30-60min. Og kl 04.30 er det morgen. Så her soves det ikke natta igjennom.

Heldigvis er hun en drøm å legge om kvelden, så vi får litt kveldstid for oss selv og mulighet til å legge oss tidlig når det trengs :)

Vi tenkte å begynne med avvenning av puppen kl 01 om en måneds tid. Hun koser mer enn hun spiser, så det er på tide. Kanskje avvent før jeg begynner å jobbe fulltid igjen.
 
Her legger hun seg 19-20, så våkner hun av og til og trenger smokken (men finner den stort sett selv), så tar jeg henne opp i søvne og gir henne mat ca 23-24 (bruker kanskje 5min), så sover hun til 6-7:)

Velger å fortsette med natt/kveldsmåltidet for å opprettholde den lille melkeproduksjonen jeg har:)
 
Hehe, her sover han hele natten og gjort en god stund. Men han kan våkne noen ganger for smokken eller kos spesielt nå når alle tennene vil opp samtidig. Så i natt da han sov hele igjen ble jeg redd noe var galt og løp inn på rommet hans :p men ammer du noe på natten fortsatt og våkner hun fordi hun er våken eller av sult eller kos?
Prøvd i en mnd nå å først bare gi henne litt kos, noen få ganger funker det, men stort sett så må puppen til. Virker som om hun er sulten så vet ikke helt. :p tenkte jeg skulle starte med å prøve å tilby henne vann nå som hun er 8mnder (ble 8mnder den 20/4) siden de egentlig ikke har behov for nattmat etter 6-8mnders alder :)
Iallefall i tidsrommet mellom 23 og 05.
 
Du er ikke alene! Snuppa her våkner på slaget 01 for koseamming som fort tar 30-60min. Og kl 04.30 er det morgen. Så her soves det ikke natta igjennom.

Heldigvis er hun en drøm å legge om kvelden, så vi får litt kveldstid for oss selv og mulighet til å legge oss tidlig når det trengs :)

Vi tenkte å begynne med avvenning av puppen kl 01 om en måneds tid. Hun koser mer enn hun spiser, så det er på tide. Kanskje avvent før jeg begynner å jobbe fulltid igjen.
Her har hun egentlig ikke noe fast tid å våkne på, og det varierer veeeldig hvor mange ganger hun våkner. Hun legger seg ca kl 20 hver kveld, noen ganger våkner hun 5-6ganger etter dette og noen ganger 2-3ganger. Så står vi opp mellom 7 og 8 som regel. Tenker å prøve å gi henne vann mellom 23 og 05, og evt bysse henne litt om vann ikke er nok. Men går liksom på autopilot om natta :p men må vell bare starte å prøve! Så jeg kanskje får litt sammenhengende søvn snart :p
 
Sovner mellom 19-20, kan våkne om hun mister smokken. Våkner som regel 2-3 og vil ha melk, drikker da opptil 200ml. Har i det siste våknet flere runder og sparker av seg dyna,ligger og jabber og styrer. Våkner mellom 5.30-7. Jeg nekter og ståopp før tidligst 6.30 så her ligger jeg på trass med henne til den tiden;-) hun får melk igjen når hun våkner om hun vil ha. Inatt sover vi sammen så jeg forhåpentligvis får sovet litt bedre, kjenner det har vært en lang periode med dårlig og avbrutt søvn for oss alle så nå er samboern kastet inn på gjesterommet så jeg og "uroskråka" får kose oss sammen i samme seng:) hun deler fortsatt soverom med oss. Tenker og gradvis tynne ut melka hun får på natta, håper hun kan våkne litt senere etterhvert. Før våknet hun rundt 4-5 for melk men da hadde hun siste melkflasken kl 23 ca. Så må egentlig si meg fornøyd med at hun sover såpass lenge uten mat nå. Er jo de som må opp mye oftere enn meg;-)
 
Her har hun egentlig ikke noe fast tid å våkne på, og det varierer veeeldig hvor mange ganger hun våkner. Hun legger seg ca kl 20 hver kveld, noen ganger våkner hun 5-6ganger etter dette og noen ganger 2-3ganger. Så står vi opp mellom 7 og 8 som regel. Tenker å prøve å gi henne vann mellom 23 og 05, og evt bysse henne litt om vann ikke er nok. Men går liksom på autopilot om natta :p men må vell bare starte å prøve! Så jeg kanskje får litt sammenhengende søvn snart :p

Har du prøvd å legge tidligere noen gang? Vi fikk tips av HS om å prøve det når snuppa var 6mnd, da vi slet med oppvåkninger gjennom hele natta. Nå legger vi 18.30 (senest i seng 18.45), og det hjalp veldig. Nå er det sjelden mer enn den ene gangen om natta. Til gjengjeld ble morgenen veldig tidlig da, men vil heller sove godt og stå opp tidlig, enn å ha konstant underskudd på søvn.
 
Har du prøvd å legge tidligere noen gang? Vi fikk tips av HS om å prøve det når snuppa var 6mnd, da vi slet med oppvåkninger gjennom hele natta. Nå legger vi 18.30 (senest i seng 18.45), og det hjalp veldig. Nå er det sjelden mer enn den ene gangen om natta. Til gjengjeld ble morgenen veldig tidlig da, men vil heller sove godt og stå opp tidlig, enn å ha konstant underskudd på søvn.
Det funker ikke, om jeg legger henne før 20 ligger hun bare å styrer i senga :p og sovner ikke før 20 uansett :p så for å unngå at hun ligger å styrer så legger jeg henne 20 ca, og da sovner hun som regel me en gang.
 
Sover 18.30-06.00 i strekk. Gikk veldig fint å avvenne med nattmaten når hun begynte med middag:)
 
Funka ikke med vann i natt! Hun sov forsåvidt greit første delen, sov fra ca 20 til 2.45, prøvde da å gi vann først, d hjalp ikke, tok henne opp å byssa litt, hjalp heller ikke. Så ble pupp, men hun virka veldig sulten da, for hun sugde skikkelig i 15min før hun da var forsynt, og det er lenge til henne å være. Men så våkna hun igjen 3.30, prøvde å vente litt for å se om hun sovna igjen men hun ble tilslutt hysterisk, så prøvde jeg både vann og byssing igjen, men det funka ikke. Så da var det pupp igjen, men nå virka hun ikke sulten. Bare småpatting i 5-10min. La henne ned igjen, og hun våkna igjen etter en halvtime. Da tok jeg henne over i vår seng, for jeg var så trøtt! Så etter det hadde hun fri tilgang :p
 
Jeg tror bare du må holde ut et par netter med gråt. Her kunne hun være våken i en time, og drakk bare et par dråper vann. Men da hadde jeg bestemt meg for å ikke gi melk. Etter et par nettet sluttet hun å våkne, og siden har det vært soving hele natta:) Nå ammer ikke jeg da, og jeg innbiller meg at det er lettere å avvenne flaska. Prøvd å la far ta natta? Han lukter jo ikke pupp;)
 
Jeg tror bare du må holde ut et par netter med gråt. Her kunne hun være våken i en time, og drakk bare et par dråper vann. Men da hadde jeg bestemt meg for å ikke gi melk. Etter et par nettet sluttet hun å våkne, og siden har det vært soving hele natta:) Nå ammer ikke jeg da, og jeg innbiller meg at det er lettere å avvenne flaska. Prøvd å la far ta natta? Han lukter jo ikke pupp;)
Det er nok lettere med flaskebarn ja :) i tillegg så er jo mm mere lettfordøyelig, men nå spiser hun jo frokost, lunsj, middag og kvelds, så burde klare seg uten nattamming :p han jobber jo, men tenker vi skal prøve nå i helga, at vi tar en natt hver. I natt var hun våken hver time! Både mens hun lå i egen seng og etter jeg tok henne over i vår.
 
Her varierer nattesovingen. Noen netter sover han helt til mårran og noen netter våkner han 1-2 ganger om natta. Blir ikke så sliten av det (enda), men planen er å kutte ned på puppen fra juni av,så da bytter vi ut nattepupp med vannkoppen.
Har tatt den kuren selv med våre 2 første, etter at pappaen prøvde med vår første fordi han-ikke-lukter-melk og ble kjeeempefrustrert når hun gråt og bebisen ble enda mer frustrert :rolleyes:
 
Prøvde med vann inatt. Hun holdt ett skikkelig sutre show fra 23.30-03
Men fikk kun kos,vann og smokk. Hun sovnet tilslutt og sov til 5.30. Fikk da melk. Spent på hvordan denne natta blir. Vi slutter med nattmelk da hs anbefalte det nå for at hun skal sove lengre og bedre og slik at hun spiser bedre på dagen.
 
Vi prøvde og vann i natt :p hun sov fra hun la seg i går kveld til 3.30, sovna ikke igjen før 4.10. Våkna igjen kl 5.30, fikk da pupp og sov til 7 :) spent på hvordan denne natta blir!
 
For fire uker siden var vi der dere er nå. Masse oppvåkninger for amming. Men her har hun egentlig sluttet selv. Var ikke interessert i pupp lenger, så da ga vi flaske på natt. Våknet hver 2-3 time for flaske. Og nå plutselig vil hun ikke ha mme og flaske lenger så da bare sluttet vi. Hun var vant til å sovne og sove videre etter flaska så det ble litt skrik og bæring et par timer første natta. Sovnet ett og sov til halv sju! Bæring ett kvarter natt nr to, men etter det holdt det med smokk og vann, inn og ut. Vært inne for smokk og vann en gang i kveld, spent på hvordan resten går.

Her var det i hvert fall tydelig en vane å våkne for melk, og når den muligheten forsvant ser det ut til at det går MYE lettere med avvenning enn vi hadde sett for oss!
 
Her våkna hun 2.30, sovna ikke før 4 igjen, ingen hyling men urolig og klaging. Så våkna hun igjen 5, da ga pappaen henne en flaske mme, så sov hun da til 8.
Trøtt mamma i dag :meh:
 
Back
Topp