Narkose

Jøss, fikk du noe intravenøst? Tror jeg fikk noe lokalbedøvelse når jeg var på sykehuset, men husker ærlig talt ikke. Jeg kjente det ihvertfall godt når han stakk, men mye også fordi han jo presset på nedi der for å komme til (på samme måte som ved innvendig ultralyd, de presser godt oppi en for å få sett ordentlig på begge sider...)

Sjekket i de gamle papirene mine nå, og her er det jeg fikk som jeg skulle ta før jeg dro hjemmefra (slik at de skulle få tid til å virke før uttak): 1 gram paracet (to tabletter), 50mg voltaren (èn tablett) og 3,75mg dormicum (en halv tablett).

21E69AB8-5A30-451F-AF39-74A4B22F9B7F.jpeg


Husker ikke hva jeg fikk, men var noe oppi denne i hvertfall :p Det er standard i Porsgrunn, tror det er morfin eller lignende?
 
I Porsgrunn får man Petidin intravenøst. Men privat fikk jeg Oxynorm. Den var mer heavy enn intravenøst:hungover:
 
I Porsgrunn får man Petidin intravenøst. Men privat fikk jeg Oxynorm. Den var mer heavy enn intravenøst:hungover:
Så interessant! Jeg fikk jo petidin nå i Huagesund, men den satte de med sprøyte på nedre del av hoften.
Funket bedre på meg en oxynorm, den ble jeg bare dårlig av :p
 
Interessant å lese at det brukes litt forskjellig. :p

Jeg har fått noe ibuxligende, paracet og valium ca. 1 time før. Til slutt flytende oxynorm. Har fått 3 (eller 4?) sprøyter med lokalbedøvelse. Fungerer veldig fint. Blir ikke dårlig etterpå, høres ut som jeg har hatt litt flaks der. Blir fjern, og trøtt etterpå.
 
Ved St Olavs fikk jeg sobril (beroligende) til å ta kvelden før, og Oxynorm (smertestillende/morfin) pluss Paracet/Ibux samme dag som uttaket.
 
Jeg fikk 1.5 g pinex, voltaren og valium en time før. Så en shot midazolam (?) før lokalbedøvelse.

Jeg reagerer veldig på enkelte morfinpreparater, noe de sa de sku ta hensyn til, så det kan være en litt uvanlig kombo.
 
Jeg forstår at du spør, for jeg har lurt på det samme. Jeg har hatt flere uttak, noen forferdelige, andre litt bedre. De fleste opplever visst uttak som levelig. Men jeg tror nok at grunnen til at man ikke får narkose er todelt: 1) kostnader og effektivitet 2) mindre risiko for pasienten. Jeg personlig kunne tenkt meg en mellomting om jeg fikk velge, dvs lett narkose...
 
Back
Topp