Nan2

Hu får flaske som ett måltid:)
 
Jeg skulle jo inn å svare på denne i går, men så gikk det i glemmeboka.
Beklager !

Helsesøster anbefalte oss å gå over til nan2 nå. Grunnen til det er at vi ikke lenger kun har mme som eneste næringskilde. Nan1 er ment å være et erstatningsprodukt mens nan2 er en tilskuddsblanding som man gir sammen med annen kost.

Hun får nå fast føde i tillegg til melken. Selv om det ikke gjelder alle måltidene. I nan2 er det tilsatt mer jern også.
Barnets jernbehov øker veldig fra 4 måneder og oppover så hun mente at det nå var på tide og gå over til nan2 nå, men at vi måtte ta det gradvis pga det er litt forskjell i fettinnholdet, proteinonnholdet og jernet i nan2. Noen babyer kan reagere med litt magevondt hvis overgangen blir for brå.

Vi begynner på nan2 så fort vi har tømt 1'ern nå:) Men starter med små porsjoner.
 
Jeg skulle jo inn å svare på denne i går, men så gikk det i glemmeboka.
Beklager !

Helsesøster anbefalte oss å gå over til nan2 nå. Grunnen til det er at vi ikke lenger kun har mme som eneste næringskilde. Nan1 er ment å være et erstatningsprodukt mens nan2 er en tilskuddsblanding som man gir sammen med annen kost.

Hun får nå fast føde i tillegg til melken. Selv om det ikke gjelder alle måltidene. I nan2 er det tilsatt mer jern også.
Barnets jernbehov øker veldig fra 4 måneder og oppover så hun mente at det nå var på tide og gå over til nan2 nå, men at vi måtte ta det gradvis pga det er litt forskjell i fettinnholdet, proteinonnholdet og jernet i nan2. Noen babyer kan reagere med litt magevondt hvis overgangen blir for brå.

Vi begynner på nan2 så fort vi har tømt 1'ern nå:) Men starter med små porsjoner.

Heheh, det er fort gjort ;)

Så kjekt, da har vel vi alle fått svaret på det vi lurte på :) Takk :D
 
Jeg skulle jo inn å svare på denne i går, men så gikk det i glemmeboka.
Beklager !

Helsesøster anbefalte oss å gå over til nan2 nå. Grunnen til det er at vi ikke lenger kun har mme som eneste næringskilde. Nan1 er ment å være et erstatningsprodukt mens nan2 er en tilskuddsblanding som man gir sammen med annen kost.

Hun får nå fast føde i tillegg til melken. Selv om det ikke gjelder alle måltidene. I nan2 er det tilsatt mer jern også.
Barnets jernbehov øker veldig fra 4 måneder og oppover så hun mente at det nå var på tide og gå over til nan2 nå, men at vi måtte ta det gradvis pga det er litt forskjell i fettinnholdet, proteinonnholdet og jernet i nan2. Noen babyer kan reagere med litt magevondt hvis overgangen blir for brå.

Vi begynner på nan2 så fort vi har tømt 1'ern nå:) Men starter med små porsjoner.
Var slik jeg trodde den skulle brukes. Godt det er oppklart nå.
 
Er det noen som har prøvd nan2 enda?
Har det gått greit?
Fill baby noen reaksjon ?

Her er det straks tomt for nan1 , så tipper vi går over på 2'ern på tirsdag:eek:
 
Er det noen som har prøvd nan2 enda?
Har det gått greit?
Fill baby noen reaksjon ?

Her er det straks tomt for nan1 , så tipper vi går over på 2'ern på tirsdag:eek:

Vi har gått over til nan 2, og vi hadde ingen problemer i det hele tatt :)
 
Ville bare legge inn et innlegg til her :) jeg snakket med hs ang om vi skulle bytte eller ikke det står på hipp2 at den ikke skal brukes som morsmelkerstatning. Hun sa at det var ikke så nøye enda så lenge barnet var fornøyd, for det var mest med tanke på jerninnhold at man byttet. Da sa jeg til henne at vi bruker fremdeles melk som mellommåltid, og han får jo hirsegrøt og det er det godt med jern i. Så hun mente at frem til 8mnd ellno kunne man bare bruke nr 1 :)
 
Tenkte å legge inn her jeg også.
Vi gikk over til 2'ern når hun var 6,5 mnd. Har gått fint, og baby merket ingenting ved overgangen :)
 
Vi har startet med hipp 2 nå i dag, så får se åssen d går:) nå drikker hu kun melk på kvelden/ natta/morgen, resten av dagen spiser hun kun grøt og middag....
 
Back
Topp