Nan2

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Dere som gir erstatning , er det noen som har begynt med nan2 enda?
 
Jeg har ikke gitt erstatning før denne siste uka, har gitt morsmelk til nå, så jeg begynte rett på nan2 siden hun ble 6 mnd da.
 
Nan 2 er jo et tilleggsprodukt, altså ikke en erstatning.
Siden vi nå har begynt å gi litt fast føde så er det vel anbefalt å gå over til nan2 eller?

Hun får jo ikke fast føde til alle måltider, er kun middag og mellom måltidene.

Er det allikevel riktig å gi nan2 da?
Det må jo være det??
Eller er det sånn at hun skal få nan1 til noen av måltidene ?

Takk for svar:)
 
Jeg fikk høre at så lenge de får fast føde kan de bruke nan 1 til de går over til kumelk:)
 
Jeg fikk høre at så lenge de får fast føde kan de bruke nan 1 til de går over til kumelk:)
Men jeg trodde at nan2 var til babyer over 6 mnd som fikk fast føde. ?

Jeg får ta en Tlf til hs i morgen å sjekke opp. Har kjøpt inn nan2 , men har ikke startet på det enda. Tenker at jeg kan gi nan2 i sammen med grøtmåltidene og fortsette på nan1 til de måltidene der hun ikke får fast føde. ?
 
Men jeg trodde at nan2 var til babyer over 6 mnd som fikk fast føde. ?

Jeg får ta en Tlf til hs i morgen å sjekke opp. Har kjøpt inn nan2 , men har ikke startet på det enda. Tenker at jeg kan gi nan2 i sammen med grøtmåltidene og fortsette på nan1 til de måltidene der hun ikke får fast føde. ?

Storebror fikk erstatning. Venta med nan2 til han var 8mnd gammel. Da spiste han fast føde på de fleste måltider. Før det var det mest flaske og smaking på fast føde :) Skal kjøpe inn litt nan1 til lillemann også nå, håper på et flaskemåltid ellet to ila dagen nå. Begynner å slite på med ammingen, selv om jeg kjenner at det er vemodig å innrømme det for meg selv:)
 
Ja jeg gir nan2 sammen med fast føde, og ammer i mellom. Men jeg gir også en flaske av det om kvelden/ tidlig natta så jeg får en pause. Da får hun mer.
Men jeg har ingen tidligere erfaringer. Min søster sa jeg kunne begynne med den når jenta mi ble 6 mnd. Hun har bare gitt mme til sønnen sin.
 
Jeg vet ikke... Til storesøster brukte vi Collette, og det finnes ikke noe nr på den.. Så skjønner ikke hvorfor Nan, og hipp? Har nummer?
 
Vi har gått over til hipp 2. Den kan brukes på samme måte som 1, det kan nok nan2 også! :)
Det er mer jern i 1 enn 2 tror jeg, men når barnet får jern gjennom annen mat (hirsegrøt er f.eks rik på jern) og da trenger de ikke like mye av det i melken :) men jeg bruker hipp2 som mellommåltid også, og det funker helt fint! :) merker ikke forskjell enda, men tror det er greit så det ikke blir for mye av det gode heller :)
 
Men jeg trodde at nan2 var til babyer over 6 mnd som fikk fast føde. ?

Jeg får ta en Tlf til hs i morgen å sjekke opp. Har kjøpt inn nan2 , men har ikke startet på det enda. Tenker at jeg kan gi nan2 i sammen med grøtmåltidene og fortsette på nan1 til de måltidene der hun ikke får fast føde. ?

Si ifra hva hs sier da....etter d j har skjønt så er d jo ikke like mye næring i de...så j har ikke begynt m de, her får hu bare grøt og fruktmos enda, og melk resten....
 
Vi har gått over til hipp 2. Den kan brukes på samme måte som 1, det kan nok nan2 også! :)
Det er mer jern i 1 enn 2 tror jeg, men når barnet får jern gjennom annen mat (hirsegrøt er f.eks rik på jern) og da trenger de ikke like mye av det i melken :) men jeg bruker hipp2 som mellommåltid også, og det funker helt fint! :) merker ikke forskjell enda, men tror det er greit så det ikke blir for mye av det gode heller :)
Har du lest på esken?? J trodde man kunne bruke d på samme måte, at man bare bytta til 2 når man passerte 6 mnd men leste på esken og dro rett på butikken å kjøpte inn igjen nr 1...etter d j skjønte så kan man ikke bruke de på samme måte....
 
Okei, nååå er jeg forvirra! :s skal hipp2 brukes KUN sammen med annen mat, kun før/etter grøt/grønnsak/frukt? Og ikke ellers??
For da må jeg ha begge deler :s
 
Jeg trodde NAN 2 skulle brukes som NAN 1 jeg. Bare det at det er mindre jern i det.
Vi brukte i alle fall NAN 2 til storebror fra litt over 6 mnd alder. Selv om han ikke fikk fast føde til alle måltider. Men han fikk mm også da. Men se på næringsinnholdet på pakken. Er det like mange kcal på de begge? Sammenlign ellers innhold. Det finnes jo en NAN 3 og en 4 også. Trodde 3 var for de større barna og 4 i steden for kumelk.
 
Startet med nan 2 når han ble 6 mnd :)
 
Kan jo være forskjell på nan og hipp da....på hipp2 står d iallefall at d ikke kan brukes som morsmelkerstatning...:)
 
Sniker fra april :)

Det er mer jern i Hipp nr 2 enn i Hipp nr 1. Jernlageret babyer blir født med går "tomt" etter ca 6 mnd så da skal de ha mer jern i kosten. Altså derfor mer jern i nr 2 og skal begynne å spise fast føde.

At nr 2 beskrivelsen er annerledes er vel fordi når babyene har passert 6 mnd så får de fast føde til noen måltid så da blir jo MMEen mer et tillegg, er det ikke slik?
 
Vi skal på 6 mnd kontroll i morgen, skal da forhøre meg litt ang dette temaet og komme tilbake til dere med hva de mener/foreslår/anbefaler :)
 
Ble veldig usikker nå. Men nan2 er ihvertfall ikke melkeerstatning.. Så så lenge frøkna får måltider med flaske innemellom pupp og fast føde, så fortsetter vi med 1ern :)
 
Ble veldig usikker nå. Men nan2 er ihvertfall ikke melkeerstatning.. Så så lenge frøkna får måltider med flaske innemellom pupp og fast føde, så fortsetter vi med 1ern :)

Høres ut som jenta di får flaske i tillegg til annen føde og ikke som erstatning. Men best å høre hva HS sier :)
 
Last edited:
Back
Topp