NAN

Hmm, kan hende du har helt rett! :) men jeg vet ikke hva annet jeg skal gjøre. For jeg klarer jo ikke leve med et lite barn som bare våkner å gråter hver halvtime-time :/

Sent from my iPhone using BV Forum
Det er sånn det er når de er så små!
Det må du innrette deg etter. Litt voldsomt å si at du ikke kan leve med det. Jeg har også amma så ofte i perioder, det er garantert økedøgn!
Og da ødelegger du produksjonen ved å ikke la babyen spise når han vil. For da vil ikke produksjonen øke i takt med behov.

Grunnen til at puppene virker tomme nå er fordi det alltid jevner seg ut med tiden. Når produksjonen stabiliserer seg kjennes det tomt it hele tiden.

Dessuten er pumpe en dårlig indikator på hvor mye melk som er.

Baby får ut mest melk
Så er det håndmelking som får ut nest mest
Og pumpe på tredjeplass.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Har du forsøkt å pumpe ut brystvortene med ei sånn sprøyte som er klipt? Jeg fikk det på sykehuset da den ene brystvorta mi ikke kommer helt ut. Har litt trøbbel med den enda, men bruker pumpa i ca 5 min for å få den ut. Ellers må jeg klemme litt rundt brystvorta for å "lure" den ut.

I begynnelsen var det så slitsomt og vondt å amme, men nå bare koser vi oss. Hun lager koselyder og pjusker meg på puppen mens vi har øyekontakt under hele ammingen. Det er så koselig. Blir så varm inni hjertet mitt. :Heartbigred Mamma si lille gull-pie.
Akkurat dette gjorde jeg også da jeg fikk min første.

Hadde også flate brystvorter.

Det gikk seg til etterhvert under ammingen, og etter noen uker var den normalt utstående.

Denne gangen var det ikke noe problem med brystvorten.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Hei :)
Jeg sniker litt.. Jeg ammet min første i 3 mnd, så gikk det ikke mer. Nummer to ammet jeg i 18 mnd. Selvom jeg hadde mer melk enn tine, så fikk jeg kun ut noen dråper ved pumping.. Hadde også brysbetennelser 12+ ganger pga av mini ikke kunne få i seg alt og melka ble stående.. (Prøvde alt fra a-å for å få ut resten) Men alikevel veldig greit mtp flasker og andre ting..
Det er fordeler og ulemper med begge deler, du må bare finne den løsningen du er komfertabel med, ikke den løsningen samfunnet rundt deg mener du bør ha. Lykke til :)

Det er sånn det er når de er så små!
Det må du innrette deg etter. Litt voldsomt å si at du ikke kan leve med det. Jeg har også amma så ofte i perioder, det er garantert økedøgn!
Og da ødelegger du produksjonen ved å ikke la babyen spise når han vil. For da vil ikke produksjonen øke i takt med behov.

Grunnen til at puppene virker tomme nå er fordi det alltid jevner seg ut med tiden. Når produksjonen stabiliserer seg kjennes det tomt it hele tiden.

Dessuten er pumpe en dårlig indikator på hvor mye melk som er.

Baby får ut mest melk
Så er det håndmelking som får ut nest mest
Og pumpe på tredjeplass.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Hvis jeg kan velge mellom et barn som våkne hver time og gråter fordi han er sulten, og er irritert ved puppen(i tillegg til at jeg synes det er helt sykt smertefult å amme, selv med skjold) og en fornøyd baby som får melka som jeg har pumpet ut ( og at jeg også slipper å lide) så gjør jeg heller det :) etter jeg begynte å pumpe har det vært en fryd å ha han. Han våkner når han våknet alt ettersom, gråter litt fordi han vil ha mat, han får mat med en gang, som jeg har pumpet klart mens han sov, også blir han kjempefornøyd og mett. Nå går han også opp i vekt. Før jeg begynte å pumpe, gikk han ned :/
Jeg håndmelker forresten også puppene etter jeg har pumpet, for å få ut litt mer :)

Her slet jeg med en baby som sugde og sugde (ligger som regel på hver pupp i 40 min), hører at hun svelger i begynnelsen (første 2 minuttene, maks). Så ligger hun bare og suger. Lit slutt blir hun "irritert" og river i brystvorta - og da bytter vi pupp. Hun svelger de første to minuttene, og suger etterpå. Hun kan suge i flere timer! Hvis hun sovner, så sover hun maks 15 min før hun våkner i vill frustrasjon. Har prøvd smokk,
Men den spytter hun ut.
Etter 2 uker med dette (har merkelig nok sluppet unna såre brystvorter), og minimal vektoppgang, så ga jeg én flaske med MME - ungen sov pinade i 4 timer!! Nå gir jeg pupp i ca 45 minutter, og deretter 120 ml på flaske. I allefall på kveld! Skal på ammepol igjen på torsdag, da skal vi vurdere hva som kan/bør gjøres. Jeg vil jo gjerne kunne amme, men barnepleier mente at implantatene (silikon) tok opp plass - og gjorde sånn at jeg har mindre melk (?)..
På sykehuset hadde jeg melkespreng (på 2. dagen), og veslemor kunne spise seg mett / sov godt... Men lå fortsatt leeenge på puppen.. Men dette ga seg fort, og jeg fikk sakte (men sikkert) en mer ufornøyd baby :/
Kom gjerne med tips! Jeg prøver gjerne alt :P

Back
Topp